Τα σχέδια «απελευθέρωσης της αγοράς» του Μάριο Μόντι
Σύμφωνα με αυτό, καταργούνται οι κατώτατες και ανώτατες αμοιβές των επαγγελματιών.
Επίσης, προβλέπεται η απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας των φαρμακείων, όπως και της κάθε βάρδιας, συμπεριλαμβανομένων και των Κυριακών.
Στο προσχέδιο αναφέρεται ακόμα ότι θα μπορούν να αυξηθούν χωρίς περιορισμούς τα πρατήρια βενζίνης «αυτόματης εξυπηρέτησης» εκτός αστικών περιοχών, ενώ σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να μπορούν να διαλέγουν ελεύθερα τα καύσιμα της πετρελαϊκής εταιρίας που προτιμούν.
Οι εφημερίδες θα μπορούν, επίσης, να πωλούνται ελεύθερα, χωρίς περιορισμούς που να συνδέονται με τον αριθμό των κατοίκων, σε βιβλιοπωλεία και εμπορικά κέντρα.
Όσον αφορά στα ταξί, το νομικό πλαίσιο δεν έχει ακόμη καθοριστεί με σαφήνεια. Το αρχικό κείμενο της κυβέρνησης περιείχε την αύξηση του συνολικού αριθμού αδειών και την δυνατότητα οι ιδιοκτήτες να διαθέτουν πάνω από μια άδεια. Ο Μάριο Μόντι ήθελε επίσης να αυξήσει την ελαστικότητα στα ωράρια εργασίας και να εκδίδονται άδειες που να προέβλεπαν «ωράριο μερικής απασχόλησης».
Μετά όμως από συνεχείς κινητοποιήσεις, πηγές της ιταλικής κυβέρνησης άφησαν να διαρρεύσει ότι «οι προτάσεις που έγιναν από τους ταξιτζήδες κρίνονται λογικές και κατά συνέπεια πρόκειται να συνεχισθεί εποικοδομητικός διάλογος για την εξεύρεση τελικής λύσης».