Το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Ισπανίας... δεν έχει επιβάτες

Ποιο πιστεύετε ότι είναι το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Ισπανίας; Είναι λογικό το μυαλό σας να πάει σε εκείνα της Μαδρίτης ή της Βαρκελώνης και, υπό άλλες συνθήκες, μια από αυτές τις δύο θα ήταν η σωστή απάντηση. 
5'

Ωστόσο, όταν το αεροδρόμιο «Τερουέλ» της Αραγωνίας κατέκτησε την πρώτη θέση στη λίστα με τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια της Ισπανίας έγινε σαφές ότι οι μέρες της κανονικότητας έχουν παρέλθει.

Αλλά, πάλι, το Τερουέλ δεν είναι ένα τυπικό αεροδρόμιο.

Μία ανεμοδαρμένη στέπα στα υψίπεδα της ανατολικής Ισπανίας είναι ένα μάλλον απίθανο σκηνικό για ένα πολύβουο αεροδρόμιο. Εξάλλου, μιλάμε για μία από τις πιο αραιοκατοικημένες περιοχές της Ευρώπης.

Το αεροδρόμιο Teruel σπανίως φιγουράρει στα εισιτήρια των δεκάδων εκατομμυρίων τουριστών που επισκέπτονται κάθε χρόνο την Ισπανία.

Δείτε την gallery:

Ακόμη κι ανάμεσα στους Ισπανούς, αυτός ο αγροτικός, εναλλακτικός προορισμός διατηρεί μια αύρα μυστηρίου, για τον οποίο πολλοί ίσως έχουν ακούσει, αλλά λίγοι έχουν επισκεφτεί.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μια τοπική πολιτική οργάνωση, η οποία πέρσι έβαλε τον πρώτο της βουλευτή στην ισπανική βουλή, επέλεξε να ονομαστεί «Teruel Existe» («Το Τερουέλ υπάρχει»), μία δήλωση με την οποία οι ντόπιοι ελπίζουν να ξαναβάλουν την περιοχή στον ισπανικό «χάρτη».

«Βαθιά αποθήκευση»

Είναι σίγουρο ότι η Covid-19 και οι συνέπειές της στον ταξιδιωτικό τομέα, ενίσχυσαν το προφίλ του αεροδρομίου «Τερουέλ» στη βιομηχανία της αεροπλοΐας.


(Πηγή: CNNi)

«Το κλίμα της Τερουέλ είναι κατάλληλο για "βαθιά αποθήκευση" μια κατάσταση κατά την οποία τα αεροσκάφη μπορούν να παραμείνουν για μια μακρά περίοδο χωρίς να χρειάζονται ιδιαίτερες εργασίες συντήρησης και διατηρούνται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μέχρι την επιστροφή τους στις πτήσεις», δήλωσε στο CNNi ένας εκπρόσωπος του γερμανικού αερομεταφορέα της Lufthansa.

Το αεροδρόμιο φιλοξενεί τις εγκαταστάσεις της Tarmac Aerosave, μίας γαλλικής αεροπορικής εταιρείας που προσφέρει υπηρεσίες αποθήκευσης, συντήρησης και ανακύκλωσης στην αεροπορική βιομηχανία και η οποία διατηρεί δύο παρόμοιες εγκαταστάσεις στο νότο της Γαλλίας.

Με την πτώση της ζήτησης των επιβατών και την αβεβαιότητα σχετικά με το μέλλον της ταξιδιωτικής βιομηχανίας σε υψηλά επίπεδα, αρκετές αεροπορικές εταιρείες παρόπλισαν πολλά από τα αεροσκάφη τους, αρκετά από αυτά κατέληξαν στο Τερουέλ.

Ξεμένοντας από χώρο

Μία από αυτές τις αεροπορικές είναι η Air France, η οποία καθήλωσε 180 αεροσκάφη της από τα συνολικά 224. Τα περισσότερα από αυτά παρέμειναν στις γαλλικές βάσεις της στο Παρίσι και την Τουλούζη, αρκετά όμως από τα Α380 της πέταξαν μέχρι το «Τερουέλ» πριν από την ανακοίνωση της εταιρείας ότι δρομολογεί τη συνταξιοδότησή τους, η οποία αρχικά ήταν προγραμματισμένη για το 2022.

Πηγές στην Air France επιβεβαιώνουν ότι από τις 11 Ιουνίου πέντε Α380 της εταιρείας βρίσκονται στο «Τερουέλ».

Εκεί θα κάνουν καλή παρέα με τη «Βιέννη», τη «Ζυρίχη» και τις «Βρυξέλλες», τα τρία A380 της Lufthansa που επίσης βρίσκονται στο αεροδρόμιο της Αραγωνίας.

Ο γερμανικός αερομεταφορέας έχει επιλέξει το συγκεκριμένο αεροδρόμιο για να στείλει προς «ξεκούραση» και όλο το στόλο του των «Α340-600» μέσα στους επόμενους δύο με τρεις μήνες. Αυτά τα αεροσκάφη δεν αναμένεται να επιστρέψουν στην ενεργό δράση για τον επόμενο 1-1,5 χρόνο, αν επιστρέψουν ποτέ.

Η άφιξη τόσων πολλών μεγάλων αεροσκαφών –όπως εννέα Α380 και σαράντα Α340 στις αρχές Ιουνίου- προστίθεται στον ήδη αξιοσημείωτο φόρτο εργασίας στο αεροδρόμιο, το οποίο έχει χωρητικότητα μέχρι 125 αεροσκαφών ταυτόχρονα.


Πολλές είναι αεροπορικές εταιρείες που επιλέγουν το αεροδρόμιο «Τερουέλ» για να «ξεκουράσουν» τα αεροσκάφη τους (Πηγή: EPA)

Αν και στο παρελθόν υπήρξαν κάποιες εποχές ιδιαίτερης κινητικότητας στο αεροδρόμιο, όπως όταν το 2015 πτώχευσε η Transaero, ο τότε δεύτερος μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Ρωσίας και το μεγαλύτερο κομμάτι του στόλου της μεταφέρθηκε εκεί, αυτή είναι η πρώτη φορά που το «Τερουέλ» είναι πλήρες.

Πώς φυλάσσονται τα αεροσκάφη

Στο αεροδρόμιο βρίσκεται σε εξέλιξη ένα προγραμματισμένο έργο επέκτασης αξίας 24 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο περιλαμβάνει μιας εγκατάστασης βαφής αεροσκαφών και ένα πολύ μεγάλο υπόστεγο αεροπλάνων που μπορεί να φιλοξενήσει κρατήσει δύο A380 ταυτόχρονα.

Παρόλα αυτά οι υπεύθυνοι του αεροδρομίου αναζητούν κι άλλες λύσεις για τη βελτιστοποίηση του υπάρχοντος χώρου.

Ήδη 25 αεροσκάφη έχουν τοποθετηθεί σε μη ασφαλτοστρωμένο σημείο, ενώ έχουν ανακληθεί οι άδειες των υπαλλήλων.

Πρόκειται για μια έντονη και επίπονη εργασία, καθώς τα αεροσκάφη χρειάζονται εξειδικευμένη φροντίδα και συντήρηση κατά τη διάρκεια της παραμονής τους.

Η Air France εκτιμά ότι ένα αεροσκάφος σε «ενεργή αποθήκευση», μία περίοδο μεταξύ ενός και τριών μηνών, απαιτεί περίπου 150 ώρες εργασίας τριών φάσεων.

Η πρώτη προπαρασκευαστική φάση περιλαμβάνει την προστασία των μηχανών των αεραγωγών και άλλων σημαντικών εξαρτημάτων, το στράγγισμα των υγρών και την λίπανση των εργαλείων προσγείωσης.

Ακολουθεί μια φάση επαναλαμβανόμενων επιθεωρήσεων, η οποία περιλαμβάνει επίσης περιοδική μετακίνηση του αεροσκάφους για τη μείωση της πίεσης στα ελαστικά και την τακτική επανεκκίνηση των κινητήρων και της ισχύος.

Όταν έρχεται η ώρα για την επιστροφή του αεροσκάφους στους αιθέρες, οι διαδικασίες για την προετοιμασία της επαναλειτουργίας του κρατούν δύο ακόμη ημέρες, με την απομάκρυνση των προστατευτικών και την διενέργεια συμπληρωματικών ελέγχων.

Κατά έναν ειρωνικό τρόπο, οι ίδιοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που έχουν αυξήσει τα επίπεδα δραστηριότητας σε αεροδρόμια όπως το «Tερουέλ», ενεργούν επίσης ως περιοριστικοί παράγοντες.

Όπως συνέβη στον κλάδο της κρουαζιέρας, τα πληρώματα που πετούν αεροσκάφη σε χώρους αποθήκευσης κινδυνεύουν να εγκλωβιστούν ή, στην καλύτερη περίπτωση, να δυσκολευτούν πολύ για να επιστρέψουν στην πατρίδα τους.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Dr Θάνατος: Δήλωνε γιατρός του Χριστόδουλου και ήθελε να αγοράσει την Ολυμπιακή!