Καταδίκη για παραπλανητικούς όρους στην EasyJet
Η οργάνωση προστασίας καταναλωτών UFC Que Choisir προσέφυγε στη δικαιοσύνη, καταγγέλλοντας την αεροπορική εταιρεία για «νεφελώδεις» όρους, που δημιουργούν μία «ανισορροπία σε βάρος του καταναλωτή».
Η οργάνωση είχε λάβει πολυάριθμα παράπονα επιβατών της EasyJet.
Στην 57σέλιδη απόφασή του παρισινό δικαστήριο δικαίωσε σήμερα την οργάνωση, επιβάλλοντας στην εταιρεία την καταβολή αποζημιώσεων ύψους 300.000 ευρώ, συν τους τόκους.
Σύμφωνα με το δικαστήριο, μεταξύ των όρων που καταγγέλλει η UFC, οι 23 είναι «παράνομοι» ή «καταχρηστικοί» και αφορούν τα ωράρια, τις αποσκευές, τις καθυστερήσεις, τη χρέωση φόρων αεροδρομίου, τα προσωπικά δεδομένα κ.α.
Για την πλειοψηφία των επίμαχων όρων, το δικαστήριο έκρινε πως η διατύπωσή τους είναι «ασαφής» και «διφορούμενη».
Η EasyJet οφείλει να αφαιρέσει αυτούς τους όρους εντός διμήνου. Στην αντίθετη περίπτωση θα κληθεί να πληρώσει «150 ευρώ ανά όρο και ημέρα» καθυστέρησης.
Επίσης, οι δικαστές απαγόρευσαν την επιπρόσθετη χρέωση 4 ευρώ για κάθε κράτηση που γίνεται μέσω Διαδικτύου και η πληρωμή δεν γίνεται με Visa Electron ή Carte Bleue (Cashcard).