Κορονοϊός: Πώς οι πορείες και οι διαδηλώσεις συνδέονται με την αύξηση των κρουσμάτων

Κορονοϊός: Σε αύξηση των κρουσμάτων οδηγούν οι διαδηλώσεις και οι πορείες κατά την περίοδο του lockdown, σύμφωνα με έρευνα.
(AP Photo/Thanassis Stavrakis)
4'

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το Politico, οι ερευνητές συμπέραναν πώς αν είχαν ακυρωθεί οι πορείες περίπου 21.000 κρούσματα κορονοϊού θα είχαν αποφευχθεί.

Πιο χαρακτηριστικά, το Politico αναφέρει πως διαδηλώσεις εναντίον της γερμανικής κυβέρνησης για τα περιοριστικά μέτρα με στόχο την ανάσχεση του κορονοϊού οδήγησαν σε αύξηση των κρουσμάτων κατά τα τέλη του έτους, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε την Τρίτη.

Τι έδειξε η έρευνα

Στη Γερμανία από το περασμένο καλοκαίρι έχουν λάβει χώρα μεγάλες διαδηλώσεις κατά των περιοριστικών μέτρων για τον Covid-19 με τους συμμετέχοντες να μην τηρούν τους κανόνες του social distancing και της χρήσης της μάσκας.

Η έρευνα, η οποία διεξήχθη από το ερευνητικό κέντρο μελετών Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW) και το Πανεπιστήμιο Humboldt του Βερολίνου, εξέτασε δύο πορείες που διοργανώθηκαν από την κίνημα Querdenken το Νοέμβριο του 2020, στις οποίες συμμετείχαν περισσότερα από 10.000 άτομα στο Βερολίνο και περίπου 20.000 άτομα στη Λειψία.

Σύμφωνα με την έρευνα, εάν είχαν ακυρωθεί αυτές οι πορείες, περίπου 16.000 με 21.000 κρούσματα θα είχαν αποφευχθεί μέχρι τα Χριστούγεννα.

Ανάμεσα σε άλλους παράγοντες, οι ερευνητές εστίασαν σε περιοχές όπου λειτούργησε ένας σταθμός λεωφορείων, που χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά των διαδηλωτών στο σημείο που έλαβαν χώρα οι διαδηλώσεις της οργάνωσης Querdenken. Σύμφωνα με τα ευρήματα, στις συγκεκριμένες περιοχές το ποσοστό των κρουσμάτων μέσα σε διάστημα επτά ημερών σημείωσε μεγάλη αύξηση σε συνέχεια των δύο διαδηλώσεων.

Η έρευνα έδειξε πως η συμπεριφορά μερικών χιλιάδων πολιτών είχε μεγάλες επιπτώσεις στη δημόσια υγεία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Martin Langer, που συνυπέγραψε την έρευνα , σημείωσε πως «μια μειοψηφία πολιτών που δεν συμμορφώνεται με τους υφιστάμενους υγειονομικούς κανονισμούς, συμμετέχοντας σε πορείες, μπορεί να θέσει σε σημαντικό κίνδυνο τους υπόλοιπους».

Διαβάστε την έρευνα ΕΔΩ

Οι διαδηλώσεις στην Ελλάδα και η ανοδική πορεία των κρουσμάτων

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δίνει στη δημοσιότητα ο ΕΟΔΥ το ίδιο φαίνεται να συμβαίνει και στην χώρα μας.

Οι διαδηλώσεις επηρεάζουν την καμπύλη των κρουσμάτων καθώς σε πολλές από αυτές που λαμβάνουν χώρα τα μέτρα προστασίας πάνε… περίπατο και δεν τηρούνται όπως θα έπρεπε αφού οι συγκεντρωμένοι δεν φορούν πάντα μάσκες προστασίας όπως έχουν υποδείξει οι ειδικοί και σπάνια τηρούν το μέτρα της απόστασης.

Έρευνα του ΜΙΤ για τη διασπορά στα ΜΜΜ

Ερευνα του ιατρικού τμήματος του ΜΙΤ αναφορικά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τη διασπορά του κορονοϊού έδειξε πως ο κόσμος δεν συνηθίζει να περνά πολλή ώρα στο λεωφορείο ή στο μετρό -τουλάχιστον όχι σε σύγκριση με τον χρόνο που περνά στο γραφείο, στο γυμναστήριο ή ενώ απολαμβάνει ένα χαλαρό δείπνο σε ένα εστιατόριο, με αποτέλεσμα να μην είναι τόσο εύκολη η διασπορά του ιού.

Συγκεκριμένα, στα συμπεράσματα της έρευνας αναφέρεται πως προηγμένοι μηχανισμοί που τίθενται σε εφαρμογή σε χώρες όπως η Γαλλία, η Αυστρία και η Ιαπωνία για την ιχνηλάτηση επαφών δεν αποδεικνύουν διασύνδεση μεταξύ συρροής Covid-19 και Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Αυτό το γεγονός ενδέχεται να οφείλεται στη δυσκολία ιχνηλάτησης επαφών που συμβαίνουν κατά τη χρήση ΜΜΜ, ενώ μπορεί και να σχετίζεται με τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες χρησιμοποιούν τις δημόσιες υπηρεσίες μετακίνησης.

Αρχικά, ο κόσμος δεν συνηθίζει να περνά πολλή ώρα στο λεωφορείο ή στο μετρό -τουλάχιστον όχι σε σύγκριση με τον χρόνο που περνά στο γραφείο, στο γυμναστήριο ή ενώ απολαμβάνει ένα χαλαρό δείπνο σε ένα εστιατόριο.

Δεύτερον, οι άνθρωποι τείνουν να κάθονται ή να στέκονται ήσυχα κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών τους. Δεν μιλούν, δεν τραγουδούν, δεν φωνάζουν ή συμμετέχουν σε άλλες δραστηριότητες που είναι πιθανό να οδηγήσουν σε αύξηση του αριθμού των αναπνευστικών σωματιδίων που απελευθερώνονται με κάθε αναπνοή.

Επιπρόσθετα, η χρήση ΜΜΜ, σύμφωνα με την αρχή MBTA, είναι πολύ χαμηλότερη πλέον σε σύγκριση με τον μέσο όρο πριν -λιγότερο από το 50% των επιπέδων προ πανδημίας. Αυτό δίνει στους ανθρώπους περισσότερο χώρο για να κινηθούν.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Ενίσχυση 400 ευρώ: Τότε θα πάρουν τα χρήματα ελεύθεροι επαγγελματίες και επιστήμονες