«Απελευθερώνοντας» το Ever Given: Πώς θα αποκολληθεί το πλοίο που έφραξε τη Διώρυγα του Σουέζ

Η επιχείρηση για την αποκόλληση του γιγαντιαίου πλοίου μεταφοράς κοντέινερ Ever Given, που έχει φράξει τη Διώρυγα του Σουέζ- μία από τις ζωτικότερες ναυτικές οδούς του πλανήτη- είναι σε εξέλιξη, ωστόσο εκτιμάται πως θα μπορούσε να διαρκέσει ημέρες, ίσως και εβδομάδες.  

«Απελευθερώνοντας» το Ever Given: Πώς θα αποκολληθεί το πλοίο που έφραξε τη Διώρυγα του Σουέζ
AP
2'

Το σκάφος έχει κολλήσει κατά μήκος του νοτίου άκρου του καναλιού, εμποδίζοντας τη διέλευση άλλων πλοίων.

Σε δημοσίευμα του BBC περιγράφεται τι ακριβώς γίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις.

Ρυμουλκά

Μέχρι και εννιά ρυμουλκά έχουν τεθεί σε χρήση για να αποκολληθεί το πλοίο, σύμφωνα με την εταιρεία που το διαχειρίζεται, τη Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM).

Το πλοίο έχει μήκος 400 μέτρα και βρίσκεται διαγώνια σε ένα κανάλι πλάτους όχι πολύ παραπάνω από 200 μέτρα.

Χρησιμοποιώντας καλώδια ή τοποθετούμενα ακριβώς στο πλάι του σκάφους, τα ρυμουλκά προσπαθούν να το απομακρύνουν από τις άμμους στις δύο πλευρές του καναλιού. Η BSM λέει ότι μια προσπάθεια να τεθεί πάλι εν πλω το πρωί της Πέμπτης απέτυχε και ότι θα γινόταν νέα προσπάθεια σύντομα.

Το πλοίο έχει κολλήσει γερά και στις δύο πλευρές, οπότε τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα ως προς τη μετακίνησή του.

Βυθοκόρηση

Σε εξέλιξη είναι επίσης μια επιχείρηση βυθοκόρησης. Η ολλανδική εταιρεία Boskalis επιδίδεται σε αυτές τις προσπάθειες, καθαρίζοντας άμμο και λάσπη γύρω από το σκάφος.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Boskalis, Πέτερ Μπερντόφσκι, είπε πως «είναι ένα τεράστιο βάρος στην άμμο», και θα χρειαστεί συνδυασμό βυθοκόρησης, ρυμούλκησης και ελάφρυνσης του πλοίου για να μπορέσει να απελευθερωθεί.

Ο Σαλ Μερκογκλιάνο, ειδικός σε θέματα ναυτικής ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Κάμπελ στις ΗΠΑ, είπε ότι στη διώρυγα γίνονται ούτως ή άλλως συνέχεια βυθοκορήσεις. Σημειώνεται πως είχε επεκταθεί το 2015, για να μπορούν να περνούν πλοία μεγέθους σαν το Ever Given.

Ελάφρυνση

Το επόμενο στάδιο στις προσπάθειες για απελευθέρωση του 200.000 τόνων πλοίου είναι η ελάφρυνσή του, με απομάκρυνση καυσίμου και φορτίου. Ένα τέτοιο πλοίο μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 20.000 κοντέινερ των επτά μέτρων.

Ωστόσο αυτό δεν είναι εύκολο, καθώς υπάρχουν κίνδυνοι πρόκλησης ζημιών ή ακόμη και αποσταθεροποίησης του πλοίου. Επίσης, θα χρειαζόταν χρόνος και προσοχή.

Σύμφωνα με τον Μερκογκλιάνο, θα χρειάζονταν μεγάλοι πλωτοί γερανοί, ενώ, σε κάθε περίπτωση, θα έπρεπε να υπολογιστεί η σταθερότητα του πλοίου και το πώς θα επηρεαζόταν αυτή.

Η απομάκρυνση των κοντέινερ με πλωτούς γερανούς είναι δύσκολη, δεδομένου του τρόπου που είναι στοιβαγμένα στο πλοίο. Η αφαίρεση καυσίμου θα ήταν ευκολότερη, μα είναι πιθανό να μην ελαφρύνει το πλοίο αρκετά.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Κλοπή θυρίδων στο Χαλάνδρι: Η κοσμική ζωή του Βασίλη Γκουρούση και το άγχος που τον πρόδωσε

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή