Διώρυγα του Σουέζ: Αποκολλήθηκε μετά από επτά ημέρες το Ever Given – Παγκόσμια ανακούφιση

Αίσιο τέλος είχαν οι αγωνιώδεις προσπάθειες να αποκολληθεί το γιγάντιο πλοίο Ever Given που είχε κολλήσει στη Διώρυγα του Σουέζ.
6'

Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης η αποκόλληση του πλοίου έγινε στις 5:42 τοπική ώρα Αιγύπτου και πλέον κινείται με ασφάλεια στη Διώρυγα του Σουέζ.

Δείτε βίντεο με τη στιγμή της αποκόλλησης:

Σύμφωνα με την Deutsche Welle το Ever Given αποκολλήθηκε χάρη στις προσπάθειες ενός Αιγυπτιακού πληρώματος.

Όπως σημειώνει η DW για την ώρα παραμένει άγνωστο πότε θα ανοίξει τελείως η διώρυγα του Σουέζ μετά την αποκόλληση του Ever Given.

Υπενθυμίζεται ότι αν και οι αρχές απέδωσαν το «κόλλημα» του πλοίου στους ισχυρούς ανέμους ο επικεφαλής της αρχής της Διώρυγας του Σουέζ εξέφρασε την άποψη ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε από ανθρώπινο λάθος.

Όπως είπε ο πρόεδρος της αρχής διαχείρισης της Διώρυγας του Σουέζ στη Wall Street Journal, το πλοίο έχει μετακινηθεί και αυτό είναι «καλά νέα». Σύμφωνα με τον ίδιο τα ρυμουλκά θα συνεχίσουν να εργάζονται για το επόμενο διάστημα προκειμένου να διασφαλίσουν ότι το Ever Given θα συνεχίσει να κινείται στη διώρυγα.

«Δεν έχουμε τελειώσει αλλά έχει μετακινηθεί» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Οσάμα Ραμπί.

Δείτε την ανακοίνωση για την αποκόλληση του πλοίου:

Η διώρυγα, από την οποία περνά περίπου το 10% του θαλάσσιου εμπορίου, είχε αποκλειστεί από την Τρίτη από το Ever Given, ένα πλοίο χωρητικότητας 20.000 εμπορευματοκιβωτίων και 220.000 τόνων που εκμεταλλεύεται η ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρία Evergreen, γεγονός που προκάλεσεα σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις ορισμένων εμπορευμάτων.

Η συνολική αξία των επηρεαζόμενων αγαθών διαφέρει σύμφωνα με τις εκτιμήσεις: από 3 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τον Τζόναθαν 'Οουενς, εμπειρογνώμονα στο Πανεπιστήμιο του Σάλφορντ, έως 9,6 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τη Lloyd's List, τη βρετανική εφημερίδα για τις θαλάσσιες μεταφορές.

Πετρέλαιο

Μόνο 1,74 εκατομμύρια βαρέλια περνούν καθημερινά από τη διώρυγα, το λίγο του πετρελαίου του Κόλπου που προορίζεται για την Ευρώπη περνά σε ποσοστό 80% από τον αγωγό Sumed, ο οποίος διασχίζει την Αίγυπτο, σύμφωνα με την Πάολα Ροντρίγκες Μασιου της Rystad Energy.

Σύμφωνα με τo MarineTraffic, εκατό πλοία που έχουν ως φορτίο πετρέλαιο ή προϊόντα πετρελαίου βρίσκονταν σήμερα στην περιοχή αναμονής. Αντιδρώντας στον αποκλεισμό αυτόν , οι τιμές του μαύρου χρυσού αυξήθηκαν στο τέλος της εβδομάδας, αν και η αύξηση θα πρέπει να είναι περιορισμένη.

Σύμφωνα με ειδικούς, τα αποθέματα είναι επαρκή και υπάρχουν επίσης άλλες πηγές εφοδιασμού.

Ζώα

Ανάμεσα στα αποκλεισμένα πλοία ήταν και έντεκα που αναχώρησαν από τη Ρουμανία τα οποία μετέφεραν 130.000 πρόβατα.

"Η κατάσταση είναι κρίσιμη και κινδυνεύει να εξελιχθεί σε μια άνευ προηγουμένου θαλάσσια τραγωδία στην οποία θα εμπλέκονται ζωντανά ζώα", πρειδοποιούσε η οργάνωση Animals International. Η Αίγυπτος έστειλε ζωοτροφές και τρεις κτηνιατρικές ομάδες για να εξετάσουν τα ζώα.

Η Ιορδανία ανακοίνωσε ότι περιμένει πρόβατα και μοσχάρια, μεταξύ άλλων αγαθών, που έχουν εγκλωβιστεί σε πλοία.

Εμπορεύματα

Ο σουηδικός κολοσσός επίπλων Ikea διευκρίνισε ότι έχει περίπου 110 εμπορευματοκιβώτια στο Ever Given και άλλα σε πλοία που έχουν εγκλωβιστεί.

Είναι "ένας ακόμη περιορισμός που προστίθεται σε μια ήδη δύσκολη και ευμετάβλητη κατάσταση για τις αλυσίδες εφοδιασμού που προκλήθηκε από την πανδημία Covid-19", δήλωσε ένας εκπρόσωπος στο AFP.

Ο Van Rees Group, όμιλος που εμπορεύεται τσάι, με έδρα το Ρότερνταμ, εκφράζει τη λύπη του για τον αποκλεισμό 80 εμπορευματοκιβωτίων τσαγιού σε δεκαπέντε πλοία. Η εταιρία προβλέπει ένα "χάος", με "σοβαρές συνέπειες, επειδή ο εφοδιασμός έχει σταματήσει".

"Είπα σε έναν από τους πελάτες μου ότι το πάτωμά του έχει αποκλειστεί στη διώρυγα του Σουέζ, δεν με πίστεψε", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος βρετανικής εταιρίας ξυλείας το Σάββατο. Ένα φορτίο με σανίδες παρκέ από γαλλικό ξύλο βελανιδιάς με προορισμό την Κίνα βρίσκεται στο Ever Given.

Αυξανόμενη σειρά αναμονής

Αρκετοί κολοσσοί στις θαλάσσιες μεταφορές, όπως η δανέζικη ναυτιλιακή εταιρία Maersk ή η γαλλική CMA CGM, άλλαξαν την πορεία μερικών πλοίων τους μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας - παράκαμψη που μπορεί να αντιπροσωπεύει 9.000 χιλιόμετρα γύρω από την αφρικανική ήπειρο, δηλαδή τουλάχιστον επτά επιπλέον ημέρες - ωστόσο νέα πλοία συνεχίζουν να φτάνουν κοντά στη διώρυγα.

Το 2020, από το Σουέζ περνούσαν κατά μέσο όρο 51,5 πλοία ημερησίως.

Σύμφωνα με την Maersk, θα έπαιρνε "τρεις έως έξι ημέρες" για να περάσουν όλα τα πλοία που ήταν εγκλωβισμένα εκεί το Σάββατο.

Μέχρι το τέλος του Σαββατοκύριακου, 32 από τα πλοία του πρώτου ομίλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θαλάσσης παγκοσμίως και των εταίρων του επηρεάστηκαν από αυτό, 15 άλλαξαν πορεία και αυτός ο αριθμός μπορεί να αυξηθεί εάν καθυστερήσει η επαναφορά σε πλεύση του Ever Given, διευκρίνισε η Maersk.

Σύμφωνα με τη Lloyd's List, περίπου το 90% των φορτίων δεν είναι ασφαλισμένα για τυχόν καθυστέρηση.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Lockdown: Στόχος το άνοιγμα στις αρχές Απριλίου – Τι θα γίνει με σχολεία και λιανεμπόριο