Ever Given: Το «έμφραγμα» στο Σουέζ σε αριθμούς
Η διώρυγα, που διέρχεται από την Αίγυπτο, είναι μια από τις πιο πολυσύχναστες ναυτικές οδούς του κόσμου, και το μπλοκάρισμα του Ever Given (που υπάγεται στον στόλο της Evergreen) σήμαινε πως άλλα πλοία έπρεπε να ακολουθούν άλλη οδό, περνώντας από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος.
Μετά από πολλές ημέρες ανεπιτυχών προσπαθειών, την Κυριακή αξιωματούχοι του Σουέζ άρχισαν να προετοιμάζονται να μετακινήσουν κάποια από τα περίπου 20.000 κοντέινερ στο πλοίο. Ειδικοί είχαν αναφέρει στο BBC πως μια τέτοια επιχείρησης θα περιελάμβανε ειδικό εξοπλισμό, μεταξύ του οποίου ένας γερανός θα έπρεπε να υψωθεί σε ύψος άνω των 60 μέτρων- και ότι θα χρειαζόταν εβδομάδες.
Οι αριθμοί και τα στοιχεία
-Το Ever Given είναι ένα πλοίο 400 μέτρων και βάρους 200.000 τόνων, με μέγιστη χωρητικότητα 20.000 κοντέινερ. Αυτή τη στιγμή είναι φορτωμένο με 18.300.
-Ανήκει στην Evergreen Marine και είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς κοντέινερ στον κόσμο.
-Προσάραξε την Τρίτη διαγώνια στη Διώρυγα.
-Αρχικά το συμβάν αποδόθηκε σε μια ριπή ανέμου. Η ταχύτητα του ανέμου όταν έλαβε χώρα το περιστατικό ήταν 40 κόμβοι, μα η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ είπε σε δημοσιογράφους πως δεν ήταν ο μόνος λόγος, προσθέτοντας πως θα ακολουθούσε έρευνα.
-Την Κυριακή υπήρχαν 369 πλοία που περίμεναν να περάσουν και στις δύο πλευρές της Διώρυγας.
-Σύμφωνα με τη BrandMentions, υπήρχαν πάνω από 145.200 social interactions στο Twitter που χρησιμοποιούσαν το hashtag #SuezBLOCKED , και τουλάχιστον 133.000 shares.
-To Σάββατο 14 ρυμουλκά τραβούσαν να έσπρωχναν το πλοίο για να το μετακινήσουν, και ήταν σε θέση να το κουνήσουν «30 μοίρες από αριστερά και δεξιά». Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) ανακοίνωσε πως οι βυθοκόροι είχαν μετακινήσει 27.000 κυβικά μέτρα άμμου, σε βάθος 18 μέτρων.
-Περίπου το 12% του παγκοσμίου εμπορίου, γύρω στο ένα εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου και περίπου το 8% του υγροποιημένου φυσικού αερίου διέρχονται από τη Διώρυγα καθημερινά.
-O στρατηγός Οσάμα Ράμπιε, πρόεδρος της SCA, είπε σε δημοσιογράφους το Σάββατο πως τα έσοδα της Διώρυγας δέχονταν πλήγμα 14-15 εκατ. δολαρίων κάθε ημέρα που συνεχιζόταν το «έμφραγμα», παρά το άνοιγμα ενός παλαιότερου καναλιού.
-Πριν την πανδημία, το εμπόριο που διερχόταν από τη Διώρυγα συνέβαλλε στο 2% του ΑΕΠ της Αιγύπτου, σύμφωνα με τον οίκο Moody’s.
-Δεδομένα από το Lloyd’s List δείχνουν πως το πλοίο εμπόδιζε τη διέλευση εμπορίου περίπου 9,6 δισ. δολαρίων από τη Διώρυγα κάθε ημέρα. Αυτό αντιστοιχούσε σε 400 εκατ. δολάρια και 3,3 εκατ. τόνους φορτίου την ώρα, ή 6,7 εκατ. το λεπτό.
-Η Allianz ανέφερε την Παρασκευή πως η ανάλυσή της έδειχνε ότι το κόστος για το παγκόσμιο εμπόριο θα ήταν μεταξύ 6 δισ. και 10 δισ. δολαρίων την εβδομάδα.
-Η Braemar ACM είπε στη Wall Street Journal ότι το κόστος της ναύλωσης κάποιων πλοίων για τη μεταφορά φορτίων από και προς την Ασία και τη Μέση Ανατολή έκανε άλμα 47% αυτή την εβδομάδα, στα 2,2 εκατ. δολάρια.
-Κάποια πλοία άλλαζαν δρομολόγιο για να αποφύγουν τη Διώρυγα. Αυτό προσθέτει περίπου οκτώ ημέρες στο ταξίδι.
-Η Διώρυγα άνοιξε το 1869 και επεκτάθηκε το 2015, με ένα παράλληλο κανάλι. Έχει πλάτος 205 μέτρων, βάθος 24 μέτρων και μήκος 193 χλμ.
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
Lockdown: Στόχος το άνοιγμα στις αρχές Απριλίου – Τι θα γίνει με σχολεία και λιανεμπόριο