«Netflix για παιχνίδια»: Τι φέρνει η νέα εποχή του gaming
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, η Microsoft αναπτύσσει εξειδικευμένο streaming hardware, που θα επιτρέπει σε χρήστες να συνδέουν τις τηλεοράσεις τους στη δική της υπηρεσία τέτοιου τύπου. Γενικότερα, η εταιρεία εμφανίζεται να στοιχηματίζει πως το μέλλον των βιντεοπαιχνιδιών βρίσκεται σε ένα συνδρομητικό μοντέλο όπου οι gamers θα πληρώνουν ένα συγκεκριμένο ποσό κάθε μήνα για να έχουν πρόσβαση σε ένα πλήθος τίτλων. Η υπηρεσία Xbox Game Pass κάνει ακριβώς αυτό, παρέχοντας πρόσβαση σε μια «βιβλιοθήκη» παιχνιδιών που έχουν αναπτυχθεί τόσο «in-house» όσο και από άλλες εταιρείες.
Αυτό έχει κυρίως να κάνει με ψηφιακά downloads, ωστόσο πέρυσι προστέθηκε δυνατότητα streaming, μέσω του Xbox Cloud Gaming, που χαρακτηρίζεται ως «Netflix for games», καθώς επιτρέπει σε παίκτες να παίζουν παιχνίδια που βρίσκονται σε μακρινούς servers και «stream-άρονται» σε αυτούς μέσω του Ίντερνετ.
Η Microsoft δεν είναι ο μόνος «παίκτης» που έχει παρουσιάσει τέτοια υπηρεσία: Στην εν λόγω «αρένα» έχουν εισέλθει και οι κολοσσοί της Google και της Amazon, με τα Stadia και Luna αντίστοιχα, τα οποία δείχνουν πως μάλλον το μέλλον του gaming οδεύει προς αυτή την κατεύθυνση. Από την «κούρσα», προφανώς, δεν λείπει και η Sony, με το PlayStation Now.
Η Microsoft, πάντως, επιδιώκει να φέρει το προϊόν cloud gaming της και σε άλλες πλατφόρμες: Το Xbox Cloud Gaming έχει αρχίσει να διατίθεται σε κάποιους χρήστες μέσω web browser σε iPhones, iPads και PC τον Απρίλιο, ενώ ανακοίνωσε πρόσφατα και σχέδια για επέκταση της υπηρεσίας και στις τηλεοράσεις.
Για αυτόν τον σκοπό, η εταιρεία σκοπεύει να συνεργαστεί με κατασκευαστές για να φέρει το cloud gaming στις smart TV, μα παράλληλα αναπτύσσει και συσκευές streaming που οι χρήστες θα μπορούν να συνδέουν στην τηλεόραση ή την οθόνη υπολογιστή τους για να κάνουν streaming παιχνίδια από το cloud (αν και δεν αποκάλυψε πώς θα μοιάζουν αυτές οι συσκευές). Επίσης, συνεργάζεται με παρόχους όπως η Telstra στην Αυστραλία για νέα συνδρομητικά μοντέλα για το Xbox και επεκτείνει το cloud gaming και σε άλλες χώρες (Αυστραλία, Βραζιλία, Μεξικό και Ιαπωνία) αργότερα μέσα στο έτος. Στους στόχους της περιλαμβάνεται επίσης και να περαστεί το cloud gaming στο Xbox Series X, που αποτελεί τον μεγάλο ανταγωνιστή του PlayStation 5 της Sony.
Γενικότερα μιλώντας, οι δύο εταιρείες είναι σε πολύ έντονο ανταγωνισμό, ωστόσο ακολουθούν διαφορετικές στρατηγικές: Η Sony επιδιώκει αποκλειστικά blockbusters που μπορούν να παίζονται μόνο σε PlayStation, ενώ η Microsoft εστιάζει στο να φέρει τις υπηρεσίες του Xbox σε πολλαπλές πλατφόρμες, μεταξύ των οποίων οι φορητές συσκευές και το PC. Παράλληλα επενδύει και στην παραγωγή παιχνιδιών: Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εξαγορά της Bethesda αντί 7,5 δισ. δολαρίων.
Στο μεταξύ, αξίζει να σημειωθεί πως στον εν λόγω χώρο φαίνεται να ετοιμάζεται να εισέλθει…και το ίδιο το Netflix: Σύμφωνα με αναφορές από το The Information και το Reuters, στελέχη της εταιρείας είναι σε επαφές με στελέχη από τον χώρο του gaming, με απώτερο στόχο τη δημιουργία μιας συνδρομητικής υπηρεσίας gaming. Ωστόσο θεωρείται πως οι συνομιλίες είναι σε πρώιμο στάδιο- ενώ στην «αρένα» υπάρχει και το Apple Arcade, οι χρήστες του οποίου πληρώνουν μια σταθερή συνδρομή για πρόσβαση σε μια γκάμα από downloadable games, τα οποία διέπονται από αυστηρούς κανόνες της Apple.
Με πληροφορίες από CNBC, Guardian
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.