Γερμανία εκλογές: Τι σημαίνει η φράση «Scholz packt das an» που κάνει θραύση στους ψηφοφόρους

Κορυφώνεται η προεκλογική εκστρατεία εν όψει των κρίσιμων ομοσπονδιακών εκλογών της 26ης Σεπτεμβρίου στη Γερμανία. Στην πρώτη αναμέτρηση στη μετά Μέρκελ εποχή, οι δημοσκοπήσεις «δίνουν» προβάδισμα στους Σοσιαλδημοκράτες.
H αφίσα του Σολτς
5'

Φαβορί των δημοσκοπήσεων, ο υποψήφιος των Σοσιαλδημοκρατών (SPD) για την καγκελαρία της Γερμανίας Όλαφ Σολτς θέλει να ηγηθεί της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης σχηματίζοντας κυβέρνηση συνασπισμού με τη συμμετοχή των Πρασίνων. Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι θα χρειαστεί και την υποστήριξη ενός τρίτου κόμματος για να αποκτήσει σταθερή πλειοψηφία στο κοινοβούλιο.

Ο Σολτς και οι Σοσιαλδημοκράτες (SPD) έχουν προβάδισμα πέντε μονάδων έναντι των συντηρητικών της καγκελαρίου Άγκελα Μέρκελ ενόψει των εθνικών εκλογών.

Και από όλες τις πολιτικές αφίσες και τις διαφημιστικές πινακίδες που καλύπτουν τους δρόμους των γερμανικών πόλεων αυτό το καλοκαίρι, αυτές που κερδίζουν το βλέμμα των πολιτών είναι οι κόκκινες αφίσες με τη μορφή του.

«Χρησιμοποιώντας έναν έντονο συνδυασμό χρωμάτων συνήθως αποκλειστικά για τα μαρξιστικά-λενινιστικά κόμματα στο περιθώριο της γερμανικής αριστεράς, οι αφίσες εκπλήσσουν με πολλούς τρόπους: στο κέντρο της εικόνας κάθεται ένας φαλακρός, άντρας, ο οποίος μοιάζει λιγότερο με έναν αριστερό...Ράμπο που υπόσχεται ριζική αλλαγή και περισσότερο με μάνατζερ σε μία τοπική οικοδομική εταιρεία που εξετάζει την αίτηση δανείου σας»

Ποιός είναι ο Όλαφ Σολτς

Το επικοινωνιακό -και όχι μόνο- στοίχημα του SPD ωστόσο φαίνεται ότι πέτυχε. Ο Ολαφ Σολτς διεκδικεί με αξιώσεις την καγκελαρία. Αντι-καγκελάριος στην κυβέρνηση συνασπισμού της Γερμανίας τα τελευταία τέσσερα χρόνια, φαίνεται ότι πείθει το κοινό ότι μπορεί να είναι καλύτερος υποψήφιος για να συνεχίσει το έργο της Μέρκελ από τον Αρμίν Λασκέτ, τον υποψήφιο που προτάθηκε από το κόμμα της. Την περασμένη δεκαετία, το SPD έμοιαζε με μια εξαντλημένη πολιτική δύναμη, ένα κόμμα «συμβιβασμών» που δεν είχε να προτείνει τίποτα καινούριο.

«Το SPD κατέληξε στην τέλεια εκστρατεία», δήλωσε ο Frank Stauss, ειδικός στην πολιτική επικοινωνία, του οποίου η υπηρεσία είχε προηγουμένως συμβουλέψει τους Γερμανούς Σοσιαλδημοκράτες και το συντηρητικό AustriaVP της Αυστρίας. «Είναι 100% συμβατό με το μήνυμα του Σολτς».

Το CDU πρότεινε τον Λάσετ ως διάδοχο της Μέρκελ τον Απρίλιο, η προεκλογική του εκστρατεία ωστόσο δεν κινητοποίησε τους ψηφοφόρους. Μία αφίσα του CDU έχει το σλόγκαν «Για να παραμείνει η Γερμανία ισχυρή» δίπλα σε μια φωτογραφία του Λασέτ, ενός πολιτικού που θεωρείται περισσότερο φιλελεύθερος συμβιβαστής παρά ισχυρός προστάτης.

Το κόμμα των Πρασίνων, το οποίο πρότεινε την Αναλένα Μπέρμποκ ως την πρώτη υποψήφια καγκελάριο και ανέβηκε για λίγο στην κορυφή των δημοσκοπήσεων τον Μάιο, δίνει την εντύπωση ότι έχει χάσει την εμπιστοσύνη του μετά τις κατηγορίες λογοκλοπής. Πολλές από τις αφίσες την απεικονίζουν σε συνδυασμό με τον συμπρωταγωνιστή των Πρασίνων..

Μόνο η εκστρατεία του SPD επικεντρώνεται αποκλειστικά στον υποψήφιό του. Σχεδιασμένο από τον Ραφαέλ Μπρίνκερτ, ειδικό στο αθλητικό μάρκετινγκ που έχει κάνει καμπάνιες για Γερμανούς ποδοσφαιριστές όπως ο Λέον Γκορέτσκα και ο Τζόσουα Κίμιχ, παρουσιάζει τον Σολτς ως…λίγο βαρετό, αλλά ικανό τεχνοκράτη.

Σε αρκετές αφίσες, ο πρώην δήμαρχος του Αμβούργου με το λευκό πρόσωπο γέρνει προς τα πίσω και κρατά μια κάρτα με τις προεκλογικές υποσχέσεις: αύξηση του κατώτατου μισθού, σταθερές συντάξεις, κατασκευή 400.000 κατοικιών ετησίως.

Το κεντρικό σλόγκαν είναι Scholz packt das an , δηλαδή «Ο Σολτς θα το τακτοποιήσει». Ο Μπρίνκερτ, ο οποίος ξεκίνησε να εργάζεται στην καμπάνια τον Μάιο του 2020, χαρακτήρισε τον πελάτη του ως έναν αποτελεσματικό εκτελεστή, όχι έναν πολιτικό που ήθελε απελπισμένα να… αρέσει. «Μερικές φορές όσοι τολμούν είναι τυχεροί», είπε ο Μπρίνκερτ όταν ρωτήθηκε τι μπορούν να μάθουν οι πολιτικοί από το αθλητικό μάρκετινγκ.

Οι αφίσες και τα ελκυστικά συνθήματα από μόνα τους δεν κερδίζουν τις εκλογές, και ακόμη και στο κόμμα του Σολτς λίγοι πιστεύουν ότι το SPD θα είχε τόσο καλή δημοσκοπική πορεία, αν οι υποψήφιοι του CDU και των Πρασίνων δεν αποδεικνύονταν τόσο επιρρεπείς σε γκάφες και ολισθήματα. «Μπορείτε επίσης να αναφέρετε τη θεωρία του χάους», είπε μέλος του κόμματος επιχειρώντας να εξηγήσει την άνοδο της κεντροαριστεράς.

O Όλαφ Σολτς, φαβορί για την καγκελαρίαΑ.Ρ

Αλλά αν οι αφίσες μπορούσαν να επηρεάσουν εκλογές, αυτό θα γινόταν στη Γερμανία, όπου το έντυπο υλικό εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο. «Αυτή τη στιγμή, η πολιτική αφίσα βρίσκεται σε πραγματική αναγέννηση» λένε οι ειδικοί.

Αυτό συμβαίνει και επειδή οι κανονισμοί σχετικά με την πολιτική διαφήμιση περιορίζουν το χρόνο αναπαραγωγής των τηλεοπτικών εκπομπών «Κάθε χρόνο, λέμε ότι θέλουμε να ξοδεύουμε λιγότερα σε ακριβές καμπάνιες με αφίσες και κάθε χρόνο διαπιστώνουμε ότι εξακολουθούν να κάνουν τη διαφορά», λέει ο Φρανκ Στράους, μετρ της πολιτικής επικοινωνίας.

Αυτή θα είναι μια ψηφοφορία χωρίς προηγούμενο στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης. Η νυν καγκελάριος εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά δημοφιλής, αλλά να μην διεκδικεί επανεκλογή. Ενώ για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, όλα τα σενάρια είναι ανοικτά. Σε έναν τέτοιο αστερισμό, μικρές χειρονομίες μπορούν να κάνουν τη μεγάλη διαφορά για τους πολιτικούς που θεωρούν τον εαυτό τους υποψήφιο συνεχιστή της Μέρκελ.

Με πληροφορίες απο Guardian

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Κηδεία Mad Clip: Η σπαρακτική σκηνή που δεν «έπιασαν» οι κάμερες με την πρώην σύντροφό του, Αρετή

Μυστηριώδης επίθεση στο Πασαλιμάνι: Το προφίλ των Τούρκων - Ο δράστης ήθελε να στείλει «μήνυμα»

Ανάλυση Newsbomb.gr: Ακρίβεια, αυξήσεις, πληθωριστικές τάσεις και εναρμονισμένες πρακτικές