Το «ραντεβού στα τυφλά» των διακοπών- Οι πλούσιοι και τολμηροί ταξιδιώτες που αναβιώνουν το Survivor

Μετά τον λεγόμενο «extreme τουρισμό» που έκανε θραύση τα προηγούμενα χρόνια, μία νέα τάση στις διακοπές κερδίζει έδαφος. Αφορά κυρίως τους εύπορους ταξιδιώτες που αναζητούν νέες, οριακές συγκινήσεις και ...αποτοξίνωση από όλους και από όλα. Είναι οι νέοι παγκόσμιοι παίκτες ενός ιδιόμορφου «Survivor πολυτελείας»...
Διακοπές για τολμηρούς ταξιδιώτες που θυμίζουν Survivor
8'

Πριν από λίγα χρόνια oι πλούσιοι, αντισυμβατικοί ταξιδιώτες, επέλεγαν να κάνουν τις διακοπές τους σε μέρη «αντι-τουριστικά», να επενδύσουν στο λεγόμενο τουρισμό του πόνου, της λύπης και της καταστροφής, τον extreme τουρισμό, η τουρισμό του σοκ, όπως λέγεται.

Οι εμπόλεμες ζώνες, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, αλλά και τα πυρηνικά εργοστάσια ανά τον πλανήτη, αποτελούσαν για κάποιους δημοφιλείς προορισμούς. Ένα ταξίδι στο Ιράκ ή το Τσερνόμπιλ εγκυμονούσε κινδύνους για την ασφάλεια, παράλληλα όμως υποσχόταν δυνατές συγκινήσεις σε εκείνους που αψηφούσαν τις ταξιδιωτικές οδηγίες.

Πλέον η νέα μόδα στα εναλλακτικά ταξίδια άλλαξε. Η απόλυτη «πρόκληση περιπέτειας» για τους ταξιδιώτες που θέλουν νέες συγκινήσεις είναι το Get Lost, η άφιξή τους δηλαδή σε έναν μυστηριώδη προορισμό και η παραμονή τους στη μέση του πουθενά, σε ένα τοπίο μακριά από όλους και όλα. Ανάλογα με την τοποθεσία και τη διάρκεια του οδοιπορικού, το κόστος μπορεί να ξεκινήσει περίπου από τα 10.000 δολάρια και να αγγίξει εξαψήφια ποσά.

«Πρέπει να χαθείς για να βρεις τον εαυτό σου» είναι το μότο της εταιρείας

Η εταιρεία πολυτελών ταξιδιών Black Tomato εισήγαγε την ιδέα - ένα είδος...ραντεβού στα τυφλά για διακοπές με στοιχεία «Survivor» - το 2017. Το Get Lost φαίνεται κομμένο στα μέτρα της εποχής του κορονοϊού.

Ο συνιδρυτής της εταιρείας Τομ Μάρτσαντ είπε ότι ενώ η εταιρεία πραγματοποίησε αρκετά ταξίδια από την έναρξή της, άρχισε να κάνει «χρυσές δουλειές» την περίοδο του lockdown, καθώς οι πελάτες ήρθαν σε επαφή μαζί τους για να σχεδιάσουν τις περιπέτειές τους μετά την πανδημία. «Απλώς έτυχε να χτυπήσει φλέβα τους τελευταίους 18 μήνες», είπε.

Ο Μάρτσαντ, ο οποίος είχε την ιδέα να κάνει τους πελάτες να «χάνονται», ήθελε όπως λέει να βοηθήσει τους ανθρώπους να χαλαρώσουν πραγματικά σε μια εποχή εξάρτησης από το ίντερνετ και την τεχνολογία.

Τι είναι το Survivor...για τουρίστες

Ο πελάτης προσγειώνεται σε ένα συνήθως εξωτικό και αραιοκατοικημένο μέρος του κόσμου και καλείται να ανταπεξέλθει στη δύσκολη καθημερινότητα, μέσα σε μια δεδομένη χρονική περίοδο.

«Δημιουργούμε μια εμπειρία που απαιτεί πλήρη πνευματική και σωματική εστίαση. Όταν οι πελάτες μας είναι εντελώς αποσπασμένοι, θα είναι σχεδόν αδύνατο για αυτούς να σκεφτούν την καθημερινότητα, τις εκκρεμότητες πίσω στο σπίτι».

«Πρέπει να χαθείς για να βρεις τον εαυτό σου» ειναι το σύνθημα της εταιρείας που προσφέρει πολλές επιλογές για αποστολές ακόμη και για ταξιδιώτες που θέλουν να πιέσουν τον εαυτό τους στα όρια και να αναπαραστήσουν...σκηνές απο το Survivor.

Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες εταιρείες έχουν αρχίσει να προσφέρουν «τυφλά» ταξίδια τα τελευταία χρόνια, όπως είναι οι Magical Mystery Tours και το ταξιδιωτικό πρακτορείο «έκπληξη» Pack Up + Go.

«Αυτός ο συνδυασμός του να μην ξέρεις πού πηγαίνεις και τι θα συναντήσεις, είναι μια πρόκληση και μια εμπειρία που κερδίζεται και νομίζω ότι εξακολουθεί να είναι αποκλειστικότητά μας» εξηγουν οι υπεύθυνοι της Black Tomato.

Η έρημος προσφέρεται για περιπέτεια

Οι ταξιδιώτες μπορούν να επιλέξουν πόσο...χαμένοι θέλουν να αισθανθούν και πόσο θέλουν να εκπλαγούν από τον προορισμό τους. Ο ιστότοπος της εταιρείας προσφέρει μια σειρά από...περιβάλλοντα, ιδανικά για κάθε γουστο, απο το πολικό τοπίο και τη ζούγκλα, μέχρι την απάτητη έρημο ή τα απομονωμένα βουνά.

Στους προορισμούς περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η Ισλανδία, το Μαρόκο, ακόμη και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Η στέπα της Μογγολίας, οι ζούγκλες της Κόστα Ρίκα και οι ερήμοι της Ναμίμπια προσφέρονται επίσης για περιπέτειες και...εξαφάνιση.

Στις περισσότερες περιπτώσεις μάλιστα, οι ταξιδιώτες δεν γνωρίζουν πού πάνε μέχρι τη στιγμή που θα λάβουν τις πληροφορίες για την πτήση τους. Εάν έχουν μάλιστα τα χρήματα για να πετάξουν με ιδιωτικό τζετ, η αδρεναλίνη αυξάνεται και άλλο, καθώς μπορούν να κατέβουν από το αεροπλάνο χωρίς να γνωρίζουν καν πού βρίσκονται.

Η αποτοξίνωση απο την τεχνολογία

Η κεντρική ιδέα πίσω απο τη νέα τάση στις διακοπές είναι ότι πολλοί εύποροι παραθεριστές δεν επιθυμούν πλέον να χαλαρώνουν για μια εβδομάδα σε μια πισίνα: θέλουν να κερδίσουν... την απόλαυσή τους με κάποιο τρόπο, είτε μέσω σωματικής άσκησης είτε κάνοντας σκληρή χειρωνακτική εργασία σε εξωτερικούς χώρους.

Η ιδέα του «Get Lost» δεν έχει να κάνει μόνο με την περιπέτεια στη φύση, αλλά και με την «αποτοξίνωση» απο την τεχνολογία, καθώς οι συμμετέχοντες ενθαρρύνονται να παραδώσουν τα κινητά τους τηλέφωνα ή τους Η/Υ τους.

Η επιτακτική ανάγκη δεν είναι απλώς να εξαφανιστούν, αλλά να αποσυνδεθούν, να ξεφύγουν απο την καθημερινότητα. Μετά το τέλος της αποστολής, οι πελάτες δέχονται περιποιήσεις σε ένα καλό ξενοδοχείο πριν επιστρέψουν σπίτι τους. Καοι φυσικά όσο κρατάει μία ομάδα ειδικών, από απόσταση εγγυάται την ασφάλειά τους, καθ'όλη τη διάρκεια της περιπέτειας.

Οι...επίδοξοι Survivor προέρχονται απο πολλούς κλάδους. Όπως ήταν αναμενόμενο, αρκετοί «γκουρού» της τεχνολογίας έχουν κάνει τέτοια ταξίδια, οπως επίσης αρκετά νιόπαντρα ζευγάρια, αλλά και μια μητέρα που δεν εργαζόταν και όταν επέστρεψε απο το ταξίδι, υπέβαλε αίτηση για να ενταχθεί στην Πολεμική Αεροπορία.

Η 33χρονη Έσθερ Σπέγκλερ ήθελε απλά να πάει κάπου ζεστά και μακριά από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ζει στο Μπιλόξι του Μισισίπι και ανακάλυψε το Get Lost, ενώ έψαχνε προορισμό για την επέτειο γάμου τους.

Όταν ο σύζυγός της προσφέρθηκε να μείνει με τα δύο παιδιά τους για να μπορέσει να ταξιδέψει μόνη της, συνειδητοποίησε ότι ήταν μια ευκαιρία να θυμηθεί την αγάπη της για την περιπέτεια . Έκανε οικονομία ενάμιση χρόνο για το 10ήμερο ταξίδι της στο Μαρόκο, το οποίο είπε ότι κόστισε περίπου 13.000 δολάρια. Πέταξε στο Μαρακές τον Οκτώβριο και συνέχισε με το αυτοκίνητο... στα βουνά.

Πυξίδες, φωτιές και... καταφύγια

Μετά από μερικές μέρες εκπαίδευσης, οπου έμαθε να διαβάζει την πυξίδα, να ανάβει φωτιά και να δημιουργεί το δικό της καταφύγιο — η Σπένγκλερ έμεινε μόνη της στη μέση του πουθενά. Για την ακρίβεια ήταν «μόνη της», ενώ απο μακριά την παρακολουθούσε ένας πρώην στρατιωτικός οδηγός.

«Υπήρχε ένα σημείο όπου πραγματικά με έχασε και ήμουν πολύ περήφανη γι' αυτό» είπε, αφού ακολούθησε το λάθος μονοπάτι και πραγματικά χάθηκε. «Είπε ότι παραλίγο να του προκαλέσω καρδιακή προσβολή».

Παρά τους μικροτραυματισμούς και τη δυσκολία της να στήσει το καταφύγιό της από μουσαμά, η Σπέγκλερ ήταν ενθουσιασμένη με την εμπειρία. «Αποδείχθηκε πραγματικά, πραγματικά απίστευτο , πολύ περισσότερο από ό,τι μπορούσα να φανταστώ», είπε.

Σήμερα θέλει να κάνει καριέρα με όλα όσα έμαθε και έχει υποβάλλει αίτημα για να ενταχθεί σε ειδικό τμήμα της Εθνοφρουράς. Τελικά, είπε, θα ήθελε πολύ να κάνει το είδος της δουλειάς που έκανε ο δικός της οδηγός κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. «Θα δουλεύω με όλους αυτούς τους ιδιόρρυθμους πλούσιους που θα λένε: Ω, θα το κάνω για πλάκα. Θέλω να δω πώς είναι. Θέλω να τα καταφέρω».

Σε άρθρο του στο New Yorker, ο συγγραφέας Eντ Σίζαρ περιέγραψε ένα παρόμοιο ταξίδι -επίσης στο Μαρόκο- ως «σαν μια πολύ ευχάριστη απαγωγή, με διαλείμματα για καφέ». «Κάποιο απόγευμα, ένας πρώην κομάντο των Βασιλικών Πεζοναυτών με πήγε σε μια έρημη κοιλάδα στα βουνά του Άτλαντα, μου έσφιξε το χέρι και με εγκατέλειψε.

Τον είχε γνωρίσει μόλις το προηγούμενο βράδυ και δίδασκε δεξιότητες επιβίωσης σε ανθρώπους που δεν έχουν πέσει ποτέ απο ελικόπτερο ή δεν έχουν σκοτώσει για...το δείπνο τους. Σε λίγες ώρες τον έμαθε πώς να ζει μόνος στην έρημο.

Σε περίπτωση τραυματισμού μπορούσε να πατήσει ένα κουμπί SOS και να ειδοποιήσει κάποιον από τους ιχνηλάτες... Οι τουρίστες όμως που κάνουν κράτηση για αυτά τα ταξίδια αυτό ακριβώς αναζητούν. Την πρόκληση. Την αίσθηση της απόλυτης περιπέτειας. Και την αδρεναλίνη που προκαλεί ο κίνδυνος ότι όλα μπορούν να συμβούν...