Σάλος στις ΗΠΑ: Κυκλοφόρησε ημιαυτόματο τουφέκι ειδικά σχεδιασμένο για παιδιά
Είναι «το πρώτο από πολλά όπλα που θα βοηθήσουν τους ενηλίκους να εξοικειώσουν τα παιδιά τους με την αθλητική δραστηριότητα της σκόπευσης, με κάθε ασφάλεια», διαβεβαιώνει η εταιρεία WEE1 Tactical, η οποία διαφημίζει στον ιστότοπό της ένα τουφέκι «όπως το όπλο του μπαμπά και της μαμάς».
Το JR-15 (από το «τζούνιορ») έχει μήκος 80 εκατοστά και ζυγίζει λιγότερο από ένα κιλό. Παίρνει γεμιστήρες 5 και 10 φυσιγγίων, διαμετρήματος 0,22 long rifle. Άρχισε να διατίθεται στην αγορά στα μέσα Ιανουαρίου, στην τιμή των 389 δολαρίων.
Το μοντέλο για τους ενηλίκους, το AR-15, είναι η πολιτική εκδοχή τουφεκιού εφόδου στρατιωτικού τύπου. Έχει χρησιμοποιηθεί σε αναρίθμητες σφαγές, ειδικά σε σχολεία, που σόκαραν τις ΗΠΑ.
Τα μακελειά με τη χρήση όπλων αποτελούν αιώνια μάστιγα στις ΗΠΑ, όπου το δικαίωμα της οπλοφορίας είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο. Οι πρωτοβουλίες για να ελεγχθεί η πώλησή τους συνήθως καταλήγουν στα καλάθια των αχρήστων στο Κογκρέσο, όπου το ισχυρό λόμπι των όπλων, η NRA, διαθέτει μεγάλη επιρροή.
Την 14η Δεκεμβρίου 2012, ψυχικά διαταραγμένος νεαρός σκότωσε 26 ανθρώπους, ανάμεσά τους 20 παιδιά, στο πρωτοβάθμιο σχολείο Σάντι Χουκ στη Νιούταουν, στο Κονέτικατ (βορειοανατολικά), τραγωδία που σημάδεψε βαθιά τους Αμερικανούς.
Το AR-15 χρησιμοποιήθηκε εξάλλου στη σφαγή στο Λας Βέγκας το 2017, την πιο πολύνεκρη επίθεση αυτού του είδους στην πρόσφατη ιστορία της χώρας (58 θύματα), και σε λύκειο στην πόλη Πάρκλαντ στη Φλόριντα το 2018 (17 νεκροί).
«Εκ πρώτης όψεως, μοιάζει με γκροτέσκο αστείο. Όταν το κοιτάς από πιο κοντά, είναι απλά γκροτέσκο», σχολίασε χθες Παρασκευή ο Τζος Σούγκαρμαν, ο γενικός διευθυντής της οργάνωσης Violence Policy Center, η οποία δίνει αγώνα κατά της βίας με τη χρήση πυροβόλων όπλων.
Η Newtown Action Alliance, οργάνωση που τάσσεται υπέρ πολιτικών περιορισμού της οπλοκατοχής, στηλίτευσε το λόμπι των όπλων και τους κατασκευαστές που «κάνουν τα πάντα για να συνεχίσουν να συσσωρεύουν κέρδη».
Ο Τζος Σούγκαρμαν στάθηκε ειδικά στα σύμβολα που χρησιμοποιεί η κατασκευάστρια για να προσελκύσει μικρούς πελάτες: ένα κρανίο πειρατή, με ξανθιά μοϊκάνα για τα αγόρια, ξανθά κοτσιδάκια για τα κορίτσια – και μια πιπίλα στο στόμα.
Σε έκθεσή του για τις μεθόδους των κατασκευαστών όπλων των ΗΠΑ προκειμένου να προσελκύουν νέους, που είχε δημοσιεύσει το 2016, στηλίτευε πως τα όπλα βάφονται με ζωηρά χρώματα (ροζ, κόκκινο, πορτοκαλί, μοβ) και σχεδιάζονται ώστε να είναι πιο ελαφριά και να έχουν ηπιότερη ανάκρουση.
Το 2021, τα πυροβόλα όπλα στοίχισαν τη ζωή σε σχεδόν 45.000 ανθρώπους στις ΗΠΑ, συνυπολογιζομένων 24.000 αυτοκτονιών. Ανάμεσα στα θύματα ήταν πάνω από 1.500 ανήλικοι, σύμφωνα με την οργάνωση Gun Violence Archive.
Πηγή: Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.