Ισπανία: Η απεργία των οδηγών φορτηγών επηρεάζει την εφοδιαστική αλυσίδα – Ξεμένουν από τρόφιμα

Υπό ασφυκτική πίεση έχει θέσει την εφοδιαστική αλυσίδα στην Ισπανία η πολυήμερη απεργία των οδηγών φορτηγών με αφορμή την μεγάλη αύξηση της τιμής στην βενζίνη. Σύμφωνα με το thelocal.es ήδη πολλοί είναι οι κλάδοι που «αγωνίζονται» να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες των καταναλωτών αφού το εμπόριο έχει «παγώσει». Προβλήματα καταγράφονται σε ένα μεγάλο φάσμα που ξεκινάει από τα τρόφιμα έως και το… νερό βρύσης.
Η απεργία ξεκίνησε από μικρά συνδικάτα οδηγών σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές της βενζίνης.
AP
6'

Διανύοντας πλέον τη δεύτερη εβδομάδα της απεργίας στην Ισπανία, οι συνέπειες γίνονται πλέον αισθητές.

«Η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή γιατί οι οδηγοί όχι μόνο έχουν σταματήσει τη δραστηριότητά τους», τόνισε η ισπανική αλιευτική ένωση Apromar.

Η απεργία ξεκίνησε από μικρά συνδικάτα οδηγών σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές της βενζίνης που επηρεάζουν τόσο την Ισπανία όσο και τον υπόλοιπο κόσμο, αλλά έκτοτε εξελίχθηκε σε οδοφράγματα και διαμαρτυρίες, κυρίως στα λιμάνια της χώρας καθώς και στις βιομηχανικές και εμπορικές ζώνες.

Η υπουργός Οικονομικών Υποθέσεων, Nadia Calvino διαπραγματεύεται επί του παρόντος μέτρα με ενώσεις μεταφορών που όλοι ελπίζουν ότι θα αντιμετωπίσουν την αύξηση των τιμών των καυσίμων. Μια προσωρινή μείωση του ΦΠΑ και η επιστροφή των επαγγελματικών δαπανών βενζίνης είναι και τα δύο στο τραπέζι, αλλά δεν υπάρχει ακόμη συγκεκριμένη λύση.

Σύμφωνα με το thelocal.es, όλα αυτά έρχονται σε μια εποχή που ο αυξανόμενος πληθωρισμός και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχουν εκτοξεύσει το κόστος ζωής στην Ισπανία, με τα πάντα, από την τιμή των καυσίμων, των τροφίμων, του ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου να επηρεάζονται.

Πώς όμως η συνεχιζόμενη απεργία των οδηγών φορτηγού στην Ισπανία θα επιδεινώσει ακόμη περισσότερο την κατάσταση;

Κυκλοφοριακή συμφόρηση

Με οδηγούς φορτηγών να μπλοκάρουν βασικούς δρόμους, λιμάνια, βιομηχανικές περιοχές και διασταυρώσεις με τα οχήματά τους, υπάρχουν αναφορές για μποτιλιαρίσματα χιλιομέτρων στη Μαδρίτη, την περιοχή της Βαλένθια, την Ανδαλουσία, τη Ναβάρρα, τη Γαλικία, τη Μούρθια και άλλες περιοχές της Ισπανίας.

Αν και αυτό δεν θα επηρεάσει όλη την κυκλοφορία στην Ισπανία, συνιστάται στους οδηγούς να ελέγχουν εκ των προτέρων πού θα βρίσκονται τα οδοφράγματα στην περιοχή τους, προκειμένου να αποφύγουν να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους ή να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ελλείψεις σε τρόφιμα

Αν και κατά την πρώτη εβδομάδα της απεργίας δεν προκλήθηκαν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα που είχε ήδη επηρεαστεί από τον πόλεμο στην Ουκρανία και τον αυξανόμενο πληθωρισμό, οι κινητοποιήσεις έχουν αρχίσει τώρα να επηρεάζουν περαιτέρω τη διανομή αγαθών σε ολόκληρη την Ισπανία.

Πολλά εργοστάσια ελιάς και γαλακτοκομικών σταμάτησαν την παραγωγή τους ως αποτέλεσμα της απεργίας των μεταφορέων.

Ως εκ τούτου, η διανομή γάλακτος έχει σταματήσει σε μεγάλο μέρος της Ισπανίας, πράγμα που σημαίνει ότι χιλιάδες λίτρα θα πάνε χαμένα.

Η παράδοση άλλων φρέσκων προϊόντων, όπως κρέας, ψάρι, θαλασσινά, μπύρα, φρούτα και λαχανικά είναι προβληματική σε περιοχές που εισάγουν από άλλα μέρη της χώρας, με τους προμηθευτές χονδρικής στη Μαδρίτη και την Ανδαλουσία να αυξάνουν τις τιμές τους λόγω της έλλειψης.

Αυτό έχει αρνητικό αποτέλεσμα καθώς τα μπαρ και τα εστιατόρια στην Ισπανία πρέπει επίσης να αυξήσουν τις τιμές τους για να αποτρέψουν περαιτέρω απώλειες.

Νερό βρύσης

Η Βόρεια Ισπανία κινδυνεύει να ξεμείνει από νερό της βρύσης τις επόμενες ημέρες επειδή μια χημική ουσία που χρησιμοποιείται για να το κάνει πόσιμο δεν παραδίδεται στις μονάδες επεξεργασίας ως αποτέλεσμα της απεργίας των φορτηγατζήδων.

Αυτά είναι τα συμπεράσματα που έβγαλε ο José Luis Caravia, διευθυντής της Asturquimia (μίας εκ των τριών εταιρειών που είναι υπεύθυνες για τη διαχείριση της παροχής νερού βρύσης στην Ισπανία), ο οποίος είπε στον ραδιοφωνικό σταθμό Cadena Ser ότι η απεργία στις μεταφορές «έκανε 100% επικίνδυνο το σύστημα διαχείρισης για τη χλωρίωση του νερού σε δημοτικούς σταθμούς πόσιμου νερού».

Εάν δεν βρεθεί σύντομα λύση, ο Caravia πιστεύει ότι «η παροχή νερού βρύσης θα πρέπει να διακοπεί και θα πρέπει να σταλεί προειδοποίηση υγείας» στους κατοίκους της βόρειας Ισπανίας για τους οποίους η Asturquimia επεξεργάζεται το πόσιμο νερό.

«Το βρίσκω αρκετά ανησυχητικό γιατί δεν μιλάμε πλέον για ένα προϊόν που λείπει από ένα ράφι, αλλά για θέμα ζήτημα δημόσιας υγείας και υγιεινής», κατέληξε ο Caravia.

Καύσιμα

Η ένωση αυτόματων πρατηρίων καυσίμων της Ισπανίας Aesae, προειδοποίησε τη Δευτέρα ότι η απεργία των μεταφορέων ξεκίνησε να προκαλεί έλλειψη βενζίνης και ντίζελ σε πρατήρια καυσίμων στην Ανδαλουσία, τη Μούρθια και ειδικότερα την περιοχή της Βαλένθια.

«Μερικά από τα 1.300 αυτόματα πρατήρια καυσίμων στην Ισπανία αντιμετωπίζουν προβλήματα εφοδιασμού που προκαλούνται από τη διακοπή των οδικών μεταφορών που έχει υποστεί η Ισπανία από αυτήν την εβδομάδα», έγραψε η Aesae σε ανακοίνωσή της.

Οικοδομικά υλικά

Ένας άλλος τομέας που επηρεάζεται από την έλλειψη προμηθειών είναι ο κατασκευαστικός τομέας. Στην Ανδαλουσία, οι εργοδότες έχουν προειδοποιήσει για έλλειψη σκυροδέματος, απαραίτητης πρώτης ύλης για τις κατασκευαστικές εταιρείες. Υπάρχουν ήδη αναφορές για παύση έργων ως αποτέλεσμα της απεργίας στο Κάντιθ και τη Σεβίλλη.

Πριν από την απεργία, η Ισπανική Εθνική Ένωση Κατασκευαστών Σκυροδέματος (Anefhop) προειδοποίησε για τον κίνδυνο χρεοκοπίας ολόκληρου του κλάδου λόγω της αύξησης της τιμής των πρώτων υλών, μια κατάσταση «που δεν έχει ξαναζήσει η Ισπανία».

Αυτοκινητοβιομηχανία

Η αγορά αυτοκινήτων στην Ισπανία και η αγορά ανταλλακτικών γίνεται επίσης πιο δύσκολη από την απεργία των μεταφορέων.

Η Volkswagen και η Ford καθώς και ο κατασκευαστής ελαστικών Bridgestone έκλεισαν προσωρινά τα εργοστάσιά τους στη χώρα, καθώς οι γραμμές παραγωγής τους έχουν παραλύσει από τις απεργίες των μεταφορέων, ενώ η Opel και η Mercedes αναγκάστηκαν επίσης να μειώσουν τη λειτουργία τους.

Λουλούδια

Ο Μάρτιος είναι ο μήνας κατά τον οποίο κόβεται το 70% των λουλουδιών για ολόκληρο το χρόνο. Φέτος, ωστόσο, πολλά λουλούδια βρίσκονται σε ψυκτικές αποθήκες, ενώ θα έπρεπε να ήταν σε καταστήματα και σούπερ μάρκετ σε όλη την Ισπανία εδώ και πολύ καιρό.

«Η κατάσταση δεν είναι δραματική, είναι πολύ χειρότερη από αυτό», δήλωσε ο επικεφαλής του συλλόγου δρεπτών ανθέων της Ανδαλουσίας, Λουίς Μανουέλ Ριβέρα, στον ισπανικό ειδησεογραφικό ιστότοπο Nius Diario.

«Οι θάλαμοι γεμίζουν ενώ δεν πωλείται ούτε ένα λουλούδι, οπότε θα πρέπει να πεταχτούν».