Λονδίνο: Χάος στο μετρό για τo πρώτο τρένο της γραμμής «Ελισάβετ» - Γιατί εκκενώθηκε από τις Αρχές
Σε ρυθμούς Πλατινένιου Ιωβηλαίου το Λονδίνο - Πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε στην στάση “Ελίζαμπεθ” προκειμένου να πάρει το πρώτο βαγόνι - Το σιδηροδρομικό έργο Crossrail παραδίδεται σήμερα στο επιβατικό κοινό του Λονδίνου - Λίγες ημέρες πριν η ίδια η Βασίλισσα εγκαινίασε τον σταθμό με το όνομά της - Δύο ώρες μετά ο σταθμός εκκενώθηκε λόγω συναγερμού για φωτιά
Εκατοντάδες Λονδρέζοι συγκεντρώθηκαν σήμερα το πρωί στο σταθμό Πάντινγκτον μέχρι, προκειμένου να επιβιβαστούν στο πρώτο τρένο της γραμμής “Ελίζαμπεθ” για το Άμπι Γουντ.
Μάλιστα σύμφωνα με όσα μεταδίδει η Daily Mail για το γεγονός ήρθε κόσμος ακόμα και από τον Καναδά.
Ωστόσο η πρώτη ημέρα λειτουργείας του σταθμού αμαυρώθηκε από την εκκένωση του η οποία έγινε μετά την απειλή για φωτιά.
Νωρίτερα, ο Επίτροπος Μεταφορών για το Λονδίνο, Άντι Μπάιφορντ, χαιρέτησε τα πλήθη και τους προέτρεψε επίσης να αποφύγουν να τρέξουν όταν ανοίξουν οι πύλες. Έδωσε επίσης σε ένα νεαρό αγόρι μια κούπα της γραμμής “Ελίζαμπεθ” και πόζαρε για φωτογραφίες με όσους περίμεναν μπροστά.
Να σημειωθεί ότι πριν από μερικές ημέρες η βασίλισσα Ελισάβετ εγκαινίασε τον σταθμό εκπλήσσοντας τους παρευρισκόμενους που δεν περίμεναν την άφιξη της λόγω των προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζει.
Έπειτα από μεγάλη χρονική καθυστέρηση και υπέρβαση του προϋπολογισμού του, το σιδηροδρομικό έργο Crossrail παραδίδεται σήμερα στο επιβατικό κοινό του Λονδίνου, προσφέροντας ταχύτερες μετακινήσεις από το αεροδρόμιο Χίθροου και το Μπερκσάιρ στα δυτικά και προς το Έσεξ στα ανατολικά, μέσω μιας σειράς από νεοκατασκευασμένα και μεγαλύτερου μήκους τούνελ που βρίσκονται κάτω από τη βρετανική πρωτεύουσα.
Το σιδηροδρομικό αυτό δίκτυο που ονομάστηκε “Ελίζαμπεθ” τιμώντας τη βασίλισσα Ελισάβετ, αναμένεται ότι θα μεταφέρει 200 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και θα αυξήσει τη δυνατότητα επιβατικής διακίνησης του σιδηροδρομικού δικτύου στο Λονδίνο κατά 10%, σύμφωνα με την αρμόδια υπηρεσία μεταφορών στη βρετανική πρωτεύουσα (Transport for London -TfL).
Η κατασκευή του άρχισε πριν από δώδεκα και πλέον χρόνια και ήταν για την εποχή εκείνη το μεγαλύτερο έργο κατασκευής υποδομών στην Ευρώπη. Το 2010, η κατασκευή του, είχε κοστολογηθεί στα 17,43 δισεκατομμύρια ευρώ, με τη λειτουργία του να αναμένεται αρχικά για τον Δεκέμβριο του 2018.
Έπειτα από καθυστερήσεις που προκλήθηκαν από δοκιμές ασφάλειας, αλλά και από τη λειτουργία προειδοποιητικών συστημάτων, ακόμη πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, το Crossrail αρχίζει τη λειτουργία του με καθυστέρηση 3,5 ετών, αλλά και με υπέρβαση του αρχικού κόστους της κατασκευής του κατά 4,71 δισεκατομμύρια ευρώ, με συνολικό κόστος κατασκευής στα 22,13 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο επίτροπος της TfL Άντι Μπάιφορντ δήλωσε ότι η ημέρα έναρξης της λειτουργίας του έργου είναι μία πραγματικά ιστορική στιγμή για την βρετανική πρωτεύουσα, αλλά και για τη χώρα.
“Προσβλέπουμε στην παρουσίαση μιας ουσιαστικής προσθήκης στο δίκτυό μας,” είχε δηλώσει ο ίδιος νωρίτερα μέσα στο μήνα.
Αρχικά δώδεκα σιδηροδρομικοί συρμοί την ώρα θα διέρχονται από την κάθε κατεύθυνση του μεσαίου τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής που περιλαμβάνει τούνελ δώδεκα χιλιομέτρων συνδέοντας το Πάντινγκτον στα δυτικά με το Κάναρι Γουάρφ και το Άμπι Γουντ στα ανατολικά.
Η αναχώρηση των πρώτων συρμών έχει προγραμματιστεί για νωρίς σήμερα το πρωί τοπική ώρα από το Πάντινγκτον και το Άμπι Γουντ.
Αργότερα μέσα στη χρονιά, το κεντρικό τμήμα του αναφερόμενου σιδηροδρομικού δικτύου θα διασυνδεθεί με άλλα τμήματα τόσο στα δυτικά, όσο και στα ανατολικά, επιτρέποντας τον διπλασιασμό των προσφερόμενων υπηρεσιών, σύμφωνα με την TfL.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ και Daily Mail