Bρετανία: Η μεγαλύτερη απεργία στις μεταφορές εδώ και 30 χρόνια -Ταλαιπωρία για εκατομμύρια επιβάτες
Η απεργία στους σιδηροδρόμους και το μετρό της Βρετανίας προκαλεί χάος στις μετακινήσεις κα προκαλεί μετωπική σύγκρουση ανάμεσα στους εργαζόμενους και την κυβέρνηση Τζόνσον
Οι μεγαλύτερες απεργίες των τελευταίων δεκαετιών συγκλονίζουν το δίκτυο μεταφορών της Βρετανίας, καθώς οι συνομιλίες της τελευταίας στιγμής μεταξύ των εργατικών συνδικάτων και των σιδηροδρομικών εταιρειών απέτυχαν να καταλήξουν σε συμφωνία. Υπολογίζεται ότι περισσότεροι απο 40.000 καθαριστές, σηματοδότες, συντηρητές και προσωπικό των σταθμών πρόκειται να αποχωρήσουν από την εργασία τους για τρεις ημέρες αυτήν την εβδομάδα, την Τρίτη (21/6) την Πέμπτη(23/6) και το Σάββατο (25/6).
Η διαμάχη επικεντρώνεται στις αμοιβές, τις συνθήκες εργασίας και την ασφάλεια της εργασίας, καθώς οι σιδηρόδρομοι της Βρετανίας αγωνίζονται να ανακάμψουν από την πανδημία του κορoνοϊού. Οι μεγάλοι σταθμοί ήταν σε μεγάλο βαθμό έρημοι το πρωί της Τρίτης, με μόνο το 20% περίπου των επιβατικών τρένων να έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει.
Η νοσοκόμα Πρίγια Γκόβνετερ βρισκόταν στο σταθμό London Bridge, προσπαθώντας να επιστρέψει στο σπίτι της στα νότια προάστια της πόλης. «Σίγουρα δεν θα μπορέσω να πάρω λεωφορείο γιατί είναι γεμάτα. Θα πρέπει να πάρω ταξί», είπε. «Η μέρα μου ήταν φρικτή. Θα είναι μια κουραστική μέρα και έχω ακόμα δουλειά να κάνω».
Η απεργία ανέτρεψε τα σχέδια των εργαζομένων που προσπαθούσαν να φτάσουν στη δουλειά, των φοιτητών την περίοδο των εξετάσεων και των μουσικόφιλων που κατευθύνονται στο Φεστιβάλ Glastonbury, το οποίο ξεκινά την Τετάρτη στη νοτιοδυτική Αγγλία. Η Kate Nicholls, διευθύνουσα σύμβουλος του βιομηχανικού οργανισμού UKHospitality, είπε ότι η απεργία θα κοστίσει σε εστιατόρια, καφέ και μπαρ στις επιχειρήσεις που έχουν μεγάλη ανάγκη μετά το lockdown της πανδημίας.
«Η εύθραυστη εμπιστοσύνη των καταναλωτών θα δεχθεί περαιτέρω πλήγμα, χιλιάδες άνθρωποι που μπορούν και θέλουν να ξοδέψουν χρήματα σε χώρους φιλοξενίας σε όλη τη χώρα θα αποτραπούν από το να το κάνουν, ενώ το προσωπικό αναμφίβολα θα δυσκολευτεί ακόμη και να φτάσει στη δουλειά», είπε.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο γίνονταν σχεδόν 1 δισεκατομμύριο σιδηροδρομικά ταξίδια έως τον Μάρτιο. Αλλά αυτό είναι πολύ χαμηλότερο από τα προ της COVID-19 επίπεδα και οι εταιρείες τρένων, οι οποίες διατηρήθηκαν στη ζωή με την κρατική υποστήριξη τα τελευταία δύο χρόνια, επιδιώκουν να μειώσουν το κόστος και το προσωπικό.
Οι συνομιλίες της τελευταίας στιγμής τη Δευτέρα δεν κατάφεραν να σημειώσουν σημαντική πρόοδο. Η Ένωση Σιδηροδρόμων, Ναυτιλίας και Μεταφορών λέει ότι δεν θα δεχτεί την προσφορά των σιδηροδρομικών εταιρειών για αύξηση 3%, που είναι πολύ κάτω από το ποσοστό πληθωρισμού, που επί του παρόντος κυμαίνεται στο 9%.
Το συνδικάτο κατηγορεί τη συντηρητική κυβέρνηση ότι αρνείται να δώσει στις σιδηροδρομικές εταιρείες αρκετή ευελιξία για να προσφέρει σημαντική αύξηση μισθών. Η κυβέρνηση λέει ότι δεν συμμετέχει στις συνομιλίες, αλλά έχει προειδοποιήσει ότι οι μεγάλες αυξήσεις θα πυροδοτήσουν ένα καταστροφικό σπιράλ που θα οδηγήσει τον πληθωρισμό ακόμη υψηλότερα.
Ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον κατηγόρησε τα συνδικάτα ότι «βλάπτουν τους ίδιους τους ανθρώπους που ισχυρίζονται ότι βοηθούν» και ζήτησε «έναν λογικό συμβιβασμό για το καλό του βρετανικού λαού και του εργατικού δυναμικού των σιδηροδρόμων».
Περισσότεροι από δώδεκα βουλευτές του Εργατικού Κόμματος κατέβηκαν να διαδηλώσουν, σε ένδειξη αλληλεγγύης με τους απεργούς αγνοώντας τις εκκλήσεις της ηγεσίας του κόμματος να μην λάβουν μέρος. Ο ηγέτης των Εργατικών, σερ Κιρ Στάρμερ συμβούλεψε τα στελέχη του Εργατικού Κόμματος να μην συμμετάσχουν σε συγκεντρώσεις έξω από τους σταθμούς, αλλά αυτό δε σταμάτησε κάποιους από αυτούς.