Νέα Υόρκη: Σάλος με βίντεο οδηγιών για το ενδεχόμενο πυρηνικής επίθεσης
Οι αξιωματούχοι της πόλης της Νέας Υόρκης υπερασπίστηκαν τη διαφήμιση, λέγοντας ότι η χρονική στιγμή δεν σχετίζεται με την αυξημένη επαγρύπνηση απέναντι στις κινήσεις της Ρωσίας, με φόντο τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Το γραφείο διαχείρισης έκτακτης ανάγκης της πόλης υπερασπίστηκε την απόφασή του χθες (13/7), δηλώνοντας ότι η διαφήμιση είχε σκοπό την ευαισθητοποίηση των πολιτών για το πώς θα επιβιώσουν από μια πυρηνική επίθεση σε περίπτωση που ένα πυρηνικό όπλο στόχευε τη Νέα Υόρκη.
«Δεν υπάρχει άμεση απειλή για την πόλη, αλλά θεωρήσαμε ότι ήταν σημαντικό να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα», δήλωσε η Aλισον Πένισι, επικεφαλής δημόσιας πληροφόρησης για τη διαχείριση έκτακτης ανάγκης της Νέας Υόρκης.
Η διαφήμιση διάρκειας 90 δευτερολέπτων, που κυκλοφόρησε διαδικτυακά από το τμήμα τη Δευτέρα, ξεκινά με ένα άτομο που λέει: «Έγινε λοιπόν μια πυρηνική επίθεση. Μη με ρωτήσετε πώς και γιατί, απλά να ξέρετε ότι το μεγάλο (κακό) χτύπησε». Η ανακοίνωση ακολουθείται από τρεις συμβουλές: «Μπείτε μέσα, μείνετε μέσα και μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες πληροφορίες»
Οι κάτοικοι της πόλης καλούνται επίσης να αποφεύγουν να βρίσκονται κοντά σε παράθυρα, να αναζητούν ενημερώσεις σε αξιωματούχους και να απορρίπτουν όλα τα εξωτερικά ρούχα «για να κρατήσουν τη ραδιενεργή σκόνη ή την τέφρα μακριά από το σώμα». Το ενημερωτικό βίντεο τελειώνει με τον παρουσιαστή να προσφέρει λόγια ενθάρρυνσης που κάποιοι μπορεί να τα βρουν ανεπαρκή, στον απόηχο μιας πυρηνικής επίθεσης: «Εντάξει; Το έχεις»
Ο ιστότοπος ready.gov, ο οποίος προσφέρει επίσης συμβουλές για την επιβίωση μιας πυρηνικής επίθεσης και έχει ως φόντο μια απειλητική εικόνα πυρηνικής έκρηξης, απηχεί πολλές από αυτές τις προτάσεις. Οι κάτοικοι της Νέας Υόρκης είχαν μικτές αντιδράσεις για τη διαφήμιση. «Νομίζω ότι αυτό το μήνυμα είναι λίγο ανησυχητικό», είπε η Lauren Hurwitz, μεσίτη της Νέας Υόρκης. «Ειλικρινά, υπάρχουν τόσα άλλα πράγματα που πρέπει να ανησυχούν».
Οι αξιωματούχοι υποβάθμισαν τις υποψίες ότι η χρονική στιγμή της διαφήμισης σχετίζεται με τις αυξημένες ανησυχίες σχετικά με το ενδεχόμενο πυρηνικού πολέμου μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ρωσίας για την εισβολή στην Ουκρανία.
Ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας του Λευκού Οίκου, Τζέικ Σάλιβαν, δήλωσε τη Δευτέρα ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δεν συμμετείχε στην κυκλοφορία της διαφήμισης. Το μέλος του δημοτικού συμβουλίου της Νέας Υόρκης Joann Ariola είπε στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters ότι η ανακοίνωση της δημόσιας υπηρεσίας ήταν απλώς μια από τις πολλές διαφημίσεις που επιδιώκουν να αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες των κατοίκων.
Ο δήμαρχος της πόλης, Έρικ Άνταμς, υπερασπίστηκε επίσης την απόφαση σε συνέντευξη Τύπου την Τρίτη, αρνούμενος ότι η διαφήμιση ήταν «συναγερμός».
Καθώς η Ρωσία και οι ΗΠΑ αντιμάχονται για τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ακολούθησε μια συζήτηση για την πιθανότητα πυρηνικού πολέμου μεταξύ των δύο υπερδυνάμεων και πόσο αυτή η πιθανότητα θα επηρεάσει τη σκέψη των ΗΠΑ σχετικά με την υποστήριξή τους στην Ουκρανία.
Δεδομένων των καταστροφικών δυνατοτήτων τέτοιων όπλων, ακόμη και μια μικρή πιθανότητα να ξεσπάσει μια τέτοια σύγκρουση θεωρείται από ορισμένους ως λόγος σοβαρής αυτοσυγκράτησης και προσοχής. Τα κράτη με πυρηνικά όπλα ξόδεψαν περισσότερα από 82 δισεκατομμύρια δολάρια για τέτοια όπλα το 2021. Περισσότερα από τα μισά δαπανήθηκαν από τις ΗΠΑ.
Άλλα κράτη με πυρηνικά όπλα περιλαμβάνουν το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Κίνα, το Πακιστάν, την Ινδία, το Ισραήλ και τη Βόρεια Κορέα, και οι οργανώσεις παρακολούθησης προειδοποιούν ότι το παγκόσμιο απόθεμα πυρηνικών όπλων αναμένεται να αυξηθεί.