Netflix: Γιατί η δημοφιλής πλατφόρμα έχασε σχεδόν ένα εκατομμύριο συνδρομητές
Η δημοφιλής πλατφόρμα έχασε σχεδόν 1 εκατομμύριο συνδρομητές μεταξύ Απριλίου και Ιουλίου, καθώς ο αριθμός των ατόμων που εγκατέλειψαν την υπηρεσία επιταχύνθηκε. Ωστόσο δεν ήταν τόσοι πολλοί όσο φοβόταν ο γίγαντας του streaming.
Όταν ρωτήθηκε τι μπορεί να εμποδίσει την περαιτέρω μείωση των συνδρομών, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ριντ Χάστινγκς, είπε: «Αν υπήρχε κάτι, θα μπορούσαμε να πούμε οτι θα ήταν το Stranger Things». Η νέα σεζόν του επιτυχημένου δράματος ήταν μια εκπληκτική επιτυχία και μπορεί να βοήθησε να σταματήσει η διαρροή των πελατών του Netflix.
Η εταιρεία ανέφερε την πρώτη της απώλεια συνδρομητών από το 2011 τον Απρίλιο, είδηση που ακολουθήθηκε από εκατοντάδες περικοπές θέσεων εργασίας. Οι αντίπαλοι αμφισβητούν την κυριαρχία του, ενώ οι αυξήσεις των τιμών έχουν επίσης επηρεάσει αρνητικά.
Οι απώλειες συνδρομητών που αναφέρθηκαν την Τρίτη ήταν οι μεγαλύτερες στην ιστορία της εταιρείας, με τις ΗΠΑ και τον Καναδά να έχουν τον μεγαλύτερο αριθμό ακυρώσεων το τρίμηνο, ακολουθούμενες από την Ευρώπη.
Ο Γκι Μπισόν, εκτελεστικός διευθυντής της Ampere Analysis, είπε ότι ήταν αναπόφευκτο το Netflix να αρχίσει να βλέπει το μερίδιό του στην αγορά να μειώνεται. «Όταν είσαι ο ηγέτης, υπάρχει μόνο μία κατεύθυνση να ακολουθήσεις, ειδικά όταν ξεκινήσει ένας μεγάλος όγκος ανταγωνισμού, κάτι που είδε το Netflix τα τελευταία δύο χρόνια», είπε.
Είναι μια ριζική αλλαγή για το Netflix, το οποίο γνώρισε χρόνια φαινομενικά ασταμάτητης ανάπτυξης, καθώς έφερε επανάσταση στον τρόπο ψυχαγωγίας σε όλο τον κόσμο. Η θέση του ως παγκόσμιου κολοσσού εδραιώθηκε όταν ενέσκηψε η πανδημία το 2020 και οι άνθρωποι, έμειναν στο σπίτι με λίγες άλλες επιλογές για διασκέδαση, παρακολουθώντας επιτυχίες όπως το Squid Game και το The Crown.
Αλλά καθώς οι συνήθειες προ πανδημίας επιστρέφουν, το Netflix αγωνίστηκε να προσελκύσει νέες εγγραφές - και να διατηρήσει την πίστη των υπαρχόντων μελών, ειδικά καθώς η κρίση του κόστους ζωής οδηγεί σε σφίξιμο της ζώνης.
Η εταιρεία αντιμετωπίζει επίσης έντονο ανταγωνισμό από εταιρείες όπως οι Apple TV, HBO Max, Amazon Prime και Disney+. Το Netflix ήταν κάποτε ο πρωτοπόρος, βγάζοντας από το παιχνίδι τα καταστήματα ενοικίασης βίντεο. Όμως έκτοτε πολλά άλλαξαν.
Η κίνηση της Neflix να κάνει την υπηρεσία της πιο ακριβή έχει επίσης απογοητεύσει ορισμένους πελάτες. Ένα "τυπικό" πρόγραμμα στις ΗΠΑ - το οποίο επιτρέπει στους ανθρώπους στο ίδιο σπίτι να παρακολουθούν ταυτόχρονα σε δύο συσκευές - κοστίζει τώρα 15,49 δολάρια, από 14 τον Ιανουάριο και μόλις 11 δολάρια το 2019.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα βασικά και τυπικά προγράμματα έχουν αυξηθεί επίσης από τον Ιανουάριο. Το 2021 το Squid Game έγινε η σειρά με τις περισσότερες προβολές παγκοσμίως στην ιστορία του Netflix.
Προς το παρόν, οι έρευνες δείχνουν ότι το Netflix καταφέρνει να προσελκύσει υψηλότερο μερίδιο από τους αντιπάλους του. Πολλά νοικοκυριά συνεχίζουν επίσης να το προσδιορίζουν ως την επιλογή ροής που θα διατηρούσαν εάν αναγκάζονταν να έχουν μόνο μία. Συνολικά, η εταιρεία είχε περίπου 220 εκατομμύρια συνδρομητές στα τέλη Ιουνίου.
Ωστόσο, η εταιρεία, που έχει συνηθίσει εδώ και καιρό να σημειώνει διψήφια ανάπτυξη, αντιμετωπίζει τη σοβαρότερη επιβράδυνσή της εδώ και χρόνια, με έσοδα ύψους 7,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου σημειώνοντας αύξηση μόλις 8,6% από έτος σε έτος.
Η αξία των μετοχών της εταιρείας έχει υποχωρήσει περισσότερο από 60% μέχρι στιγμής φέτος, καθώς οι επενδυτές επιδεινώνουν τις προοπτικές της. «Η απώλεια συνδρομητών του Netflix ήταν αναμενόμενη, αλλά παραμένει ένα επώδυνο σημείο για μια εταιρεία που εξαρτάται πλήρως από τα έσοδα από συνδρομές», δήλωσε ο αναλυτής του Insider Intelligence, Ρος Μπένες.
Η εταιρεία είπε ότι θα ξεκινήσει την ανάπτυξη με μια νέα υπηρεσία που υποστηρίζεται από διαφημίσεις και με την καταστολή της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης - η οποία σύμφωνα με μια μελέτη κοστίζει στο Netflix 6 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως. Ήδη χρεώνει περισσότερα για κοινή χρήση λογαριασμών σε ορισμένες χώρες στην κεντρική και Νότια Αμερική. Ελπίζει να επαναλάβει αυτό το μοντέλο σε όλο τον κόσμο.