Ρουμανία: Δεν υπήρχε καμία προειδοποιητική σήμανση στο Βουκουρέστι

Νέα τροπή στο δυστύχημα με το πούλμαν, το οποίο μετέφερε έλληνες τουρίστες στο Βουκουρέστι, δίνει ο πρόεδρος του κόμματος USR, Καταλίν Ντρούλα.
Καταιγιστικές εξελίξεις για το μοιραίο τροχαίο στο Βουκουρέστι.
AP
7'

Θλίψη έχει σκορπίσει ο θάνατος του 53χρονου Νίκου Χλόψου που έχασε τη ζωή του σε τραγικό δυστύχημα που σημειώθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής στο Βουκουρέστι. Ο άνδρας έχασε τη ζωή του όταν το λεωφορείο στο οποίο επέβαινε καρφώθηκε σε μπάρα σήμανσης ύψους. Από το τροχαίο τραυματίστηκαν άλλα 24 άτομα μεταξύ των οποίων και η σύζυγός του.

Την ίδια ώρα πολλά είναι τα ερωτήματα για τις συνθήκες υπό τις οποίες σημειώθηκε η τραγωδία στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας με το τουριστικό λεωφορείο, που μετέφερε Έλληνες. Βίντεο που μετέδωσε τηλεοπτικό μέσο της Ρουμανίας, επιβεβαιώνει ότι ο οδηγός αλλάζει λωρίδα την τελευταία στιγμή και κινείται προς τον δρόμο που δεν επιτρέπονται ψηλά οχήματα, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στην προειδοποιητική πινακίδα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς το γεγονός ότι ο επαγγελματίας οδηγός του λεωφορείου δεν αντέδρασε, κάνει τις Αρχές να διερευνούν το ρόλο που έπαιξε το σύστημα πλοήγησης στο τροχαίο δυστύχημα.

Μάλιστα ο πρόεδρος του κόμματος USR της Ρουμανίας, Catalin Drula, κατηγόρησε το Σάββατο (24/12) τις τοπικές αρχές του Βουκουρεστίου ότι είπαν ψέματα ότι το λεωφορείο που ενεπλάκη στο δυστύχημα στο Pasajul Unirii χτύπησε τις αλυσίδες του περιοριστή ύψους, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό 23 ατόμων και τον θάνατο του

«Δημοσιεύτηκε βίντεο που δείχνει πώς το τουριστικό λεωφορείο πέρασε τις προειδοποιητικές αλυσίδες της Pasajul Unirii στη λωρίδα 2 (από 4) και μετά άλλαξε λωρίδα προς τα αριστερά. (...) Την ίδια ώρα, σε φωτογραφία που τραβήχτηκε σήμερα μπορεί κανείς να δει πώς οι προειδοποιητικές αλυσίδες βρίσκονται αναποδογυρισμένες στο πλάτος της λωρίδας 3», έγραψε ο Drula στο Facebook.

Και πρόσθεσε: «Βγαίνουν ορισμένα συμπεράσματα: Ο νομάρχης Grebla και άλλοι αξιωματούχοι που είπαν ότι χτυπήθηκαν οι προειδοποιητικές αλυσίδες είπαν ψέματα, είναι λάθος. Όπως έχω ξαναπεί, δεν πρέπει να μπορείτε να τις παρακάμψετε εάν μπείτε στη λωρίδα (λύσεις μπορούν να βρεθούν, από την τοποθεσία πιο κοντά στο πέρασμα, μέχρι την προηγούμενη φυσική οριοθέτηση των κατευθύνσεων μέσα από τη λωρίδα)».

«Οι αλυσίδες έχουν επίσης χτυπηθεί από άλλα φορτηγά ή πούλμαν όπως φαίνεται στην εικόνα και έχουν μείνει έτσι. Πρακτικά, δεν υπάρχει συντήρηση και επανενεργοποίηση αυτού του στοιχείου ασφαλείας. Κατά συνέπεια, (...) και αν περνούσε στη λωρίδα 3, κάτω από τις αλυσίδες, είναι πολύ πιθανό να μην χτυπούσαν το λεωφορείο επειδή είχαν ήδη χτυπηθεί στο παρελθόν. Και αυτή τη στιγμή που μιλάμε (ή τουλάχιστον σήμερα το πρωί), ακόμα κι αν ήταν ατύχημα, ο Χολ αρνήθηκε να στείλει εργαζόμενους του Δήμου για να επαναφέρουν τις αναποδογυρισμένες αλυσίδες στην αρχική τους θέση», συμπλήρωσε.

Οι δηλώσεις του Grebla για το ατύχημα που εξόργισαν τον Drula

Ο Νομάρχης της Πρωτεύουσας, Toni Grebla, είχε δηλώσει την Παρασκευή ότι κάλεσε εμπειρογνώμονες ακόμη και μετά το πρώτο ατύχημα που συνέβη στο Pasaj Unirii, αφού άνοιξε μετά την αποκατάσταση, και το συμπέρασμα ήταν ότι το ύψος δεν άλλαξε.

«Μετά το πρώτο περιστατικό, (...) κάλεσα όλους όσους εργάστηκαν σε αυτό το πέρασμα, καθώς και έναν ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα. Η γνωμάτευση όλων ήταν ότι το ύψος του περάσματος παρέμεινε αμετάβλητο ως αποτέλεσμα των εργασιών αποκατάστασης, ότι αυτά τα προσηματικά εμπόδια είναι στο ύψος που προτείνει ο σχεδιαστής και είναι στο ύψος που είχαν πριν.(...) (Ειδικοί) είπαν ότι το ύψος του περάσματος δεν έχει αλλάξει.

Το πέρασμα έχει αποκατασταθεί σωστά, σύμφωνα με τα αρχικά σχέδια. Τι άλλο έχει αλλάξει... Πάνω από αυτά τα τουριστικά λεωφορεία, πολλοί κατασκευαστές προσθέτουν συστήματα κλιματισμού. Αυτή είναι μάλλον η αιτία και, πέρα ​​από αυτή την αιτία, υπάρχει κάποια αμέλεια, μη δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στις πινακίδες», είπε ο νομάρχης στο τηλεοπτικό κανάλι B1Tv.

Επιστρέφει ο οδηγός του λεωφορείου στην Ελλάδα

Δικογραφία και ποινική δίωξη εις βάρος του οδηγού του τουριστικού λεωφορείου σχηματίστηκε από τις ρουμανικές αρχές. Οι κατηγορίες που τον βαραίνουν είναι η ανθρωποκτονία εξ αμελείας και οι σωματικές βλάβες για 25 άτομα.

Ο οδηγός αφέθηκε ελεύθερος και του επιτράπηκε να επιστρέψει στην Ελλάδα με την προϋπόθεση να επιστρέφει στη Ρουμανία όποτε αυτό απαιτείται από τις αρχές. Ο δικηγόρος του οδηγού, ο κ. Ματθαίου μιλώντας για τον εντολέα του ανέφερε ότι τον επισκέφθηκε το βράδυ του Σαββάτου 24 Δεκεμβρίου στο αστυνομικό τμήμα.

«Ο πελάτης μου είναι ύποπτος δεν τον κατηγορούν ακόμα. Την Τρίτη μπορεί η αστυνομία να μας φωνάξει πάλι. Μέχρι την Τρίτη να μην κάνουμε δηλώσεις για την έρευνα. Η έρευνα δεν ξεκίνησε πραγματικά. Μιλάμε για το τι μπορεί να γίνει. Μέχρι να έχουμε τελεσίδικη απόφαση από το δικαστήριο δεν σημαίνει τίποτα. Ο πελάτης μου είναι ύποπτος», είπε αρχικά ο δικηγόρος.

Για το βίντεο ντοκουμέντο που δείχνει τον οδηγό να αλλάζει τελευταία στιγμή λωρίδα ο δικηγόρος δήλωσε: «Μιλάμε για δευτερόλεπτο. Έπρεπε να διαλέξει σύντομα και διάλεξε αυτό. Δεν πρόλαβε να μπει στο τούνελ γιατί φρενάρισε δυνατά. Φρέναρε άμεσα. Άκουσε ένα θόρυβο. Η κεραία του πούλμαν στο μπροστινό παράθυρο χτύπησε την πινακίδα που προβλέπει απόσταση ύψους 3,5 μέτρα και κατάλαβε ότι θα κινδυνέψει και φρενάρισε άμεσα. Η πινακίδα άρπαξε το κλιματιστικό και έγινε η τραγωδία που βλέπουμε όλοι και λυπάμαι πολύ.»

Τέλος ο κ. Ματθαίου επισήμανε ότι ο οδηγός «Δεν παραμένει στη Ρουμανία. Είναι ελεύθερος. Μπορεί να επιστρέψει. Έφυγε σήμερα το πρωί στις 06:00 η ώρα.»

Βουκουρέστι: Βίντεο ντοκουμέντο λίγο πριν τη πρόσκρουση

Υπενθυμίζεται ότι χθες η ρουμανική τηλεόραση έδωσε βίντεο στη δημοσιότητα το οποίο δείχνει τις τελευταίες σκηνές του μοιραίου λεωφορείου ο οποίο την τελευταία στιγμή, κυριολεκτικά, αλλάζει λωρίδα.

Ο 50χρονος πήγε να κάνει έκπληξη στη γυναίκα του και έχασε τη ζωή του

Όπως εξηγεί, η αδερφή του θύματος, ο αδελφός της ήθελε να κάνει έκπληξη στη σύζυγό του με αυτό το ταξίδι αναψυχής, που όμως έμελλε να είναι εκείνο που του έκοψε το νήμα της ζωής.

Η αδερφή του θύματος ζήτησε να «δικαιωθεί ο αδελφός της», σημειώνοντας πως «η απειρία κάποιων οδηγών που είναι άσχετοι που απορώ πώς τους ανεβάζουν επάνω στο λεωφορείο… Αυτό το πράγμα με τρελαίνει…»

Η ίδια, μιλώντας στο onlarissa.gr περιγράφει τον 50χρονο ως έναν άνθρωπο που αγαπούσε πολύ την οικογένειά του, ενώ διαψεύδει τις φήμες που ήθελαν τον αδερφό της να έχει πεθάνει από ανακοπή, αποκαλύπτοντας πως είχε βαρύτατα τραύματα στο κεφάλι.

Υπόνοιες από ειδικούς ότι η μεταλλική κατασκευή ήταν ελαττωματική

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δημοτικές Αρχές του Βουκουρεστίου, σύμφωνα με το euronews, ανακοίνωσαν πως θα παράσχουν όλα τα στοιχεία για την μεταλλική κατασκευή μόνο στις αρμόδιες ερευνητικές αρχές και ότι δεν πρόκειται να τα δημοσιοποιήσουν.

Γεγονός που προκαλεί ερωτηματικά στους ειδικούς οδικής ασφάλειας, οι οποίοι αναρωτιούνται γιατί έφυγε η μεταλλική κατασκευή από τη βάση της και αφήνουν υπόνοιες για ελαττωματική κατασκευή.

«Ήταν μία κατασκευή με θεμέλια πάνω από το έδαφος και είχε κάποιες λεπτές βίδες. Όταν λοιπόν κόλλησε πάνω της το λεωφορείο, οι βίδες έφυγαν γιατί δεν είχαν κάποιοι εσωτερικό σύστημα στήριξης. Έφυγαν από την τσιμεντένια βάση, η κατασκευή έπεσε και πλάκωσε την οροφή του λεωφορείου. Κανονικά, θα έπρεπε κάτω από την κατασκευή να υπάρχουν θεμέλια αρκετών κυβικών μέτρων από μπετόν. Και επίσης εσωτερικά της κατασκευής υπάρχει χοντρή σιδερένια ενίσχυση» λέει ο Βαλεντίν Τσιομπάνου, ειδικός οδικής ασφάλειας.

Σχετικές ειδήσεις