Γαλλία: Πολυήμερη απεργία από το μεγαλύτερο συνδικάτο στα διυλιστήρια

Γαλλία: Τα συνδικάτα της χώρας αντιδρούν με κινητοποιήσεις στην συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση που παρουσίασε η κυβέρνηση την Τρίτη και ανεβάζει μεταξύ άλλων το όριο ηλικίας στα 64 από 62 έτη.
Thibault Camus/AP
2'

Πολυήμερη απεργία για τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο ανήγγειλε το μεγαλύτερο συνδικάτο στον πετρελαϊκό τομέα στη Γαλλία, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το σχέδιο συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισης, αφήνοντας να πλανάται ο κίνδυνος δυσκολιών εφοδιασμού σε καύσιμα όπως εκείνες που είχαν παρατηρηθεί σε προηγούμενη απεργιακή κινητοποίηση τον Σεπτέμβριο.

Η CGT κάλεσε σε απεργία στις 19 και 26 Ιανουαρίου καθώς και στις 6 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με ανακοίνωση που δημοσιοποιήθηκε σήμερα.

Στις 6 Φεβρουαρίου, μια επαναλαμβανόμενη απεργία "θα προταθεί στους μισθωτούς", ανέφερε η CGT.

Στις 19 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί η πρώτη 24ωρη απεργία με πανεθνικές απεργίες και διαδηλώσεις, καθώς οκτώ από τα μεγαλύτερα συνδικάτα της Γαλλίας καλούν σε κινητοποιήσεις κατά της συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισης που παρουσίασε η κυβέρνηση την Τρίτη 10/1 και ανεβάζει τα όρια ηλικίας στα 64 από τα 62 έτη.

Για τις 26 Ιανουαρίου, η CGT του πετρελαϊκού τομέα καλεί σε 48ωρη απεργία και σε 72ωρη στις 6 Φεβρουαρίου.

Μια μεγάλη κινητοποίηση σχεδόν ενός μήνα που ξεκίνησε η CGT στις 27 Σεπτεμβρίου 2022 με το κλείσιμο των διυλιστηρίων και τον αποκλεισμό των αποθηκών είχε προκαλέσει σημαντικές δυσκολίες στον εφοδιασμό με καύσιμα στη Γαλλία. Οι απεργοί διεκδικούσαν τότε μισθολογικές αυξήσεις προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον πληθωρισμό.

«Υπάρχει ένα δικαίωμα στην απεργία, υπάρχει ένα δικαίωμα στη διαδήλωση», αλλά «είναι επίσης σημαντικό να μην τιμωρούνται οι Γάλλοι», αντέδρασε η πρωθυπουργός Ελιζαμπέτ Μπορν.

«Για τα συνδικάτα, είναι μια έκκληση στην ευθύνη», πρόσθεσε στο περιθώριο μιας επίσκεψης στην Ντίσνεϊλαντ του Παρισιού.

Κατά την προηγούμενη θητεία του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν, ένα πρώτο σχέδιο συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισης είχε προκαλέσει την παράλυση επί εβδομάδες των μέσων μαζικής μεταφοράς στα τέλη του 2019 και στις αρχές του 2020.

Το σχέδιο είχε αποσυρθεί τότε, με τις δυσκολίες που είχαν σχέση με την επιδημία της Covid να προστίθεται στην εναντίωση των συνδικάτων.