Γαλλία: Γιατί η πόλη Αμιέν ζητάει απελπισμένα βοήθεια απο την Μαντόνα

Τι κοινό έχουν η διάσημη τραγουδίστρια Mαντόνα και η πόλη Αμιέν στη βόρεια Γαλλία; 
Η Μαντόνα
Wikipedia
3'

Η δήμαρχος της Αμιέν, Μπριζίτ Φουρέ παραδέχεται ότι η παγκόσμια σταρ πιθανότατα δεν έχει ακούσει ποτέ για την πόλη της μέχρι τώρα. Ωστόσο, επιμένει ότι υπάρχει ένας «ειδικός σύνδεσμος» μεταξύ των δύο με τη μορφή ενός πίνακα των αρχών του 19ου αιώνα που κάποτε κρεμόταν στο μουσείο της Aμιέν, μέχρι που χάθηκε χωρίς ίχνη κατά τη διάρκεια του πρώτου παγκόσμιου πολέμου.

Τώρα η δήμαρχος ζητά από τη Mαντόνα να δανείσει έναν πίνακα που έχει στην κατοχή της με τίτλο «Ντιάνα και Ενδυμίων» που πιστεύεται ότι είναι του Ζερόμ Μαρτέν Λανγκλουά για να βοηθήσει στην προσπάθεια της Aμιέν να γίνει η ευρωπαϊκή πολιτιστική πρωτεύουσα το 2028.

«Μαντόνα, μάλλον δεν έχεις ακούσει για την Αμιέν… αλλά υπάρχει ένας ιδιαίτερος δεσμός ανάμεσα σε σένα και την πόλη μας», λέει η Φουρέ στην έκκλησή της στο βίντεο. «Αυτός ο πίνακας είναι πιθανώς ένα έργο που δανείστηκε στο μουσείο της Αμιένης από το Λούβρο πριν από τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, μετά τον οποίο χάσαμε τα ίχνη του», προσθέτει.

H δήμαρχος Αμιέν

Η ελαιογραφία, που ανέθεσε ο Λουδοβίκος XVIII να κρεμαστεί στο Salon of Diane στο Παλάτι των Βερσαλλιών και ολοκληρώθηκε το 1822, αποκτήθηκε από τη Γαλλική Δημοκρατία το 1873. Εκτέθηκε στο Musée des Beaux-Arts - τώρα το Musée de Picardie – στην Αμιένη από το 1878, αλλά πιστεύεται ότι καταστράφηκε όταν η πόλη βομβαρδίστηκε το 1918.

Ένα πρόσφατο άρθρο στην εφημερίδα Le Figaro πρότεινε ότι ο πίνακας, ή σχεδόν ένας πανομοιότυπος με αυτόν, αλλά χωρίς την υπογραφή του Λανγκλουά ή κάποια ημερομηνία, εμφανίστηκε ξανά το 1989 σε μια δημοπρασία της Νέας Υόρκης όπου η Mαντόνα πλήρωσε 1,3 εκατομμύρια δολάρια για να τον αποκτήσει, περισσότερο από τρεις φορές την εκτιμώμενη τιμή του.

Εκείνη την εποχή, κανείς στη Γαλλία δεν φαινόταν να αναγνωρίζει το έργο ως ζωγραφισμένο από τον Λανγκλουά, αλλά το 2015 ένας επιμελητής από την Αμιένη το παρατήρησε στο φόντο μιας φωτογραφίας της Mαντόνα στο σπίτι της που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Paris Match.

Τον Μάρτιο του 1918, σε μια προσπάθεια να σπάσουν τις συμμαχικές γραμμές, οι Γερμανοί σφυροκόπησαν την Αμιέν με οβίδες και βόμβες για 28 μέρες και νύχτες, καταστρέφοντας μεγάλο μέρος της πόλης, συμπεριλαμβανομένου τμήματος του μουσείου, με τους πίνακες να κρύβονται σε ασφαλές μέρος.

Όταν επέστρεψαν στην Αμιέν μετά τον πόλεμο, ο πίνακας του Λανγκλουά έλειπε. Καταγράφηκε για πρώτη φορά ως «μη ανιχνεύσιμο από την επιστροφή των αφαιρεθέντων έργων το 1918», στη συνέχεια «κατεστραμμένο από την πτώση βόμβας στο μουσείο». Ο πίνακας που αγόρασε η Μαντόνα είναι 3 εκατοστά μικρότερος από το έργο τέχνης που εξαφανίστηκε στην Αμιένη, με αποτέλεσμα οι ειδικοί να αναρωτιούνται αν είναι το πρωτότυπο με την υπογραφή και την ημερομηνία ή αντίγραφο.

Το μουσείο έχει ασκήσει νομική αγωγή κατά «άγνωστων προσώπων» για την κλοπή του πίνακα, καμία απο τις οποίες λέει η Φουρέ δεν χρειάζεται να αφορά τη Μαντόνα. «Σαφώς, δεν αμφισβητούμε με κανέναν τρόπο ότι αποκτήσατε αυτό το έργο νόμιμα», λέει στο μήνυμά της προς την τραγουδίστρια… θα μπορούσατε να μας δανείσετε αυτό το έργο με την ευκαιρία της προσπάθειάς μας να γίνουμε ευρωπαϊκή πολιτιστική πρωτεύουσα το 2028; Οι κάτοικοί μας μπορούν να ανακαλύψουν ξανά αυτό το έργο και να το απολαύσουν.

«Αυτή είναι η προσευχή μου, η ευχή που σας παρουσιάζω». Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ανακοινώσει την πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2028 τον Δεκέμβριο.