«Αόρατο» DNA έβαλε φρένο στις κλοπές χαλκού από τον γερμανικό σιδηρόδρομο
Η σύγχρονη και υψηλή τεχνολογία επιστρατεύτηκε στη Γερμανία για να μπει τέλος στις κλοπές χαλκού και μετάλλων από τις ράγες. Το τενχνητό DNA έβαλε τέλος στη δράση κλεφτών που λυμαίνονταν τον γερμανικό σιδηρόδρομο, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην ασφάλειά του και τη λειτουργία του.
Οι Γερμανοί έλυσαν ουσιαστικά το πρόβλημα από το 2011, σύμφωνα με τα τότε δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου, οπότε και έθεσαν σε εφαρμογή ένα σχέδιο, τη χρήση τεχνητού DNA.
Η Deutsche Bahn έγινε από το 2011 η πρώτη εταιρία σιδηροδρόμων στον κόσμο που χρησιμοποίησε τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Πρόκειται για ένα ειδικό υγρό που περιέχει μικροσκοπικές μεταλλικές πλάκες με πληροφορίες για τον τόπο προέλευσης. Έτσι, ο σιδηρόδρομος σηματοδοτεί καλώδια ή σιδηροτροχιές σε εθνικό επίπεδο.
Με την ουσία, που δεν φαίνεται με γυμνό μάτι, αλλά γίνεται ορατή με τη χρήση υπεριώδους φωτός, ψεκάζονται καλώδια και άλλα μεταλλικά μέρη, και τα ίχνη της μένουν πάνω στο δέρμα και στα ρούχα των υπόπτων. Αυτά μπορούν να εντοπιστούν εάν θέλουν να προσφέρουν τα λάφυρά τους προς πώληση σε εμπόρους σκραπ, για παράδειγμα. Δεν έγινε γνωστό πόσο μένουν τα ίχνη των μορίων του δεοξυριβονουκλεϊκού οξέος στον δράστη.
Το τεχνητό DNA, το οποίο χρησιμοποιείται από το φθινόπωρο του 2011 σε συνδιασμό με την αυξημένη χρήση ένστολων αλλά και μυστικών δυνάμεων ασφαλείας της DB και τη συνεργασία με την Ένωση Μεταπωλητών Μετάλλων. Η Ομοσπονδιακή Αστυνομία χρησιμοποιεί επίσης υψηλή τεχνολογία για να κυνηγήσει τους κλέφτες. Συσκευές νυχτερινής όρασης και κάμερες θερμικής απεικόνισης.
Όπου είναι δυνατόν, για παράδειγμα στα καλώδια γείωσης, η Deutsche Bahn αντικαθιστά επίσης τον χαλκό με λιγότερο πολύτιμα υλικά όπως ο σίδηρος ή ο χάλυβας.
Και ακόμα κι αν οι επίδοξοι κλέφτες προσπαθήσουν τον φωτισμό των αγωγών καλωδίων με μια λάμπα UV για τον εντοπισμό υποτιθέμενων σημάνσεων δεν θα τα καταφέρουν. Από τη μία πλευρά, τα σημάδια είναι ορατά μόνο σε ένα συγκεκριμένο μήκος κύματος φωτός και χάρη στην υψηλή τεχνολογία ο σιδηρόδρομος μπορεί να εφαρμόσει το συνθετικό DNA και τις κωδικοποιημένες μικροπλάκες όχι μόνο στο περίβλημα αλλά και στους εσωτερικούς μεταλλικούς κλώνους, τον λεγόμενο πυρήνα του καλωδίου. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η σήμανση δεν είναι πλέον αναγνωρίσιμη από έξω.