Ελλάδα-Αυστραλία σε μόλις 4 ώρες: Τι υπόσχεται μία ελβετική startup
Σήμερα μπορεί κανείς να πετάξει από την Ευρώπη στην Αυστραλία σε περίπου 20 ώρες. Ένα υπερηχητικό αεροσκάφος ωστόσο είναι ικανό να μειώσει το χρόνο πτήσης σε τέσσερις. Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζεται η ελβετική εταιρεία Destinus, η οποία σχεδιάζει να επιστρατεύσει ένα υπερηχητικό επιβατικό αεροσκάφος με υδρογόνο. Δοκιμάζει πρωτότυπα υπερ-αεροσκαφών εδώ και αρκετά χρόνια και στo τέλoς του περασμένου έτους, ανέφερε επιτυχημένες δοκιμαστικές πτήσεις του δεύτερου πρωτοτύπου Eiger.
Η Destinus ανακοίνωσε πρόσφατα τη συμμετοχή της σε ένα πρόγραμμα του ισπανικού Υπουργείου Επιστημών ως μέρος του σχεδίου της κυβέρνησης να αναπτύξει υπερηχητικές πτήσεις με υδρογόνο. Το Κέντρο Τεχνολογικής και Βιομηχανικής Ανάπτυξης, το οποίο εποπτεύει το υπουργικό πρόγραμμα, επέλεξε το έργο στο πλαίσιο Σχεδίου Αεροναυτικής Τεχνολογίας.
Οι επενδύσεις στο έργο ξεπερνούν τα 12 εκατομμύρια ευρώ και σε αυτό συμμετέχουν εταιρείες και τεχνολογικά κέντρα, καθώς και ισπανικά πανεπιστήμια. «Είμαστε ενθουσιασμένοι που λάβαμε αυτές τις επιχορηγήσεις, ειδικά καθώς αποτελούν σαφή ένδειξη ότι το Destinus ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική κατεύθυνση της Ισπανίας και της Ευρώπης για την προώθηση της πτήσης υδρογόνου.
Για εταιρείες βαθιάς τεχνολογίας όπως η δική μας, απαιτείται πρόσβαση σε αυτά τα κεφάλαια ανάκαμψης της ΕΕ για τη διεξαγωγή έρευνας αιχμής και την επιτάχυνση της καινοτομίας που απαιτείται για τη διασφάλιση της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας. Με αυτές τις επιχορηγήσεις, οι λύσεις αεροπορικής κινητικότητας με υδρογόνο θα είναι ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνουν πραγματικότητα» είπε ο αντιπρόεδρος Επιχειρήσεων και Ανάπτυξης Προϊόντων του Destinus Νταβιντ Μπονέτι.
Η ενέργεια του υδρογόνου αποτελεί αντικείμενο πολυάριθμων μελετών. Οι υποστηρικτές του σημειώνουν κυρίως τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, καθώς τα κύρια παραπροϊόντα της καύσης υδρογόνου είναι η θερμότητα και το νερό. Η ποσότητα της θερμότητας που παράγεται ωστόσο είναι μια πρόκληση σχεδιασμού.
Ερευνητές στο Royal Melbourne University of Technology (RMIT) ανέπτυξαν πρόσφατα τρισδιάστατους εκτυπωμένους καταλύτες που λένε ότι μπορούν να επιτρέψουν την υπερηχητική πτήση και να λειτουργήσουν ως ψυκτικός παράγοντας για την καταπολέμηση της ακραίας θερμότητας που παράγεται όταν ένα αεροσκάφος πετά με έως και 5 φορές την ταχύτητά του ήχου, δηλαδή περίπου 6100 χιλιόμετρα την ώρα. Με αυτές τις ταχύτητες, οι μελλοντικές εμπορικές αεροπορικές εταιρείες θα μπορούν να πετούν μεταξύ Λονδίνου και Νέας Υόρκης σε περίπου 90 λεπτά.
Η ελβετική Destinus ισχυρίζεται ότι χάρη στην τεχνολογία της, μια πτήση από τη Φρανκφούρτη στο Σίδνεϊ δεν θα διαρκεί περισσότερο από 4 ώρες και 15 λεπτά και από τη Φρανκφούρτη στη Σαγκάη - 2 ώρες 45 λεπτά, δηλαδή 8 ώρες ταχύτερη από τώρα.
Τον περασμένο Ιούνιο, η εταιρεία συνεργάστηκε με τον Ισπανό κατασκευαστή κινητήρων ITP Aero για τη δημιουργία ενός κέντρου δοκιμών κινητήρων υδρογόνου. Μια επιχορήγηση από την ισπανική κυβέρνηση θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή μιας μονάδας δοκιμών κοντά στη Μαδρίτη όπου θα δοκιμαστούν κινητήρες υδρογόνου που «αναπνέουν» αέρα.
Το δεύτερο έργο επιχορήγησης, αξίας 15 εκατομμυρίων ευρώ, θα χρηματοδοτήσει έρευνα σε πτυχές σταθμών παραγωγής ενέργειας που λειτουργούν με υγρό υδρογόνο. Αυτό το έργο, μεταξύ άλλων, αναδεικνύει τη φιλοδοξία της Ισπανίας να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ανάπτυξης και παραγωγής οχημάτων υδρογόνου σε διάφορους τομείς, γράφει το euronews.