Σουηδία: Περφόρμερ κλειδώθηκε γυμνή σε κλουβί για τρία 24ωρα - Το πρώτο πράγμα που έκανε όταν βγήκε
Μια Σουηδή καλλιτέχνης κλειδώθηκε σε ένα κλουβί μόνη της και γυμνή για τρεις ημέρες σε ένα παράξενο δημόσιο «σόου» στη Στοκχόλμη. Στο τέλος απόλαυσε ένα τσιγάρο με τη μητέρα της
Η 35χρονη Έλιν Σκάριν κλειδώθηκε επί 72 ολόκληρες ώρες σε ένα κλουβί, απόλυτα εξαρτημένη από τα αντικείμενα που της πετούσαν μέλη του κοινού. Όταν ξεκίνησε η ιδιαίτερη περφόρμανς το μόνο που υπήρχε στο προσωρινό της «κατάλυμα» ήταν μια φορητή τουαλέτα για κάμπινγκ, λίγο χαρτί υγείας και ένα μικρόφωνο...
Για τις επόμενες 72 ώρες και μέχρι το τέλος της περφόρμανς που φέρει τον τίτλο «Ηθοποιός σε κλουβί», οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με την καλλιτέχνιδα και να της προσφέρουν διάφορα δώρα, φαγητό, μπύρα αλλά και πρακτικά αντικείμενα όπως μαξιλάρια και είδη ρουχισμού.
Πλάνα από την περφόρμανς που έλαβε χώρα στο τέλος Μαρτίου αποκαλύπτουν πώς πέρασε η Σκάριν τις τρεις ημέρες μέσα στο κλουβί, σε μια προσπάθεια - όπως λέει η ίδια - να επανεξετάσει τη σχέση ανάμεσα στην προσωπική της ταυτότητα και τον ρόλο της ως ηθοποιός.
Σε ένα από τα κλιπ που κυκλοφόρησαν η 35χρονη στέκεται τελείως γυμνή με τα χέρια σηκωμένα ψηλά και απολαμβάνει το ηχηρό χειροκρότημα του κοινού. Σε άλλα στιγμιότυπα καταγράφεται να ερμηνεύει ρόλους, να ποζάρει για φωτογραφίες και να κοιτάζει μέλη του κοινού. Μιλώντας στη βρετανική εφημερίδα, η Σκάριν μίλησε για τις πιο φορτισμένες συναισθηματικά στιγμές της θεατρικής περφόρμανς της, και τις ιδέες που είχε στο μυαλό της.
«Ήθελα να δω αν μπορούσε να απελευθερωθώ από τις κοινωνικές συμβάσεις μέσω της συγχώνευσης του εαυτού μου με την καλλιτεχνική μου ταυτότητα. Για να το πετύχω αυτό κλείστηκα μέσα σε ένα κλουβί. Όλα όσα έκανα εκεί μέσα ήταν μέρος της θεατρικής παραγωγής. Κάθε άτομο από το κοινό έπρεπε να μου αφήσει ένα δώρο, το οποίο πετούσε μέσα από μια καταπακτή. Αυτά τα δώρα έγιναν το σκηνικό και τα βοηθήματα της παράστασης», σημειώνει μεταξύ άλλων η ηθοποιός.
Η έμπειρία της μέσα στο κλουβί είχε διάφορες ψυχολογικές διακυμάνσεις. Όταν είδε ανάμεσα στο κοινό τον ψυχαναλυτή της, με τον οποίο είχαν να συναντηθούν τρία χρόνια, ήταν ήδη σε ένα στάδιο της παράστασης που ένιωθε ευάλωτη. Έτσι έβαλε τα κλάμματα καθώς στεκόνταν μπροστά του ημίγυμνη.
«Το κοινό ήταν μπερδεμένο σχετικά με την ταυτότητα αυτού του άνδρα, και ξεκίνησε μια συζήτηση για την τέχνη, για τη ζωή, για το χάος και την τρέλα. Άνθρωποι γέλασαν και έκλαψαν. Την τελευταία μέρα η μητέρα μου μπήκε στο κλουβί και κάναμε ένα τσιγάρο μαζί», λέει η καλλιτέχνιδα.