Νέα Υόρκη: Έκθεση φωτογραφίας αφιερωμένη στο Hip Hop
Φωτογραφίες του Jamil GS στην έκθεση «Hip Hop: Conscious, Unconscious» στη Νέα Υόρκη
Τα τελευταία 50 χρόνια, το χιπ χοπ εξελίχθηκε από λαϊκή κουλτούρα από το νότιο Μπρονξ σε βιομηχανία δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία συνεχώς ανανεώνεται και ως προς τον ήχο και ως προς την εικόνα.
Από τα πρώτα χρόνια του, η φωτογραφία δημιούργησε χώρο συνεργασίας καλλιτεχνών και μουσικών. Φέτος, χρονιά των 50στών γενεθλίων του μουσικού ρεύματος, η έκθεση «Hip Hop: Conscious, Unconscious» στη Fotografiska New York δίνει - με επιμέλεια του Sacha Jenkins - μια εντυπωσιακή ματιά στη συμβολή της τέχνης της φωτογραφίας στην κουλτούρα χιπ χοπ. Ανάμεσα στα έργα των 60 φωτογράφων που εκτίθενται και φωτογραφίες του Jamil GS, ο οποίος ως νονός του στυλ Ghetto Fabulous έχει δημιουργήσει από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 ένα εντυπωσιακό αρχείο χιπ χοπ, street style και υψηλής μόδας· φωτογραφίζοντας είτε μουσικούς όπως οι Mary J. Blige, Outkast, A Tribe Called Quest και Foxy Brown είτε μοντέλα στον δρόμο, σε Νέα Υόρκη, Μαϊάμι και Λος 'Αντζελες, ο Jamil συνετέλεσε στη διαμόρφωση της εικόνας της χιπ χοπ μουσικής και κουλτούρας.
«Το χιπ χοπ είναι ένα ρεύμα προς τα μπρος, σπάζοντας φραγμούς, κάνοντας πράγματα με νέο τρόπο, κινούμενο σε περιπέτειες επιχειρηματικές και σε ανταρσία» είπε ο Jamil, ο οποίος εκθέτει φωτογραφίες των Trina, Juvenile, Drake, Raekwon και Ghostface που έχει τραβήξει. «Έχεις όλους αυτούς τους κανόνες και τις παραδόσεις, και αυτό δεν δουλεύει για μένα. Θα το προσπαθήσω με τον δικό μου τρόπο» πρόσθεσε.
Δημιουργώντας το στυλ που έγινε γνωστό ως «Ghetto Fabulous» για περιοδικά όπως τα The Face, Trace και Vibe, ο Jamil GS συνδύαζε τις πιο καυτές τάσεις του Μπρούκλιν, του Μπρονξ, του Χάρλεμ, του Κουίνς και του Κίνγκστον της Τζαμάικα με τις πιο τελευταίες κολεξιόν πρετ-α-πορτέ από το Παρίσι, το Μιλάνο και το Λονδίνο.
«Όποτε φωτογραφίζω κόσμο, στην πραγματικότητα κάνω πορτρέτα τους - στη Νέα Υόρκη, στον δρόμο ή δίπλα σε φίλους και οικογένεια, βλέπω όλη αυτή την ομορφιά» τόνισε. «Πραγματικά, δεν το είδα αυτό να εκφράζεται στην εικόνα της μόδας... Η μόδα είναι σε μεγάλο βαθμό ευρωκεντρική και υπάρχει πολύς χώρος για καινοτομία. Υπάρχει κενό να γεμίσει κανείς» κατέληξε.
Η έκθεση ολοκληρώνεται στις 21 Μαΐου.