Έρευνα: Περισσότεροι άνθρωποι εμπιστεύονται το TikTok παρά τα ΜΜΕ

Οι χρήστες ενδιαφέρονται περισσότερο για τις διασημότητες, τις influencers και τα πρόσωπα που εμφανίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Έρευνα: Περισσότεροι άνθρωποι εμπιστεύονται το TikTok παρά τα ΜΜΕ
AP.
3'

Ο αριθμός των ανθρώπων παγκοσμίως που ενημερώνεται μέσω μίας ιστοσελίδας ή εφαρμογής έχει μειωθεί κατά 10% από το 2018 και οι νεότερες ηλικιακά ομάδες προτιμούν να έχουν πρόσβαση στις ειδήσεις μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε χθες (13/06).

Οι χρήστες ενδιαφέρονται περισσότερο για τις διασημότητες, τις influencers και τα πρόσωπα που εμφανίζονται στα κοινωνικά δίκτυα σε σύγκριση με τους δημοσιογράφους, σε πλατφόρμες όπως το TikTok, το Instagram και το Snapchat, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Reuters για την Μελέτη της Δημοσιογραφίας στην ετήσια Έκθεση για τις Ψηφιακές Ειδήσεις.

Το TikTok είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης που εμφανίζεται στην έκθεση και χρησιμοποιείται για ενημέρωση από το 20% των χρηστών ηλικίας 18 έως 24 ετών, ποσοστό αυξημένο κατά 5% σε σύγκριση με τον περασμένο χρόνο. Λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες εξέφρασαν μεγάλο ενδιαφέρον για τις ειδήσεις συνολικά, πολύ λιγότεροι δηλαδή από τους 6 στους 10 που ήταν το 2017.

«Δεν υπάρχουν εύλογες αιτίες για να περιμένει κάποιος ότι εκείνοι που έχουν γεννηθεί στα χρόνια του 2000 ξαφνικά θα αρχίσουν να προτιμούν τις παλαιομοδίτικες ιστοσελίδες, πολλώ δε μάλλον τα έντυπα και τις τηλεοπτικές ειδήσεις μόνο και μόνο επειδή μεγαλώνουν», τόνισε στην έκθεση ο Διευθυντής του Ινστιτούτου, Ράσμους Νίλσεν. Η έκθεση βασίσθηκε σε διαδικτυακή δημοσκόπηση που διενεργήθηκε σε δείγμα σχεδόν 94.000 ενηλίκων σε 46 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής.

Λιγότερο από το 1/3 των ερωτηθέντων απάντησε ότι ένας καλός τρόπος για να ενημερώνονται είναι οι επιλεγμένες ειδήσεις με βάση την προηγούμενη επισκεψιμότητά τους, ποσοστό μειωμένο κατά 6% συγκριτικά με το 2016, όταν η έρευνα υπέβαλε για τελευταία φορά αυτό το ερώτημα. Μολαταύτα, οι πολίτες προτιμούν να επιλέγονται οι ειδήσεις που θα διαβάσουν από αλγορίθμους αντί από αρχισυντάκτες ή δημοσιογράφους. Η εμπιστοσύνη στις ειδήσεις μειώθηκε κατά 2% τον τελευταίο χρόνο, ανατρέποντας τα κέρδη που παρατηρήθηκαν σε πολλές χώρες στην κορύφωση της πανδημίας του κορωνοϊού.

Κατά μέσο όρο, το 40% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι εμπιστεύονται την πλιονότητα των ειδήσεων, τις περισσότερες φορές. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν καταγράψει αύξηση έξι ποσοστιαίων μονάδων στην εμπιστοσύνη τους στις ειδήσεις, φθάνοντας στο 32% αλλά παραμένουν μεταξύ των χαμηλότερων θέσεων στη σχετική κατάταξη.

Το 56% των πολιτών ανά τις αγορές των μέσων ενημέρωσης αναφέρει ότι ανησυχεί για τον τρόπο με τον οποίο θα διακρίνει τη διαφορά ανάμεσα στις πραγματικές και τις ψευδείς ειδήσεις στο διαδίκτυο, ποσοστό αυξημένο κατά 2% σε σύγκριση με τον περασμένο χρόνο.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι 48% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι ενδιαφέρονται πολύ ή υπερβολικά πολύ για τις ειδήσεις, ποσοστό μειωμένο σε σύγκριση με το 63% που ήταν το 2017. Το Ινστιτούτο Reuters για την Μελέτη της Δημοσιογραφίας χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Thomson Reuters, τον φιλανθρωπικό βραχίονα του Thomson Reuters.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή