Υποβρύχιο Titan: «Ακούμε ήχους αλλά δεν ξέρουμε από πού προέρχονται» λέει ο επικεφαλής των ερευνών
Μάχη με τον χρόνο για τον εντοπισμό και τη διάσωση των πέντε επιβατών του Υποβρύχιο Titan που εξερευνούσε το ναυάγιο του Τιτανικού
Μειώνονται όσο περνάει ο χρόνος οι ελπίδες για τη διάσωση των πέντε επιβατών που έχουν εγκλωβιστεί στο υποβρύχιο Titan το οποίο έχει εξαφανιστεί από την Κυριακή στον Ατλαντικό, ενώ επιχειρούσε κατάδυση στο ναύαγιο του Τιτανικού.
Για το θέμα μίλησε ο επικεφαλής της αμερικανικής ακτοφυλακής, πλοίαρχος Τζέιμι Φρέντερικ σε συνέντευξη Τύπου στη Βοστόνη.
Σύμφωνα με τον ίδιο «Υπάρχει πάντα ελπίδα σε μία υπόθεση έρευνας και διάσωσης».
Όσον αφορά τους ήχους που έχουν καταγραφεί από την ευρύτερη περιοχή του ναυαγίου του «Τιτανικού» ο πλοίαρχος Τζέιμι Φρέντερικ είπε ότι: «δεν ξέρουμε» από πού προέρχονται οι θόρυβοι που έχουν ακουστεί, αλλά ότι «υπάρχει πάντα ελπίδα σε μία υπόθεση έρευνας και διάσωσης».
«Τα καλά νέα μπορώ να πω, είναι ότι κάνουμε αναζήτηση στην περιοχή όπου εντοπίστηκαν οι θόρυβοι και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ξένου Τύπου πλέον το οξυγόνο επαρκεί για λιγότερο από 20 ώρες.
Εν τω μεταξύ, το φως της δημοσιότητας βλέπει η πρώτη φωτογραφία από το σημείο αναζήτησης του αγνοούμενου βαθυσκάφους Titan, δείχνοντας το διασωστικό πλοίο Deep Energy στη μέση του Ατλαντικού.
Το γαλλικό ρομπότ Βίκτορ η τελευταία ελπίδα εντοπισμού του βαθυσκάφους
Ένα γαλλικό ρομπότ που μπορεί να καταδυθεί σε βάθος 6.000 μέτρων είναι καθ’ οδόν ώστε να βοηθήσει στον εντοπισμό του τουριστικού βαθυσκάφους τα ίχνη του οποίου χάθηκαν ενώ κατευθυνόταν προς το ναυάγιο του Τιτανικού. Το μη επανδρωμένο ρομπότ Victor 6000 μπορεί να βοηθήσει στην απελευθέρωση του βαθυσκάφους, εάν έχει παγιδευτεί σε κάποιο σημείο, ανέφερε ο χειριστής του.
Το γαλλικό ρομπότ έχει τηλεκατευθυνόμενους βραχίονες με το οποίους μπορεί να κόψει καλώδια ή να κάνει άλλες μανούβρες για να απελευθερώσει κάποιο ακινητοποιημένο σκάφος. Μπορεί επίσης να καταδυθεί σε μεγαλύτερο βάθος από όλον τον άλλον εξοπλισμό που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο σημείο του ναυαγίου, στον βόρειο Ατλαντικό.
Το Victor 6000 αναμένεται να φτάσει αργά το βράδυ της Τετάρτης στην περιοχή, κάτι που σημαίνει ότι θα έχει ένα περιορισμένο χρονικό παράθυρο για να παράσχει βοήθεια. Το οξυγόνο στο αγνοούμενο βαθυσκάφος αναμένεται ότι θα τελειώσει το πρωί της Πέμπτης, τοπική ώρα (μεσημέρι, ώρα Ελλάδας).
«Το Victor δεν είναι ικανό να σηκώσει το βαθυσκάφος από μόνο του», εξήγησε ο Ολιβιέ Λεφόρ, ο επικεφαλής των θαλάσσιων επιχειρήσεων του Ifremer, του γαλλικού ωκεανογραφικού ινστιτούτου στο οποίο ανήκει το ρομπότ. Θα μπορούσε όμως να συνδέσει τον «Τιτάνα», το αυτοκαταδυόμενο σκάφος βάρους 10 κιλών, με κάποιο πλοίο που θα το έβγαζε στη συνέχεια στην επιφάνεια.
Η επαφή με τον Τιτάνα, στον οποίο επιβαίνουν πέντε άτομα, χάθηκε λίγη ώρα αφότου ξεκίνησε την κατάδυσή του στο ναυάγιο του Τιτανικού, την Κυριακή. «Το Victor είναι ικανό να κάνει οπτική έρευνα, με όλες τις κάμερες που διαθέτει. Είναι επίσης εξοπλισμένο με βραχίονες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να απεγκλωβίσουν το βαθυσκάφος, ένα έχει μπερδευτεί σε καλώδια ή άλλα αντικείμενα στον βυθό», είπε ο Λεφόρ.
Το Ifremer μετείχε στην ομάδα που εντόπισε το ναυάγιο του Τιτανικού το 1985. Ο Γάλλος εξερευνητής Πολ-Ανρί Ναρζολέ, 77 ετών, που φέρεται ότι είναι μεταξύ των πέντε αγνοούμενων, εργαζόταν παλαιότερα για το Ifremer και ήταν ο κυβερνήτης της ναυαρχίδας του, του υποβρυχίου «Ναυτίλος» που χρησιμοποιήθηκε για να ερευνηθεί το ναυάγιο του Τιτανικού.
Το Ifremer στέλνει στο σημείο το πλοίο Atalante, που μεταφέρει το ρομπότ, κατόπιν αιτήματος του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ. «Αυτή είναι η λογική των ναυτικών. Η στάση μας είναι: είμαστε κοντά, πρέπει να πάμε», εξήγησε ο Λεφόρ.
Μια ομάδα 25 ατόμων χειρίζεται το ρομπότ. «Μπορούμε να εργαζόμαστε ασταμάτητα επί 72 ώρες, δεν χρειάζεται να διακόπτουμε όταν πέφτει η νύχτα», πρόσθεσε.
Η αμερικανική ακτοφυλακή ανέφερε νωρίτερα ότι ένα καναδικό αεροσκάφος, εξοπλισμένο για να εντοπίζει υποβρύχια, άκουσε θορύβους στην περιοχή του ναυαγίου, γδούπους που ακούγονταν ανά τακτά διαστήματα, κάθε περίπου 30 λεπτά. «Δεν ξέρουμε τι συνέβη. Οι θόρυβοι που ακούστηκαν μας δίνουν ελπίδα ότι το υποβρύχιο είναι στον πυθμένα και οι άνθρωποι είναι ακόμη ζωντανοί, όμως είναι πιθανά και άλλα σενάρια», είπε ο Λεφόρ. «Ακόμη και αν οι ελπίδες είναι ελάχιστες, θα συνεχίσουμε μέχρι τέλους».