Ισπανία: Απίστευτη καταγγελία - Τους ανάγκασαν να δουλεύουν δίπλα σε νεκρή συνάδελφό τους
Σοκ προκαλεί είδηση που έρχεται από την Ισπανία και αφορά στην καταγγελία εργαζομένων σε τηλεφωνικό κέντρο, οι οποίοι ισχυρίστηκαν ότι η εταιρεία τους εξανάγκασε να συνεχίζουν να εργάζονται δίπλα στο νεκρό σώμα συναδέλφου τους, η οποία πέθανε εν ώρα εργασίας, από καρδιακή ανακοπή.
Σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της Telegraph, η εταιρεία κατηγορείται ότι συμπεριφέρεται στους εργαζομένους «σαν ρομπότ», λέγοντάς τους να συνεχίσουν να εργάζονται μετά τον θάνατο της συναδέλφου τους.
Η άτυχη γυναίκα που έχασε τη ζωή της, για την οποία γνωρίζουμε πως ονομαζόταν Ίνμα και ήταν περίπου 57 ετών, ανέφερε στους επόπτες της πως αισθανόταν μια αδιαθεσία, γύρω στο μεσημέρι, στις 13 Ιουνίου και κατά τη διάρκεια της βάρδιάς της σε τηλεφωνικό κέντρο της Μαδρίτης, του ομίλου Konecta.
Στο γραφείο κλήθηκε ασθενοφόρο, προκειμένου η εργαζόμενη να λάβει τις πρώτες βοήθειες, ωστόσο λίγο αργότερα κατέληξε από καρδιακή προσβολή, στον χώρο του τηλεφωνικού κέντρου.
Σύμφωνα με όσα κατήγγειλαν οι συνάδελφοί της στο εργατικό σωματείο CGT, όταν ρώτησαν τους προϊστάμενους τους τι να κάνουν, τους είπαν να «συνεχίσουν να εργάζονται» και να απευθύνουν κλήσεις πελατών προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας.
Τα συνδικάτα στην Ισπανία κατηγορούν τον όμιλο που λειτουργεί τουλάχιστον 200 τηλεφωνικά κέντρα σε 24 χώρες πως συμπεριφέρεται στους εργαζόμενους σαν «ρομπότ».
«Για τουλάχιστον 45 λεπτά μετά τον θάνατο της εργαζόμενης, δεν ελήφθησαν μέτρα από την εταιρεία για να επιτραπεί στο προσωπικό να φύγει ή να εκτρέψει τις κλήσεις αλλού», δήλωσε στην Telegraph ο Ντέιβιντ Σάντσεθ από το συνδικάτο USO.
«Η υπηρεσία αποδοχής κλήσεων τέθηκε πάνω από τις ανθρώπινες αξίες και δεν υπήρχε πρωτόκολλο για ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Αυτό δείχνει την απανθρωποποίηση του τομέα. Οι εταιρείες πιστεύουν ότι είμαστε ρομπότ, όχι άνθρωποι», πρόσθεσε ο κ. Σάντσεθ, ο οποίος είναι υπεύθυνος από τοUSO για τον τομέα των τηλεφωνικών κέντρων.
«Η εταιρεία συνέχισε την κανονική ρουτίνα σε μια μη φυσιολογική κατάσταση, ενώ πολλοί εργαζόμενοι ήταν σε κατάσταση σοκ».
Η Konecta πάντως εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία ανέφερε ότι η εταιρεία ενήργησε σωστά στην έκτακτη αυτή κατάσταση.
«Οι εργαζόμενοι δέχθηκαν υποστήριξη, καθώς τους προσφέρθηκε αμέσως η δυνατότητα τηλεργασίας και ψυχολογικής βοήθειας», είπε εκπρόσωπος του ομίλου.
Άλλος εκπρόσωπος της εταιρείας μίλησε στην εφημερίδα El País και ανέφερε ότι κανένας εργαζόμενος που ήταν κοντά στο άψυχο σώμα της γυναίκας δεν αναγκάστηκε να συνεχίσει να εργάζεται, ενώ σημείωσε πως προχώρησαν σε περαιτέρω ρυθμίσεις για τους ανθρώπους προκειμένου να εργαστούν από το σπίτι.
Εργάζονταν στον ίδιο χώρο με το άψυχο σώμα
Το συνδικάτο CGT, ανέφερε πως χρειάστηκε σχεδόν μία ώρα για να φτάσει ο υπεύθυνος υγείας και ασφάλειας της εταιρείας στο γραφείο, οπότε το προσωπικό ενημερώθηκε ότι μπορούσαν να εργαστούν εξ αποστάσεως.
«Πριν από αυτό, ένας διευθυντής είχε πει στους ανθρώπους να συνεχίσουν να εργάζονται, καθώς παρείχαν μια βασική υπηρεσία», είπε ένας εκπρόσωπος της CGT.
Ο Μιγκέλ Άνχελ Σαλίνας, εκπρόσωπος του συνδικάτου CGT για την πρόληψη των κινδύνων στον χώρο εργασίας δήλωσε την El País ότι έφτασε στο γραφείο πάνω από δύο ώρες μετά από τον θάνατο της εργαζόμενης.
Όπως είπε, τέσσερις εργαζόμενοι παρέμεναν στον ίδιο χώρο, να δέχονται κλήσεις, με το νεκρό σώμα της συναδέλφου τους να κείτεται στο πάτωμα, περιμένοντας δικαστή για να πιστοποιήσει τον θάνατό της.
Με πληροφορίες από El País, The Telegraph