Ρομπότ – «μαέστρος» διηύθυνε ορχήστρα για πρώτη φορά (βίντεο)
Αποτελεί την πρώτη απόπειρα διεύθυνσης ορχήστρας από ανδροειδές και έλαβε χώρα στη Νότια Κορέα.
Ακόμη μία ιστορική στιγμή για την ανθρωπότητα, αφού ένα ρομπότ ανέβηκε το πόντιουμ, έλαβε τη μπαγκέτα και τη θέση του Διευθυντή ορχήστρας, στην πρώτη ανάλογη απόπειρα διεύθυνσης ορχήστρας από ανδροειδές, στη Νότια Κορέα. Το EveR 6, σχεδιασμένο από το Ινστιτούτο Βιομηχανικής Τεχνολογίας της χώρας, έκανε… πρεμιέρα στο Εθνικό Θέατρο της Κορέας, διευθύνοντας τους μουσικούς της πολυμελούς κρατικής ορχήστρας.
Το ανθρωπόμορφο ρομπότ δεν ανέλαβε μονάχα τον ρόλο του αρχιμουσικού της ορχήστρας, αλλά μιμήθηκε και τις συνήθεις συμπεριφορές του, εκκινώντας με μία υπόκλιση στο κοινό, προτού αρχίσει να κινεί τα μηχανικά χέρια του, δίδοντας τον ρυθμό στους μουσικούς.
«Οι κινήσεις του (εκάστοτε) μαέστρου είναι πολύ λεπτομερείς. Το ρομπότ κατάφερε να παρουσιάσει αυτές τις λεπτομερείς κινήσεις πολύ καλύτερα απ’ ό,τι είχα φανταστεί» παραδέχθηκε ο Τσόι Σου–γεούλ, συνεπικεφαλής του κονσέρτου από κοινού με το ρομπότ. Ωστόσο, το «κρίσιμο μειονέκτημα του EveR 6 είναι ότι δεν μπορεί να ακούσει», τόνισε ο Τσόι.
Ο Λι Γιούνγκ–τζου, μέλος του ακροατηρίου και φοιτητής παραδοσιακής κορεατικής μουσικής, παρατήρησε πως παρότι οι κινήσεις του ρομπότ ήταν άψογες, δεν είχαν «πνοή» ή την ικανότητα να εμπνεύσει και να διατηρήσει τη συλλογικότητα και την αμεσότητα των μελών της ορχήστρας, προσόν απαραίτητο για την αρτιότητα, αλλά και μία παθιασμένη εκτέλεση.
Δεύτερος θεατής εκτίμησε ότι «η εκτελεστική ικανότητα του ρομπότ βρίσκεται σε αρχικό στάδιο», καθώς μέσω τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να αναλύσει τη μουσική, αλλά υπολείπεται ακόμη πολλή δουλειά για να πλησιάσει τις ικανότητες ενός διευθυντή ορχήστρας. Πάντως, ο Τσόι ανέφερε πως «επρόκειτο για ρεσιτάλ που έδειξε ότι άνθρωποι και ρομπότ μπορούν να συνυπάρχουν και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να υποκαθιστά ο ένας το άλλο».