Φωτογραφικό λεύκωμα με τα αντικείμενα που αγγίζουμε περισσότερο

Τα χερούλια πόρτας είναι τα αντικείμενα που αγγίζουμε περισσότερο 
2'

Tα χερούλια πόρτας είναι τα αντικείμενα που αγγίζουμε περισσότερο στην καθημερινότητά μας. Η ειδικός στο ντιζάιν και την αρχιτεκτονική Barbara Glasner επιδόθηκε σε κυνήγι εντοπισμού χερουλιών πόρτας, συλλαμβάνοντας με τον φωτογραφικό φακό της αυτά τα υποτιμημένα αλλά βασικά αντικείμενα από διάφορα μέρη σε όλον τον κόσμο.

«Είναι απολαυστικό να πιέζεις το χερούλι της πόρτας που γυαλίζει από τα χιλιάδες χέρια που άνοιξαν την πόρτα πριν από εσένα· η καθαρή λάμψη της άχρονης φθοράς μετατράπηκε σε εικόνα υποδοχής και φιλοξενίας. Το χερούλι της πόρτας είναι η χειραψία του κτηρίου. Η απτική αίσθηση μας συνδέει με τον χρόνο και την παράδοση: μέσω των εντυπώσεων της αφής δίνουμε το χέρι σε αμέτρητες γενεές», γράφει ο Φινλανδός αρχιτέκτονας και ξεχωριστός στοχαστής στο πεδίο της αρχιτεκτονικής Γιούχανι Παλλασμαα στο βιβλίο του «τα μάτια του δέρματος: Η Αρχιτεκτονική και οι Αισθήσεις» που παρουσίασαν πέρυσι οι Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.

Σε διάστημα πολλών χρόνων, η Barbara Glasner συγκέντρωσε σε ένα φωτογραφικό λεύκωμα πάνω από 1.000 χερούλια πόρτας, από περίτεχνα γλυπτά μέχρι βιομηχανικά· «Από το εμβληματικό χειρότεχνο γλυπτό μέχρι το σε χιλιάδες κομμάτια βιομηχανικά παραγόμενο προϊόν, οικουμενικά θέματα όπως αισθητικός αντίκτυπος, υλικότητα, λειτουργία και εργονομία, διακόσμηση και πατίνα (του χρόνου), στάτους και στυλ μπορούν να διαβαστούν στο διάβα εποχών» αναφέρεται στην έκδοση. Το «Most Touched» είναι η μεγαλύτερη έως σήμερα συλλογή φωτογραφιών αυτών των πολυχρησιμοποιημένων αντικειμένων που συνοδεύουν τη ρουτίνα μας.

Ξεφυλλίζοντας το λεύκωμα, διαπιστώνουμε ότι μια σειρά από χερούλια, διαφορετικών χρωμάτων, σχημάτων και υλικών, παρουσιάζονται σε ισότιμη βάση, το ένα δίπλα στο άλλο. «Ακολουθώντας αυστηρά μια γραφίστικη ιδέα, αυτή η έκδοση γίνεται η ίδια ένα σύγχρονο έργο τέχνης» σημειώνεται.

Οι φωτογραφίες συνοδεύονται από τέσσερα κείμενα στα οποία διεθνώς αναγνωρισμένοι συγγραφείς σχολιάζουν τις ποικίλες πολιτιστικές πλευρές που αποκαλύπτονται πάνω στα χερούλια πόρτας.