ΗΠΑ: Ιστορική απεργία σε τρία εργοστάσια μεγάλων ονομάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας
ΗΠΑ: Η διαπραγμάτευση είναι σκληρή και οι δυο πλευρές απέχουν ακόμη πολύ.
Το συνδικάτο το οποίο εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στις τρεις μεγαλύτερες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσε χθες Πέμπτη πως θα ξεκινήσει ταυτόχρονη απεργία σε τρία εργοστάσια στρατηγικής σημασίας από τα μεσάνυχτα [τοπική ώρα· στις 07:00 ώρα Ελλάδας] αν δεν υπάρξει συμφωνία της τελευταίας στιγμής με τις διοικήσεις των εταιρειών για τις νέες συλλογικές συμβάσεις.
Ο πρόεδρος του United Auto Workers (UAW) κατονόμασε τα τρία εργοστάσια –το καθένα ανήκει στην καθεμιά από τις λεγόμενες μεγάλες «τρεις του Ντιτρόιτ», δηλαδή την General Motors, τη Stellantis και τη Ford– όπου θα αρχίσει αυτή η άνευ προηγουμένου κινητοποίηση, καλώντας τα μέλη του συνδικάτου να είναι έτοιμα να συμμετάσχουν με τη σειρά τους στις απεργιακές κινητοποιήσεις, ανάλογα με την πορεία των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
Ο Σον Φέιν εξήγησε πως πρόκειται για τα εργοστάσια όπου παράγονται το δημοφιλές μοντέλο Bronco της Ford στο Γουέιν (Μίσιγκαν), διάφορα ανοικτά ημιφορτηγά της GM στην Ουέντζβιλ (Μισούρι) και τα Jeep της Stellantis στο Τολέντο (Οχάιο). Πρόκειται για τα οχήματα που εισφέρουν το τρέχον διάστημα τις μεγαλύτερες πωλήσεις των «τριών του Ντιτρόιτ».
«Για πρώτη φορά στην ιστορία μας, θα απεργήσουμε και στις τρεις Μεγάλες Τρεις», επέμεινε ο κ. Φέιν, διευκρινίζοντας πως θα πάει στην απεργιακή συγκέντρωση στο εργοστάσιο στη Γουέιν.
Δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η απεργία να γενικευτεί.
«Αν χρειαστεί να απεργήσουμε όλοι, θα το κάνουμε», τόνισε.
Αν η απεργιακή κινητοποίηση διαρκέσει, η αμερικανική οικονομία θα υποστεί πλήγμα: πολλές εταιρίες εξαρτώνται από την αυτοκινητοβιομηχανία και τους εργαζόμενους σε αυτή.
Η διένεξη για τις νέες συλλογικές συμβάσεις ενδέχεται να προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στον Δημοκρατικό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, που θα διεκδικήσει την επανεκλογή του το 2024. Ο κ. Μπάιντεν καλεί εδώ και καιρό να κλειστεί το ταχύτερο συμφωνία για τις νέες συλλογικές συμβάσεις.
Η διαπραγμάτευση είναι σκληρή και οι δυο πλευρές απέχουν ακόμη πολύ. Το συνδικάτο ζητεί αυξήσεις 40%, οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε πως δεν θα δεχθούν να ξεπεράσουν το 20%, ενώ απορρίπτουν άλλα αιτήματα-κλειδιά του UAW.
Το συνδικάτο έχει ετοιμάσει απεργιακό ταμείο 825 εκατ. δολαρίων.