Τι μπορεί να προκάλεσε τη σύγκρουση πλοίων στη Βόρεια Θάλασσα
Το Verity και το Polesie συγκρούστηκαν περίπου στις 05:00 το πρωί της Τρίτης, περίπου 14 μίλια μακριά από τις ακτές του γερμανικού νησιού Χέλγκολαντ και ακόμη δεν είναι σαφές πώς συνετρίβη
Νεκρός εντοπίστηκε ένας άνδρας μετά τη βύθιση ενός βρετανικού πλοίου στα ανοικτά των ακτών της Γερμανίας έπειτα από σύγκρουση με άλλο σκάφος.
Άλλοι δύο διασώθηκαν και πολλοί ακόμη αγνοούνται μετά τη σύγκρουση των δύο φορτηγών πλοίων, συμπεριλαμβανομένου του Verity, με προορισμό την Αγγλία, με τις Αρχές να επιχειρούν για τον εντοπισμό τους.
Αρκετά άλλα σκάφη και ένα ελικόπτερο του γερμανικού πολεμικού ναυτικού βρίσκονται επίσης στο σημείο, καθώς το σωστικό πλοίο Hermann Marwede (στη φωτογραφία) συντονίζει την έρευνα.
Το Verity και το Polesie συγκρούστηκαν περίπου στις 05:00 το πρωί της Τρίτης, περίπου 14 μίλια μακριά από τις ακτές του νησιού Χέλγκολαντ και ακόμη δεν είναι σαφές πώς συνετρίβη.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών & Επαγγελματικών Θαλαμηγών Γιώργος Βάλλης, μιλώντας για τη σύγκρουση, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Σύμφωνα με την Υπηρεσία Αντιμετώπισης Έκτακτων Καταστάσεων στη θάλασσα, τα δύο φορτηγά πλοία συγκρούστηκαν στον γερμανικό όρμο μεταξύ των νησιών Χέλγκολαντ και Λάνγκεουντ. Δεν ήταν άμεσα σαφές τι είδους εμπορεύματα μετέφεραν τα δύο πλοία».
Μάλιστα, πρόσθεσε: «Το «Verity» με βρετανική σημαία που εκτελούσε δρομολόγιο από τη Βρέμη της Γερμανίας προς το Ιμινγχαμ της Αγγλίας, έχει ήδη βυθιστεί, ενώ το Polesie, μήκους 190 μέτρων και πλάτους 28,5 μέτρων, με 22 επιβαίνοντες, πλέει ακόμα. Εν τω μεταξύ, το Polesie, νηολογημένο στις Μπαχάμες, εξακολουθεί να επιπλέει με 22 μέλη του πληρώματος στο πλοίο.
Αδιευκρίνιστα παραμένουν τα αίτια της σύγκρουσης, αλλά και τι είδους εμπορεύματα μετέφεραν τα δύο πλοία. Ένας άνθρωπος διασώθηκε από τη θάλασσα και έχει διακομιστεί στο νοσοκομείο, ενώ πολλοί συνεχίζουν να αγνοούνται, σύμφωνα με την ανακοίνωση».
Υπάρχει πιθανότητα να συντέλεσαν οι ισχυροί άνεμοι για το συμβάν;
«Με αυτές τις συνθήκες και σε αυτές τις περιοχές δεν θεωρούμε ότι το κριτήριο είναι λόγω των ανέμων, δηλαδή ότι είναι φυσιολογικό σε ανοιχτή θάλασσα να γίνει τέτοια σύγκρουση δύο τόσο μεγάλων καραβιών.
Θεωρούμε πως έχει γίνει λάθος χειρισμός και σε συνδυασμό με τα τόσο δύσκολα καιρικά φαινόμενα, ενδεχομένως ήταν δύσκολο να αποφευχθεί. Όχι όμως ότι το αίτιο είναι ο άνεμος και οι συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή.
Φαίνεται, αυτό βέβαια θα το δείξει η ανάκριση και οι αρχές που εξετάζουν το συμβάν, ότι είναι λάθος χειρισμός βάρδιας ή αξιωματικού φυλακής ή του ανθρώπου που ήταν πάνω στη γέφυρα και σε συνδυασμό με αυτές τις συνθήκες προήλθε το ατύχημα.
Λόγω των καιρικών συνθηκών και μόνο, δεν συντρέχει λόγος ώστε να συμβεί κάτι τέτοιο», σημειώνει χαρακτηριστικά ο Γιώργος Βάλλης.