Έλον Μασκ: Έξαλλος με τις εταιρείες που απέσυραν διαφημίσεις από το Χ - «Άντε γ.... ε!»

Ο Έλον Μασκ εξαπέλυσε δριμεία επίθεση στους διαφημιστές που σταμάτησαν να στηρίζουν την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X, χρησιμοποιώντας βαριά λόγια
O Έλον Μασκ
ΑΡ
4'

Στη σύνοδο κορυφής DealBook των New York Times την Τετάρτη (29.11), το αφεντικό του X ρωτήθηκε για τις αμερικανικές εταιρείες που απέσυραν διαφημίσεις από την πλατφόρμα -ανάμεσά τους και η Disney- αφού προφανώς στήριξε μια αντισημιτική θεωρία συνωμοσίας. Ο Μασκ είπε ωμά: «Μην διαφημίζεστε. Δεν θέλω να διαφημίζεστε. Αν κάποιος επιχειρήσει να με εκβιάσει με διαφημίσεις, να με εκβιάσει με χρήματα; Άντε γαμ...ε », είπε.

«Άντε γαμ...ε! Είναι σαφές; Ελπίζω να είναι. Γεια σου, Μπομπ, αν είσαι στο κοινό», πρόσθεσε, σε μια προφανή αναφορά στον Ρόμπερτ Ίγκερ, διευθύνοντα σύμβουλο της Disney. «Έτσι νιώθω. Μη διαφημίζεστε». Παρά την άμυνα, ο Μασκ αναγνώρισε ότι η διαφημιστική διαμάχη θα μπορούσε να είναι το τέλος για το X, το οποίο αγόρασε για 44 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022.

«Αυτό που θα κάνει αυτό το διαφημιστικό μποϊκοτάζ είναι ότι θα σκοτώσει την εταιρεία», είπε. «Και όλος ο κόσμος θα μάθει ότι αυτοί οι διαφημιστές σκότωσαν την εταιρεία». Η ανακοίνωση ήρθε μετά την επίσκεψη του Μασκ στο Ισραήλ, όπου περιόδευσε σε κιμπούτς που δέχτηκε επίθεση από μαχητές της Χαμάς και είχε συνομιλίες με ηγέτες της χώρας.

Οι New York Times ανέφεραν ότι τα εσωτερικά έγγραφα του ίδιου του X αναφέρουν ότι η απώλεια των διαφημιζόμενων θα μπορούσε να οδηγήσει στην απώλεια έως και 75 εκατομμυρίων δολαρίων σε έσοδα μέχρι το τέλος του έτους. Στη συνέντευξη, ο Μασκ ζήτησε επίσης συγγνώμη επειδή ενέκρινε μια αντισημιτική θεωρία συνωμοσίας ως απάντηση σε μια ανάρτηση στο X που τροφοδότησε την έξοδο των διαφημιστών.

Ο Μασκ συμφώνησε με μια ανάρτηση στο X ότι ψευδώς ισχυριζόταν ότι οι Εβραίοι υποθάλπουν το μίσος εναντίον των λευκών, λέγοντας ότι ο χρήστης που αναφέρθηκε στη θεωρία συνωμοσίας της «Μεγάλης Αντικατάστασης» έλεγε «την πραγματική αλήθεια». Αυτή η θεωρία συνωμοσίας υποστηρίζει ότι οι Εβραίοι και οι αριστεροί κατασκευάζουν την εθνική και πολιτιστική αντικατάσταση των λευκών πληθυσμών με μη λευκούς μετανάστες που θα οδηγήσει σε μια «λευκή γενοκτονία».

Ο Μασκ περιέγραψε την ανάρτησή του ως πιθανώς τη χειρότερη που είχε κάνει κατά τη διάρκεια μιας ιστορίας μηνυμάτων που περιελάμβαναν πολλά «ανόητα». Είπε στη χθεσινή σύνοδο κορυφής στη Νέα Υόρκη: «Δηλαδή, κοιτάξτε, λυπάμαι για αυτή την... ανάρτηση. Ήταν ανόητο εκ μέρους μου. Από τις 30.000 μπορεί να είναι κυριολεκτικά η χειρότερη και πιο ανόητη ανάρτηση που έχω κάνει ποτέ»

«Και έχω κάνει ό,τι μπορούσα για να ξεκαθαρίσω έξι τρόπους από την Κυριακή, αλλά ξέρετε τουλάχιστον νομίζω ότι θα είναι προφανές ότι στην πραγματικότητα δεν είμαι αντισημίτης, αλλά στην πραγματικότητα είμαι φιλοσημίτης».

Μετά την ανάρτηση, μεγάλες εταιρείες των ΗΠΑ, όπως η Disney, η Warner Bros και η μητρική εταιρεία του Sky News, Comcast, ανέστειλαν τις διαφημίσεις τους στο X. Ο Ρίσι Σούνακ, ο οποίος πρόσφατα συνομίλησε με τον Μασκ σε μια διήμερη σύνοδο κορυφής για την Τεχνητή Νοημοσύνη στο Λονδίνο, καταδίκασε τον αντισημιτισμό μετά τα σχόλια του Mασκ και πρόσθεσε: «Δεν έχει σημασία αν είσαι ο Έλον Μασκ ή κάποιος στο δρόμο που φωνάζει κακίες σε κάποιον που τυχαίνει να περνάει από μπροστά του».

Από τότε που ανέλαβε το Twitter -που μετονομάστηκε σε X, η ιδιοκτησία του Μασκ έχει προκαλέσει αναταραχή στους διαφημιστές που έχουν εκφράσει ανησυχίες για πολιτικές όπως η μειωμένη εποπτεία περιεχομένου. Τα έσοδα της πλατφόρμας από τις διαφημίσεις στις ΗΠΑ μειώνονται κατά τουλάχιστον 57% κάθε μήνα σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι από την εξαγορά του Μασκ, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.

Η μαζική έξοδος διαφημιστών της περασμένης εβδομάδας ήρθε αφότου η Media Matters, που παρακολουθεί το αντισημιτικό περιεχόμενο, δημοσίευσε μια έκθεση που διαπίστωσε ότι οι προσφορές της εταιρείας εμφανίζονταν δίπλα σε ρατσιστικές αναρτήσεις στο X. Ανέφερε ότι διαφημίσεις από μεγάλες μάρκες, όπως η Apple και η Oracle, τοποθετήθηκαν δίπλα σε αντισημιτικό υλικό. Τον Αύγουστο, η X μήνυσε επίσης το Κέντρο για την Καταπολέμηση του Ψηφιακού Μίσους, αφού ανέφερε αύξηση της ρητορικής μίσους στην πλατφόρμα.