Ναυτιλιακοί «κολοσσοί» σταματούν να χρησιμοποιούν τη Διώρυγα του Σουέζ υπό τον φόβο νέων επιθέσεων
«Η κατάσταση επιδεινώνεται και η ανησυχία για την ασφάλεια αυξάνεται», τονίζουν οι όμιλοι.
Παγκόσμιος συναγερμός έχει σημάνει για το παγκόσμιο εμπόριο, αφού κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες θα αποφεύγουν να διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ, υπό τον φόβο νέων επιθέσεων από τους Χούτι της Υεμένης σε εμπορικά πλοία, στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η MSC Mediterranean Shipping, που εδρεύει στην Ελβετία, ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να χρησιμοποιεί τη Διώρυγα του Σουέζ έπειτα από επίθεση σε ένα από τα πλοία της, ενώ, η γαλλική CMA CGM γνωστοποίησε πως αναστέλλει όλες τις αποστολές εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας. «Η κατάσταση επιδεινώνεται και η ανησυχία για την ασφάλεια αυξάνεται», επισημάνθηκε στην επίσημη ενημέρωση.
Η γερμανική Hapag – Lloyd και η δανική A.P. Moller – Maersk είχαν ανακοινώσει πριν από ένα εικοσιτετράωρο (15/12) ότι αναστέλλουν τις διελεύσεις πλοίων τους, στην περιοχή.
Οι –υποστηριζόμενοι από το Ιράν– Χούτι επιτίθενται σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, μία κρίσιμη διαδρομή για το παγκόσμιο εμπόριο, ιδιαίτερα του πετρελαίου. Η Διώρυγα του Σουέζ επιτρέπει στις εταιρίες να εξοικονομήσουν χρόνο και έξοδα για τον περίπλου της Αφρικής.
Το –υπό σημαία Λιβερίας– MSC Palatium III δέχτηκε επίθεση από μη επανδρωμένο αεροσκάφος στα στενά Μπαμπ αλ–Μαντάμπ ανοιχτά της Υεμένης, στο νότιο άκρο της Ερυθράς Θάλασσας, σύμφωνα με τους Χούθι. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί, όμως, το σκάφος υπέστη ζημιές από πυρκαγιά και τέθηκε εκτός λειτουργίας, σύμφωνα με την MSC.
Άλλο σκάφος με σημαία Λιβερίας, το Hapag Lloyd’s Al Jasrah, χτυπήθηκε από πύραυλο, σύμφωνα με το Αμερικανικό Πεντάγωνο.
Αλλαγή διαδρομής από τις ναυτιλιακές εταιρείες
Το Μπαμπ αλ–Μαντάμπ είναι μία από τις σημαντικότερες διαδρομές στον κόσμο για τις παγκόσμιες θαλάσσιες αποστολές εμπορευμάτων, ιδιαίτερα αργού πετρελαίου και καυσίμων από τον Κόλπο που κατευθύνονται δυτικά μέσω της Διώρυγας του Σουέζ ή του κοντινού αγωγού SUMED, καθώς και εμπορευμάτων που κατευθύνονται ανατολικά προς την Ασία, συμπεριλαμβανομένου του ρωσικού πετρελαίου.
Η αύξηση στα «ασφάλιστρα κινδύνου» στην Ερυθρά Θάλασσα μεταφράζεται σε δεκάδες χιλιάδες δολάρια επιπλέον κόστος για ένα ταξίδι επτά ημερών. Η MSC επεσήμανε ότι θα επαναδρομολογήσει ορισμένα δρομολόγια γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, στο νότιο άκρο της Αφρικής.