Γερμανία: Στον «πάγο» η χώρα από την απεργία μηχανοδηγών και αγροτών
Στον «πάγο» μοιάζει να έχει μπει η Γερμανία τις τελευταίες ώρες από την απεργία των μηχανοδηγών των τρένων, που έχει ως αποτέλεσμα να ακυρωθούν το 80% των δρομολογίων. Μια απεργία που ήρθε να «κουμπώσει» με αυτή των αγροτών, οι οποίοι έχουν αποκλείσει τους μεγάλους οδικούς κόμβους.
Η Ένωση Μηχανοδηγών Γερμανίας (GDL) απέρριψε τις νέες προτάσεις των εργοδοτών, ενώ ο πρόεδρος της Κλάους Βεζέλσκι ξεκαθάρισε πως δεν πρόκειται να κάνουν πίσω. «Εάν δεν υπάρξει κάτι μέχρι την Παρασκευή, θα κάνουμε ένα διάλειμμα και θα συνεχίσουμε με νέα εργατική μάχη» δήλωσε σε γερμανικά μίντια. Θυμίζουμε ότι η απεργία των μηχανοδηγών ξεκίνησε την Τρίτη 9 Ιανουαρίου και αναμένεται να διαρκέσει έως και την Παρασκευή 12/1.
Τα αιτήματα της Ένωσης αφορούν την μείωση των ωρών εργασίας από 38 σε 35 εβδομαδιαίως με πλήρεις αποδοχές για τους εργαζόμενους σε βάρδιες, αλλά και αυξήσεις 555 ευρώ μηνιαίως και καταβολή εφάπαξ «επιδόματος πληθωρισμού». Αιτήματα που έως τώρα δεν έχουν γίνει δεκτά.
Το αποτέλεσμα είναι να έχουν ακυρωθεί το 80% των δρομολογίων στα τρένα μεγάλων αποστάσεων, ενώ έχει τεθεί σε εφαρμογή και το πρόγραμμα έκτακτης ανάγκης, με συχνότερα δρομολόγια όπου υπάρχουν διαθέσιμοι
μηχανοδηγοί.
«Πρέπει να βρεθεί τρόπος συνεννόησης των δύο πλευρών» δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ, ζητώντας ουσιαστικά από τις δύο πλευρές να καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και να συζητήσουν.
Σε «αναμμένα κάρβουνα» και με την απεργία των αγροτών
H απεργία των μηχανοδηγών ήρθε να «κουμπώσει» με την «εβδομάδα δράσης» των αγροτών, παραλύοντας ουσιαστικά το μεγαλύτερο μέρος της χώρας. Οι αγρότες έχουν αποκλείσει με τα οχήματά τους μερικούς από τους μεγαλύτερους δρόμους της Γερμανίας και ζητούν την επαναφορά των επιδοτήσεων στο αγροτικό πετρέλαιο.
Ο εκπρόσωπος των αγροτών Γιοάχιμ Ρούκβιντ δήλωσε για την απεργία πως «πρόκειται για το μέλλον των οικογενειών μας και της τοπικής αγροτικής παραγωγής» και ζήτησε την κατανόηση του κόσμου. Από την πλευρά του η υπουργός Εσωτερικών Νάνσι Φέζερ ξεκαθάρισε πως «οι θεμιτές διαμαρτυρίες τελειώνουν εκεί όπου παραβιάζονται τα δικαιώματα των άλλων».
Άλλωστε, όπως αναφέρουν τα ΜΜΕ της χώρας, η απεργία των αγροτών και οι κινητοποιήσεις τους έχουν ως αποτέλεσμα να επηρεάζουν τις μετακινήσεις τουλάχιστον 1 στους 5 Γερμανούς.
Θέση για το θέμα πήρε και ο επικεφαλής οικονομολόγος της ING, Κάρστεν Μπρζέσκι, οποίος σε δηλώσεις τους τόνισε ότι «αυτό είναι κάτι νέο για τη Γερμανία και δεν είναι καλό. Μπορώ μόνο να ελπίζω ότι δεν θα έχουμε την κατάσταση που είδαμε στην Γαλλία σε ό,τι αφορά την επιθετικότητα κάποιων απεργών».
Σύμφωνα με τον Κάρστεν Γιούνιους της Safra Sarasin «οι απεργίες δεν θα μπορούσαν να έρθουν σε πιο ακατάλληλη στιγμή από οικονομική άποψη, καθώς η γερμανική οικονομία βρίσκεται ήδη σε ύφεση, παλεύει με υψηλά επιτόκια και δεν προβλέπεται να ανακάμψει σημαντικά τις επόμενες εβδομάδες και μήνες».