Ευρθρά Θάλασσα: Τα σήματα που εκπέμπουν τα φορτηγά πλοία για να αποτρέψουν τους πειρατές Χούθι
Μηνύματα όπως «Ένοπλοι φρουροί στο πλοίο» και «Καμία σύνδεση με το Ισραήλ», στέλνουν τα φορτηγά πλοία που πλέουν στην Ερυθρά θάλασσα ώστε να αποτρέψουν την εκδήλωση πειρατίας ή επίθεσης από τους Χούθι.
Οι Χούτι της Υεμένης αντιτίθενται στην επιρροή των ΗΠΑ και του Ισραήλ στη Μέση Ανατολή. Για να δείξουν την υποστήριξή τους στη Χαμάς, στοχεύουν εμπορικά φορτηγά πλοία που ταξιδεύουν σε μια από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές λωρίδες του κόσμου.
Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει το SKY NEWS η δραματική πειρατεία ενός φορτηγού πλοίου στις 19 Νοεμβρίου ήταν μια από τις πιο σημαντικές επιθέσεις, με άνδρες να «χορεύουν» στο επάνω κατάστρωμα του Galaxy Leader αφού χρησιμοποίησαν ελικόπτερο για να το καταλάβουν.
Ως αποτέλεσμα, αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες ανέστειλαν τα δρομολόγια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, αντί να επαναδρομολογήσουν μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας - ένα ταξίδι που διαρκεί κατά μέσο όρο 10 ημέρες περισσότερο και κοστίζει περίπου 1,6 εκατομμύρια £ περισσότερο.
Αλλά για τα πλοία που εξακολουθούν να ταξιδεύουν στην περιοχή, τα μηνύματα γράφονται στη θέση όπου το πλοίο θα αναγράφει κανονικά τον προορισμό του, καθιστώντας τα μηνύματα ορατά σε τοποθεσίες θαλάσσιας παρακολούθησης, όπως το MarineTraffic.
Αντί για το τελικό λιμάνι, τα πλοία επιδεικνύουν σημειώσεις που αναφέρουν ότι έχουν ένα εξ ολοκλήρου κινέζικο πλήρωμα, ή σε αρκετές περιπτώσεις, διαφημίζουν την παρουσία των ενόπλων δυνάμεων.
Ο Κρίστοφερ Πάρι, πρώην Υποναύαρχος και ειδικός στον θαλάσσιο κίνδυνο, είπε ότι αυτό παρατηρήθηκε συχνά κατά τη διάρκεια της πειρατείας από Σομαλούς πειρατές ή όταν τα πλοία μεταφέρουν επικίνδυνο φορτίο.
"Είναι απλώς ένα πεδίο πληροφοριών στο οποίο επιτρέπεται να τοποθετείτε πράγματα, αλλά το χρησιμοποιούν για να δώσουν επιπλέον λόγους στους Χούθι να μην τους επιτεθούν", όπως εξήγησε.
Τελικά, είπε, μπορεί να μην είναι τόσο αποτρεπτικό, αν και «οι Χούθι και οι Ιρανοί χρησιμοποιούν το AIS για στόχευση».
«Νομίζω ότι αρχικά το έκαναν όταν μπορούσαν να αναγνωρίσουν οτιδήποτε ήταν εξ αποστάσεως Ισραηλινό, αλλά τελευταία χτυπούσαν σχεδόν τα πάντα», είπε. «Και αυτό οφείλεται στην ανικανότητα».
Το AIS μεταδίδει την τοποθεσία ενός πλοίου, ώστε οι άλλοι να γνωρίζουν τη θέση του. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός απαιτεί από τα μεγάλα σκάφη να μεταδίδουν τη θέση και τον προορισμό τους για την αποφυγή συγκρούσεων.
Ο Graham Shaw, Ναυτιλιακός καπετάνιος και συνιδιοκτήτης μιας εταιρείας που παρέχει υπηρεσίες θαλάσσιου κινδύνου και συμβουλές σε μερικές από τις πιο ασταθείς τοποθεσίες του κόσμου - είπε ότι η πλήρης απενεργοποίηση του AIS δεν είναι πρωτοφανές.
«Είναι σίγουρα ένα από τα πρώτα πράγματα που θα σκεφτόμουν», είπε στο Sky News. "Τα πλοία το κάνουν αυτό ιδιαίτερα όταν εμπλέκονται στη σκοτεινή πλευρά των μεταφορών στη θάλασσα."