Ιαπωνία: Η τελευταία φωτογραφία μέσα από το μοιραίο αεροσκάφος 39 χρόνια μετά τη συντριβή του
Η φωτογραφία αντικατοπτρίζει τον φόβο μέσα στο αεροπλάνο - 520 νεκροί ο τραγικός απολογισμός
Το φως της δημοσιότητας είδε μια εικόνα που δείχνει τις τελευταίες στιγμές πριν από τη συντριβή του αεροσκάφους, Boeing 747 της Japanese Air Lines. Η φωτογραφία αντικατοπτρίζει τον φόβο, ενώ φαίνεται μία αεροσυνοδός να προσπαθεί να φορέσει τη μάσκα οξυγόνου.
Πρόκειται για την πτήση από το Τόκιο στην Οσάκα που έλαβε χώρα στις 12 Αυγούστου 1985 και αποτελεί μέχρι και σήμερα μία από τις πιο θανατηφόρες συντριβές αεροσκαφών, καθώς επέζησαν μόνο τέσσερα άτομα, ενώ ο αριθμός των νεκρών έφτασε τους 520.
Η πτήση ξεκίνησε με 509 επιβάτες και 15 μέλη του πληρώματος. Το αεροπλάνο είχε ήδη πετάξει τέσσερις φορές εκείνη την ημέρα και δεν είχαν αναφερθεί ανησυχίες. Όμως, λίγα λεπτά μετά την απογείωση, ο πιλότος Masami Takahama και ο πρώτος αξιωματικός Yutaka Sasaki αντιλήφθηκαν τις πρώτες αναταράξεις να επηρεάζουν το αεροπλάνο.
Η αποσυμπίεση δεν άργησε να έρθει, ενώ η οροφή άρχισε να υποχωρεί. Ο σταθεροποιητής καταστράφηκε ολοσχερώς και οι υδραυλικές υποδομές κόπηκαν. Η όλη κατάσταση ανάγκασε τις μάσκες οξυγόνου να πέσουν δευτερόλεπτα άμεσα.
Εν μέσω του χάους και της σύγχυσης που σάρωνε το αεροπλάνο, ένας επιβάτης κατάφερε με κάποιο τρόπο να τραβήξει μια φωτογραφία από αυτές τις τελευταίες στιγμές, καθώς το πλήρωμα πάλευε με κάθε τρόπο ώστε να επικρατήσει ψυχραιμία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από την πλευρά του, ο πιλότος φέρεται να χρησιμοποίησε την ώθηση του κινητήρα για να μειώσει το ύψος σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να κρατήσει το αεροπλάνο στο σταθερό επίπεδο.
Μετά από 32 λεπτά μάχης, ο πιλότος συνειδητοποίησε ότι η ζημιά ήταν πολύ σοβαρή και το 747 άρχισε να στριφογυρίζει. Οι επιβάτες ούρλιαζαν, ωστόσο οι πιλότοι δεν έπαυαν τις προσπάθειες να σταθεροποιήσουν την ξέφρενη πτωτική πορεία του αεροσκάφους.
Ο Masami Takahama πιστεύεται ότι φώναξε: «Αυτό είναι το τέλος!». Λίγο αργότερα, το μοιραίο 747 έπεσε σε μια κορυφογραμμή στο όρος Οσουτάκα, μόλις 62 μίλια βορειοδυτικά του Τόκιο.
Περίπου 20 λεπτά μετά την πρόσκρουση, ο Michael Antonucci της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ ανέφερε την τοποθεσία της συντριβής. Οι ιαπωνικές αρχές ισχυρίστηκαν ότι δεν είχε επιζήσει κανείς δεν είχε επιζήσει και διέταξαν τον Antonucci να μην μιλήσει για τη συντριβή. Ο ιαπωνικός στρατός έστειλε τις ομάδες διάσωσης το επόμενο πρωί, 12 ολόκληρες ώρες μετά την αναφορά της συντριβής.
Όπως αποκάλυψε ο Antonucci δέκα χρόνια αργότερα: «Τέσσερις άνθρωποι επέζησαν, ενώ θα μπορούσαν να είχαν επιζήσει πολλοί περισσότεροι». Ομοίως, ένας γιατρός που συμμετείχε στην αποστολή διάσωσης είπε: «Αν η ανακάλυψη είχε γίνει 10 ώρες νωρίτερα, θα μπορούσαμε να είχαμε βρει περισσότερους επιζώντες». Επίσης, η επιζώσα Yumi Ochiai είπε ότι μπορούσε να ακούσει άλλους επιζώντες να ουρλιάζουν όλη τη νύχτα, έως ότου υπέκυψαν στο κρύο.
Ο Antonucci πρόσθεσε ότι αν «δεν είχαν γίνει προσπάθειες για να αποφευχθεί η ντροπή των ιαπωνικών αρχών», μια ομάδα Αμερικανών πεζοναυτών θα μπορούσε να είχε ερευνήσει τα συντρίμμια λιγότερο από δύο ώρες μετά τη συντριβή.
*Με πληροφορίες από Thesun