Βαλτιμόρη: Ανασύρθηκαν 2 σοροί, βρέθηκε το «μαύρο κουτί» -«Παγκόσμια κρίση» η κατάρρευση της γέφυρας
Οι σοροί δύο ανθρώπων ανασύρθηκαν από ένα φορτηγό, το οποίο βυθίστηκε κάτω από το νερό όπου κατέρρευσε η γέφυρα της Βαλτιμόρης. Απαντήσεις για την τραγωδία ζητούν οι Αρχές, την ώρα που εντείνεται η ανησυχία για νέα κρίση στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα
Οκτώ εργάτες βρίσκονταν στη γέφυρα Κey Bridge της Βαλτιμόρης, όταν ένα πλοίο τη χτύπησε, βυθίζοντάς τους στον ποταμό από κάτω. Δύο από τους εργάτες διασώθηκαν την ίδια μέρα, αλλά οι έρευνες συνεχίζονται για τους άλλους τέσσερις που θεωρούνται πλέον νεκροί. Συνεργεία διάσωσης εργάζονται για τον εντοπισμό επικίνδυνων υλικών και οι ανακριτές ατυχημάτων βρίσκονται στο σημείο. Τέσσερα από τα έξι συνολικά θύματα της κατάρρευσης της γέφυρας έχουν κατονομαστεί μέχρι στιγμής.
Σε συνέντευξη Τύπου την Τετάρτη, η αστυνομία του Μέριλαντ αναγνώρισε τον Αλεχάντρο Ερνάντες Φουέντες, 35 ετών από το Μεξικό, και τον Ντόρλιαν Ρόνιαλ Καστίγιο Καμπρέρα, 26 ετών από τη Γουατεμάλα, ως τους δύο εργάτες που ανασύρθηκαν από δύτες μέσα στο φορτηγό.
Ωστόσο, οι δύτες δεν είναι πλέον σε θέση να πλέουν με ασφάλεια στα νερά εξαιτίας του σκυροδέματος και των συντριμμιών που βρέθηκαν στον ποταμό, είπε η αστυνομία. Χρησιμοποιούν τώρα σαρώσεις σόναρ και πιστεύουν ότι τα οχήματα που μπορεί να περιέχουν τις άλλες σορούς είναι «εγκλωβισμένα σε υλικά και σκυρόδεμα» που κατέβηκαν από τη γέφυρα, είπε ένας αξιωματούχος.
Δύο άλλα αγνοούμενα θύματα, τα οποία εικάζεται ότι είναι νεκρά, έχουν επίσης κατονομαστεί: ο Μιγκέλ Λούνα με καταγωγή από το Ελ Σαλβαδόρ, και ο Mαινόρ Σουάθο Σαντοβάλ, πολίτης Ονδούρας. Το Υπουργείο Εξωτερικών του Μεξικού δήλωσε νωρίτερα ότι δύο πολίτες του εικάζεται ότι είναι νεκροί - ο ένας από τους οποίους αναγνωρίζεται τώρα ως ο Φουέντες - ενώ ένας άλλος διασώθηκε από το νερό.
Οι πρώτοι διασώστες πέρασαν ώρες την Τρίτη ψάχνοντας στα νερά του ποταμού Patapsco για τους έξι εργάτες οικοδομής, οι οποίοι εργάζονταν για να κλείσουν λακκούβες στη γέφυρα γύρω στη 01:30 (τοπική ώρα) όταν το πλοίο προσέκρουσε στη γέφυρα. Η αμερικανική ακτοφυλακή διέκοψε την έρευνα γύρω στη δύση του ηλίου, λέγοντας ότι οι κρύες θερμοκρασίες του νερού και οι ώρες που πέρασαν σήμαιναν ότι οι εργαζόμενοι θεωρούνταν νεκροί.
«Πρέπει να δώσουμε σε αυτές τις οικογένειες τους αγαπημένους τους», είπε ο Μουρ στους δημοσιογράφους, προσθέτοντας ότι οι υπηρεσίες έχουν αφιερωθεί στην έρευνα των θυμάτων. «Η υπόσχεσή μου προς αυτούς είναι η εξής: Θα αφιερώσω κάθε πόρο για να διασφαλίσω ότι θα τους πάρετε», είπε. Αλλά η επιχείρηση έχει προκλήσεις δήλωσε την Τετάρτη ο αντιναύαρχος της ακτοφυλακής Peter Gautier. Δύτες κολυμπάνε σε ψυχρά νερά με μεταλλικά υπολείμματα από τη γέφυρα που έπεσε στο ποτάμι.
Το ίδιο το φορτηγό πλοίο είναι σταθερό, αλλά έχει πάνω από 1,5 εκατομμύριο γαλόνια μαζούτ και λιπαντικό, είπε. Στο πλοίο επέβαιναν επίσης περίπου 4.700 εμπορευματοκιβώτια, συμπεριλαμβανομένων 56 που περιείχαν επικίνδυνα υλικά.
«Το Λιμενικό Σώμα κινήθηκε επιθετικά για να επιβιβαστεί στο σκάφος και έχουμε ομάδες στο πλοίο», είπε ο Gautier. Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει φορτηγίδες με γερανούς βαριάς ανύψωσης -μερικοί μπορούν να μεταφέρουν έως και 1.000 τόνους- για να αφαιρέσουν τμήματα της γέφυρας που έπεσαν στο νερό.
Οι έρευνες για το τι πήγε στραβά στο πλοίο θα είναι κρίσιμες, δήλωσε στο BBC ο ειδικός των ναυτικών Jim Bellingham. «Ένα τεράστιο πλεονέκτημα είναι ότι το πλοίο δεν βυθίστηκε και έτσι θα έχουν πρόσβαση σε αρχεία γέφυρας και ελπίζουμε σε καταγραφές για το τι συνέβη» είπε. Οι αξιωματούχοι ελπίζουν ότι ένας καταγραφέας δεδομένων που πήραν από το πλοίο, το λεγόμενο «μαύρο κουτί» τη νύχτα θα δώσει περισσότερες πληροφορίες.
Το πλοίο Dali κατευθυνόταν προς τη Σρι Λάνκα όταν απώλεσε ισχύ ξαφνικά και εξέδωσε κλήση κινδύνου πριν προσκρούσει στη γέφυρα της Βαλτιμόρης. Αξιωματούχοι λένε ότι η κατάρρευση της γέφυρας σε ένα βασικό λιμάνι θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και την οικονομία των ΗΠΑ.
Ο κυβερνήτης του Μέριλαντ Γουές Μουρ δήλωσε ότι 8.000 θέσεις εργασίας ενδέχεται να επηρεαστούν από την κατάρρευση της γέφυρας και χαρακτήρισε το περιστατικό «παγκόσμια κρίση». «Η εθνική οικονομία και η παγκόσμια οικονομία εξαρτώνται από το λιμάνι», είπε, σημειώνοντας ότι 80 δισεκατομμύρια δολάρια φορτίου μεταφέρθηκαν από εκεί πέρυσι.
Ο Paul Wiedefeld, Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών του Μέριλαντ, τόνισε ότι η αντικατάσταση της γέφυρας δεν θα είναι μια γρήγορη διαδικασία, αλλά υποσχέθηκε ότι οι αξιωματούχοι εργάζονται για «να καταλήξουν σε ένα σχέδιο για την αντικατάσταση αυτής της γέφυρας το συντομότερο δυνατό για να λειτουργήσει το λιμάνι και η κοινότητα».
Οι ειδικοί λένε ότι η κατάρρευση της Key Bridge θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλειες έως και 15 εκατομμυρίων δολαρίων την ημέρα, έως ότου ανοίξει εκ νέου η λωρίδα πλοίων. Ο αμερικανός γερουσιαστής Ben Cardin δήλωσε ότι είναι βέβαιος ότι «χάρη στην κυβέρνηση Μπάιντεν» το κράτος θα λάβει τους απαραίτητους πόρους για να ανακάμψει και να ξεκινήσει τις εργασίες για μια γέφυρα αντικατάστασης.