«Είναι χάος»: Κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα συσσωρεύονται στα λιμάνια της Ευρώπης
Οι εισαγωγές κινεζικών αυτοκινήτων και ηλεκτρικών οχημάτων είναι ένα καυτό θέμα τόσο στις ΗΠΑ όσο και στο εξωτερικό, καθώς η ιδέα των φθηνών εισαγωγών από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που ανταγωνίζονται τις δυτικές έχει ανησυχήσει τους ειδικούς.
Ωστόσο, σύμφωνα με μια νέα έκθεση, τα κινεζικά αυτοκίνητα προκαλούν ήδη προβλήματα. Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, οι εισαγωγές αυτοκινήτων συσσωρεύονται στα ευρωπαϊκά λιμάνια, με ορισμένους αξιωματούχους να τα αποκαλούν «χώρους στάθμευσης», καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι διανομείς αντιμετωπίζουν μια επιβράδυνση των πωλήσεων και μια συμφόρηση στις αλυσίδες εφοδιασμού των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Στελέχη που εκπροσωπούν τα λιμάνια έχουν κατηγορήσει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για το φράξιμο των λιμανιών, καθώς στέλνουν αυτοκίνητα σε προορισμούς χωρίς να παραγγέλνουν περαιτέρω μεταφορά. Σύμφωνα με στελέχη που εκπροσωπούν το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ, το πιο πολυσύχναστο λιμάνι για εισαγωγές αυτοκινήτων για όλη την Ευρώπη, τα αυτοκίνητα φτάνουν στο λιμάνι χωρίς να πάνε πουθενά.
«Οι διανομείς αυτοκινήτων χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τους χώρους στάθμευσης του λιμανιού ως αποθήκη. Αντί να αποθηκεύονται τα αυτοκίνητα στους αντιπροσώπους, συλλέγονται στον τερματικό σταθμό αυτοκινήτων», είπαν στελέχη που εκπροσωπούν το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ στους Financial Times.
Σύμφωνα με ειδικούς της αλυσίδας εφοδιασμού και στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν πωλούν τα προϊόντα τους αρκετά γρήγορα, με ορισμένα αυτοκίνητα να παραμένουν απούλητα για 18 μήνες ή ακόμη και πριν μεταφερθούν αλλού.
Ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας, Cui Dongshu, δήλωσε στους Financial Times ότι η κράτηση για εσωτερική ναυτιλία εντός της Ευρώπης ήταν δύσκολη για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Επιπρόσθετα, σημείωσε ότι η τρέχουσα στρατηγική εξαγωγής αυτοκινήτων που εφαρμόζουν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχει την ικανότητα να έρθουν «σε μια δυσμενή κατάσταση».
Η κατάσταση στα λιμάνια έρχεται καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα όπως η αυξάνουν τις εξαγωγές τους στην Ευρώπη ως μέρος μιας προσπάθειας να διατηρήσουν τα εργοστάσιά τους σε λειτουργία και να κεφαλαιοποιήσουν τη ζήτηση για χαμηλό - κόστος EV στην περιοχή. Ο αριθμός των αυτοκινήτων που εξάγονται από Κινέζους κατασκευαστές στην Ευρώπη είναι 58% υψηλότερος σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2023, με τις περισσότερες μονάδες να βγαίνουν στις ακτές του Βελγίου, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Ολλανδίας.