Χάρι-Μέγκαν: Οι Σάσεξ είναι «κακοί επιχειρηματίες» - Τότε γιατί υπογράφουν «ντιλ» εκατομμυρίων;
Ο πρίγκιπας Χάρι και η Μέγκαν Μαρκλ αποδεικύνονται κακοί στις...μπίζνες, γράφει το Business Insider.. Γιατί λοιπόν οι εταιρείες συνεχίζουν να τους προσφέρουν εκατομμύρια; Ανάλυση για το brand name τoυ ζεύγους Σάσεξ
«Ο πρίγκιπας Χάρι και η Μέγκαν Μαρκλ μοιάζουν υπέροχοι άνθρωποι. Παρά κάποιες οδυνηρές εμπειρίες σε όλη την ιστορία αγάπης τους, φαίνεται να είναι καλοπροαίρετοι και έχουν δύο πολύ χαριτωμένα παιδιά. Συνολικά, είναι… μία χαρά. Είναι επίσης απίστευτα διάσημοι. Αλλά αυτός ο συνδυασμός ευπρέπειας και φήμης δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι σπουδαίοι επιχειρηματίες ή κορυφαίοι μεγιστάνες των μέσων ενημέρωσης, όπως αποδεικνύεται από τις εταιρείες που τους ρίχνουν εκατομμύρια δολάρια, με ανάμεικτα αποτελέσματα» γράφει το Business Insider.
Το Netflix ανακοίνωσε στις 11 Απριλίου ότι δύο νέες εκπομπές από τον Δούκα και τη Δούκισσα του Σάσεξ βρίσκονται στα αρχικά στάδια παραγωγής. Η πρώτη θα είναι μια σειρά σε «επιμέλεια» της Mέγκαν που, σύμφωνα με την αόριστη περιγραφή της, «γιορτάζει τις χαρές της μαγειρικής, της κηπουρικής, της διασκέδασης και της φιλίας». Το δεύτερο θα έχει να κάνει με το επαγγελματικό πόλο, που τραβήχτηκε σε ένα πρωτάθλημα στη Φλόριντα. Τα κινηματογραφικά συνεργεία ακολούθησαν τον Χάρι που έπαιξε έναν αγώνα πόλο αυτόν τον μήνα.
Αυτές οι παραγωγές αποτελούν μέρος της συμφωνίας που υπέγραψε το ζευγάρι με την πλατφόρμα ροής το 2020, αξίας 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Είχε ως αποτέλεσμα κάποιες επιτυχίες, ή μάλλον, επιτυχία: ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο «Harry and Meghan» για το ειδύλλιο του ζεύγους, την κόντρα με τη βασιλική οικογένεια και τη μετακόμισή στις ΗΠΑ. Έγινε το ντοκιμαντέρ με τις περισσότερες προβολές του Netflix στο ντεμπούτο του.
Η συμφωνία τους με το Netflix προκάλεσε επίσης κάποιες...αποτυχίες. Το Netflix κυκλοφόρησε το «Pearl», μια παιδική σειρά κινουμένων σχεδίων που δημιούργησε η Μέγκαν μέσω της εταιρείας παραγωγής της ίδιας και του Χάρι, Archewell Productions, πριν καν κάνει πρεμιέρα. Τα στελέχη του Netflix φέρεται να πρότειναν την ιδέα επειδή θεώρησαν ότι τα παιδιά δεν θα ενδιαφέρονταν πραγματικά για το ποιος έκανε την εκπομπή, ακόμα κι αν ήταν δούκισσα. Δύο άλλες σειρές ντοκιμαντέρ που κυκλοφόρησε το ζευγάρι στο Netflix, το «Heart of Invictus» και το «Live to Lead», δεν πέτυχαν επίσης. Η Wall Street Journal ανέφερε το 2023 ότι το Netflix είχε επίσης απορρίψει τουλάχιστον δύο τηλεοπτικές ιδέες από τη Μέγκαν και τον Χάρι και ότι η εταιρεία ήταν απίθανο να ανανεώσει τη συμφωνία τους μαζί τους το 2025.
Η συμφωνία με το Spotify που ναυάγησε
Παρά τις αστοχίες, το Netflix έχει καλύτερη συνεργασία με το ζευγάρι απο ότι το Spotify. Η εταιρεία αναπαραγωγής μουσικής υπέγραψε συμφωνία με τον Χάρι και τη Μέγκαν το 2020, σύμφωνα με πληροφορίες, αξίας 20 εκατομμυρίων δολαρίων. Μετά από μια μακρά σιωπή στο ραδιόφωνο, το ζευγάρι τελικά βγήκε με το "Archetypes" το 2022, ένα podcast 12 επεισοδίων που φιλοξενήθηκε από τη Mέγκαν για τις γυναίκες και τις «ετικέτες που προσπαθούν να αποδώσουν στις γυναίκες». Το 2023, το Spotify και το βασιλικό ζεύγος δήλωσαν ότι συμφώνησαν να χωρίσουν οι δρόμοι τους. Οι Σάσεξ φέρεται να μην πληρώθηκαν τα 20 εκατομμύρια δολάρια επειδή δεν παρήγαγαν αρκετό περιεχόμενο.
Μετά από τέσσερα χρόνια εκτός της επίσημης τροχιάς της βασιλικής οικογένειας, όπως σημειώνει η WSJ, το ντοκιμαντέρ και τα απομνημονεύματα του Χάρι με τίτλο «Spare» είναι το μόνο εντυπωσιακό πράγμα που έχουν δημιουργήσει ο Χάρι και η Μέγκαν. «Είναι δύσκολο να τα δεις όλα αυτά χωρίς να πεις, εντάξει, ο Χάρι και η Μέγκαν φαίνονται ωραίοι, αλλά αν διοικούσα μια εταιρεία, πιθανότατα δεν θα έκανα μεγάλες συμφωνίες μαζί τους»
Εξαργυρώνει τη σειρά «Suits»
Ενώ το Spotify έχει ήδη διαχωρίσει τη θέση του, το Netflix εξακολουθεί να προσπαθεί να συνεργάζεται μαζί τους. Όπως εξηγεί ο Michael Pachter, διευθύνων σύμβουλος της Wedbush Securities που ασχολείται με ταινίες, ψυχαγωγία και τεχνολογία εδώ και δύο δεκαετίες, οφείλεται στο ότι έχουν ακόμα αυτή τη συμφωνία των 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Είναι μία από τις πολλές συμφωνίες που υπέγραψε το Netflix με μεγάλα ονόματα όταν προσπαθούσε να εδραιωθεί καλύτερα, μεταξύ άλλων με τον Μπαράκ και τη Μισέλ Ομπάμα, τον Ράιαν Μέρφι και τη Σόντα Ράιμς.
«Τα 100 εκατομμύρια δολάρια εκείνη την εποχή ακούγονταν σαν μια καλή ιδέα και ποιος ήξερε ότι οι δυο τους θα ήταν τόσο κακοί μπροστά στην κάμερα;» είπε ο Pachter. Είναι ακόμη πιθανό η μία ή και οι δύο εκπομπές να απογειωθούν όπως και το προσωπικό τους ντοκιμαντέρ. Υπάρχει ακόμα ενδιαφέρον στην ιστορία της Μέγκαν και του Χάρι. Το Netflix μπορεί να ελπίζει ότι θα υπάρξει κάποια επίδραση από το «Suits», το νομικό δράμα της εποχής του 2010 στο οποίο πρωταγωνιστούσε η Μέγκαν και έγινε πρόσφατα επιτυχία του Netflix.
Οι εκπομπές που προτείνονται τώρα πιθανότατα θα είναι σχετικά φθηνές - δεν είναι υπερβολικά δαπανηρό να πληρώσετε ένα συνεργείο κάμερας για να κινηματογραφήσει τον Χάρι να παίζει πόλο ή τη Μέγκαν να μαγειρεύει κάτι στην κουζίνα της... Οι προοπτικές μπορεί να είναι καλύτερες, επειδή η Μέγκαν και ο Χάρι δεν θα χρειαστεί να κάνουν πολλά περισσότερα από το να είναι ο εαυτός τους
Ο Χάρι δεν θα χρειαστεί να δημιουργήσει μια ιδέα για το podcast, την οποία φέρεται να δυσκολεύτηκε να κάνει με το Spotify – πρέπει απλώς να καβαλήσει ένα άλογο. Και ίσως να αξίζει τον κόπο να διατηρήσει κανείς καλές σχέσεις με τους Σάσεξ σε περίπτωση που ξεσπάσει νέο δράμα στη βασιλική οικογένεια. Ίσως ο πρίγκιπας Χάρι αποφασίσει να προσπαθήσει να επιστρέψει στο βασιλικό μαντρί και να το τεκμηριώσει κανείς όλο αυτό. Επίσης ένας δημόσιος χωρισμός θα ήταν ένα θέμα που θα «ωφελούσε» εμπορικά το Netflix.
Όμως, αν αποκλείσουμε κάποια συνταρακτική νέα εξέλιξη ή μια ξαφνική αλλαγή στο ενδιαφέρον των θεατών, το Netflix θα μπορούσε να αποφασίσει να εγκαταλείψει το λαμπερό ζεύγος, αλλά σε αντίθεση με το Spotify, μπορεί να μην μπορέσει να ανακτήσει τα 100 εκατομμύρια δολάρια από τους Σάσεξ. «Το Netflix μπορεί να το ακυρώσει όποτε θέλει και απλώς να πληρώσει το ποσό που οφείλει», είπε ο Pachter. «Και ίσως το κάνει αν συνεχίσει να έχει τη συμφωνία και να μην μπορεί να βρει τίποτα. Δεν πρόκειται να χάσουν το χρόνο τους αν δεν τους παρακολουθήσει κανείς»
Τα βαζάκια «made in Μeghan»
Το θέμα «τι-να-κάνουμε» με τη Μέγκαν και τον Χάρι είναι επίσης ενδεικτικό ενός ευρύτερου προβλήματος: Τα μέσα ενημέρωσης που δίνουν ρόλο στις διασημότητες είναι μια δύσκολη υπόθεση. Πολλοί άνθρωποι φημίζονται για ένα πράγμα - υποκριτική, τραγούδι, είναι καλοί σε ένα άθλημα, γεννήθηκαν σε μια πολύ πλούσια βρετανική οικογένεια και διαθέτουν εκτάσεις και κοσμήματα - και μετά δυσκολεύονται να το εξαργυρώσουν όλο αυτό. Αισθάνεται ότι σχεδόν κάθε διασημότητα έχει ένα podcast, αλλά μόνο μια χούφτα τα έχει καταφέρει - όπως οι «SmartLess» Jason Bateman, Will Arnett και Sean Hayes ή η εκπομπή του Joe Rogan. Η λίστα με τα αστέρια που έγιναν αποτυχημένοι οικοδεσπότες talk-show είναι ατελείωτη και περιλαμβάνει τους Magic Johnson και Chevy Chase.
Το να βρει κανείς ποιες διασημότητες μπορούν να τα καταφέρουν είναι δύσκολο και δεν υπάρχει σαφής φόρμουλα που να εγγυάται την επιτυχία. Αν υπήρχε, θα την εφάρμοζαν όλοι. Οι εταιρείες πολυμέσων που ιδρύθηκαν από τους Ρις Γουίδερσπουν και ΛεΜπρόν Τζέιμς είχαν κάποιες επιτυχίες, αλλά δεν ήταν εγγυημένη η συνέχεια.
Στη δεκαετία του 1990 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000, μια σειρά από τη λεγόμενη «ματαιοδοξία» των στούντιο του Χόλιγουντ με παραγωγές που υποστηρίζονταν από διασημότητες απέτυχαν ή κονσερβοποιήθηκαν, μεταξύ άλλων με αστέρια όπως η Αλίσια Σίλβερστόουν, ο Νίκολας Κέιτζ και η Ντέμι Μουρ. Πιο πρόσφατα, οι Ομπάμα έχουν λάβει πολλές διακρίσεις για ορισμένες από τις παραγωγές τους, αν και δεν το εξαργύρωσαν εμπορικά. Μόλις αυτή την εβδομάδα, το CNN ακύρωσε το αρκετά νέο του talk show με τους Gayle King και Charles Barkley.
Παρά τις δοκιμασίες τους, η Μέγκαν και ο Χάρι επιμένουν. Η Archewell Productions συνεχίζει να υπάρχει. Η Mέγκαν εγκαινιάζει ένα είδος lifestyle επιχείρησης που ονομάζεται American Riviera Orchard που, μέχρι στιγμής, είναι κυρίως ένας ιστότοπος και λογαριασμός στο Instagram. Έχει καταθέσει μια σειρά από αιτήσεις εμπορικών σημάτων που υποδεικνύουν ότι μπορεί να σκοπεύει να ασχοληθεί με την περιποίηση του δέρματος, τα καλλυντικά, τα χαλάκια γιόγκα και τα αξεσουάρ για κατοικίδια.
Η πρώην ηθοποιός έχει εμπειρία στον χώρο του lifestyle — στην προηγούμενη ζωή της, διατηρούσε ένα blog που ονομάζεται The TIG. Αυτή την εβδομάδα, η μάρκα κυκλοφόρησε το πρώτο της προϊόν — 50 βάζα μαρμελάδας που στάλθηκαν στους φίλους της Mέγκαν. Αν πετύχει το όλο εγχείρημα, τότε μπορεί να δείξει σε όλους πώς έφτιαξε αυτή τη μαρμελάδα στην επιτυχημένη εκπομπή της στο Netflix.
Business Insider