Φως στα μυστήρια του ηλιακού συστήματος ρίχνει ο πλανήτης Αφροδίτη - Οι ακραίες κλιματικές συνθήκες

Τι δείχνει νέα έρευνα για την ιστορική πορεία του «αδελφού» πλανήτη της Γης
Ο πλανήτης Αφροδίτη
YouTube - National Geographic
2'

Η επιστημονική κοινότητα είναι πολύ κοντά ώστε να κατανοήσει ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια του ηλιακού μας συστήματος, εφόσον ερευνήθηκε σε βάθος η ιστορία του πλανήτη της Αφροδίτης. Πρόκειται για τον πλανήτη που συχνά αποκαλείται ως αδελφός της Γης λόγω του παρόμοιου μεγέθους του, ενώ κάποτε είχε νερό στην επιφάνειά του.

Η επιφάνεια του πλανήτη της Αφροδίτης καλύπτεται τώρα από τεράστιες ηφαιστειακές πεδιάδες και οι λόγοι πίσω από τη μεταμόρφωσή του έχουν μπερδέψει και αλλά και «ιντριγκάρει» τους επιστήμονες εδώ και χρόνια. Ωστόσο, νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Nature θα μπορούσε να δώσει νέες προεκτάσεις.

Ειδικοί ερευνητές έχουν διατυπώσει τη θεωρία ότι το νερό στην Αφροδίτη χάθηκε λόγω του διασπαστικού ανασυνδυασμού HCO+. Ουσιαστικά, αυτή είναι μια διαδικασία όπου τα ιόντα HCO+ ενώνονται με ηλεκτρόνια για να σχηματίσουν μονοξείδιο του άνθρακα και υδρογόνο, τα οποία στη συνέχεια διαχέονται στο διάστημα.

Αυτό θα μπορούσε επίσης να είχε συνδυαστεί με ένα ακραίο φαινόμενο του θερμοκηπίου, το οποίο θα ήταν αναπόφευκτο, αφού όλο και περισσότερη ηλιακή ακτινοβολία οδηγούσε σε αυξημένο διοξείδιο του άνθρακα. Κάτι τέτοιο εξάτμιζε το νερό στην επιφάνεια του πλανήτη.

Μιλώντας για τον διαχωρισμό του ανασυνδυασμού HCO+, οι ερευνητές δήλωσαν πως: «αυτή η διαδικασία σχεδόν διπλασιάζει τον ρυθμό διαφυγής υδρογόνου από την ατμόσφαιρα της Αφροδίτης».

Ο Martin van Kranendonk, καθηγητής αστροβιολογίας και γεωλογίας στο Πανεπιστήμιο Curtin, μιλώντας στο Newsweek, είπε: «Η Αφροδίτη δεν είναι ένα ωραίο μέρος. Η μέση θερμοκρασία της επιφάνειας είναι 867 βαθμοί F, κάτι που εμποδίζει την προσγείωση «μεταλλικών σκαφών» προς την εξερεύνησή της. Οι υψηλές θερμοκρασίες οφείλονται αρχικά στο ότι η Αφροδίτη είναι πιο κοντά στον ήλιο από τη Γη και επειδή έχει μια υπερ-θερμοκηπιακή ατμόσφαιρα που αποτελείται από 96% CO2 (διοξείδιο του άνθρακα).

*Με πληροφορίες από Indy100.com