«Χνουδωτή καραμέλα»: Λύθηκε το μυστήριο με τον εξωπλανήτη 200 έτη φωτός μακριά

Η NASA σε ανακοίνωση της ανέφερε πως ο πυρήνας πολύ πιο ογκώδης από ό,τι είχε εκτιμηθεί προηγουμένως
«Χνουδωτή καραμέλα»: Λύθηκε το μυστήριο με τον εξωπλανήτη 200 έτη φωτός μακριά

Μπροστά σε μια απίστευτη ανακάλυψη βρέθηκαν ομάδες αστρονόμων που εντόπισαν έναν εξωπλανήτη και δίνοντας του τη ονομασία Wasp-107b. Πριν από έξι μήνες διαπίστωσαν πως πρόκειται για έναν νεό εξωτικό κόσμο.

Πιο συγκεκριμένα, το 2017 είχαν αρχικά ανακαλύψει έναν εξωπλανήτη σε απόσταση 200 ετών φωτό από τη Γη, έπειτα του έδωσαν όνομα και τώρα τον εξερεύνησαν. Πρόκειται για έναν πλανήτη πολύ μεγάλο αλλά ταυτόχρονα πολύ ελαφρύ με την επιστημονική κοινότητα να τον χαρακτηρίζει «χνουδωτή καραμέλα». Οι παρατηρήσεις του James Webb υπέδειξαν την παρουσία σύννεφων πυριτικής άμμου η οποία πέφτει σαν βροχή στον πλανήτη.

Όλα αυτά όμως οφείλονται στα προηγμένα τεχνικά μέσα που έχουν στη διάθεση τους οι αστρονόμοι για να παρατηρούν το Διάστημα. Έχουν ανακαλυφθεί περισσότεροι από πέντε χιλιάδες εξωπλανήτες και έχει υποδειχθεί η ύπαρξη άλλων πέντε χιλιάδων και απομένει η επιβεβαίωση με νέες παρατηρήσεις.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ανεξάρτητες μεταξύ τους ερευνητικές ομάδες μελέτησαν δεδομένα για τον WASP-107b που έχουν συλλέξει τα διαστημικά τηλεσκόπια James Webb και Hubble. Η NASA σε ανακοίνωση της ανέφερε πως οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι στην ατμόσφαιρα του εξωπλανήτη υπάρχει ελάχιστο (για πλανήτη) μεθάνιο υποδεικνύοντας ότι το εσωτερικό του πρέπει να είναι σημαντικά θερμότερο και ο πυρήνας πολύ πιο ογκώδης από ό,τι είχε εκτιμηθεί προηγουμένως.

Η απροσδόκητα υψηλή θερμοκρασία πιστεύεται ότι είναι αποτέλεσμα παλιρροιακής θέρμανσης που προκαλείται από την ελαφρώς μη κυκλική τροχιά του πλανήτη και μπορεί να εξηγήσει πώς ο WASP-107b μπορεί να διογκωθεί τόσο πολύ χωρίς να πρέπει οι επιστήμονες να καταφύγουν σε ακραίες θεωρίες για το πώς σχηματίστηκε και να εξηγήσουν παρόμοιο φαινόμενο «πρηξίματος» εξωπλανητών χαμηλής πυκνότητας, βοηθώντας στην επίλυση ενός μακροχρόνιου μυστηρίου στην επιστήμη των εξωπλανητών.

Ακολουθεί βίντεο με τη «χνουδωτή καραμέλα»: