Σκουλήκι παγωμένο για 46.000 χρόνια επανήλθε στη ζωή και άρχισε να γεννάει

Το σκουλήκι πιστεύεται ότι ενδεχομένως ανήκει σε ένα είδος που εξαφανίστηκε πριν από περίπου 50.000 χρόνια
Σκουλήκι παγωμένο για 46.000 χρόνια επανήλθε στη ζωή και άρχισε να γεννάει

Ένα σκουλήκι ηλικίας 46.000 ετών αναγεννήθηκε από τον πάγο της Σιβηρίας και μάλιστα άρχισε να γεννάει.

Το μικροσκοπικό σκουλήκι βρέθηκε στην... κατάψυξη από τους επιστήμονες μετά από σχεδόν πέντε δεκαετίες στον πάγο, αλλά όταν αναβίωσε οι επιστήμονες έμειναν άναυδοι. Όταν το επανέφεραν στη ζωή άρχισε να γεννάει μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται παρθενογένεση, επειδή δεν χρειάζεται σύντροφο.

Το σκουλήκι θεωρείται ότι πέρασε αυτά τα χρόνια αδρανής σε μια κατάσταση που ονομάζεται κρυπτοβίωση. Η κρυπτοβίωση μπορεί να διαρκέσει για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα και κατά τη διάρκειά της όλες οι μεταβολικές διεργασίες παγώνουν, συμπεριλαμβανομένου αυτού που έχει περιγραφεί από το Πανεπιστήμιο της Χαβάης ως «αναπαραγωγή, ανάπτυξη και επιδιόρθωση».

Το σκουλήκι κρίθηκε ότι ανήκει σε ένα «μη περιγραφόμενο είδος» μετά την αλληλουχία του γονιδιώματός του, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό PLOS Genetics.

Οι Plectus murrayi και Tylenchus polyhypnus συνήθιζαν να αναβιώνουν από βρύα μετά από μερικές δεκάδες χρόνια, αναφέρει το Live Science, αλλά το νέο είδος - στο οποίο δόθηκε το όνομα Panagrolaimus kolymaensis - ήταν αδρανές για χιλιάδες χρόνια περισσότερο.

Υπολογίζεται ότι υπάρχουν χιλιάδες δείγματα τέτοιων σκουληκιών που ζουν σε περιβάλλοντα όπως οι ωκεάνιες τάφροι και τα ηφαιστειακά εδάφη, σύμφωνα με τη βιολόγο βαθιάς θάλασσας Holly Bik.

23:03ΑΠΟΨΕΙΣ