Ανακαλύφθηκαν 120.000.000 χρόνια ιστορίας της Γης σε μια τοποθεσία

Πώς άλλαξε η ζωή στον πλανήτη μας

Ανακαλύφθηκαν 120.000.000 χρόνια ιστορίας της Γης σε μια τοποθεσία
2'

Ο πλανήτης μας παραμένει γεμάτος μυστήρια από άκρη σε άκρη, με τους επιστήμονες να συνεχίζουν τον τρόπο να «ξεκλειδώσουν» τα όσα αγνοούμε.

Κάπως έτσι, μια ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, κατάφερε να συγκεντρώσει ένα μεγάλο μέρος της ιστορίας της Γης μια τοποθεσία, εκ των πλέον απρόσιτων του πλανήτη.

Συγκεκριμένα πρόκειται για μια τοποθεσία στις όχθες του ποταμού Peel του Καναδά, η οποία μόνο διατηρεί 120 εκατομμύρια χρόνια ιστορίας της Γης, δίνοντάς μια μοναδική εικόνα για τη ζωή στον πλανήτη μας.

Η τοποθεσία του ποταμού Peel ξεκινά στην περίοδο της Άνω Κάμβριας, μιας εποχή με απίστευτα χαμηλά επίπεδα οξυγόνου και κατά συνέπεια, αραιή ζωή των ζώων.

Η τοποθεσία εκτείνεται σε μια τεράστια χρονική περίοδο, από την Ορδοβικανή και τη Σιλούρια περίοδο, που έληξε στη Μέση Δεβονική περίοδο, όταν τα ψάρια είχαν γίνει τα κυρίαρχα θαλάσσια πλάσματα.

Ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Erik Sperling είπε για την τοποθεσία: «Είναι πρωτόγνωρο να υπάρχει τόσο μεγάλο μέρος της ιστορίας της Γης σε ένα μέρος. Δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο μέρος που να γνωρίζω και να μπορείτε να μελετήσετε τόσο μεγάλη ιστορία της Γης».

Η ουσία της έρευνας του Sperling επικεντρώνεται στην άνοδο του οξυγόνου στη Γη και τις αλλαγές που έφερε.

Η έρευνα δείχνει ότι η ατμόσφαιρα δεν πλησίασε την τρέχουσα κατάστασή της παρά πολύ αργότερα από ό,τι πίστευαν αρχικά πολλοί επιστήμονες χρονολογικά.

Ο Sperling πρόσθεσε: «Τα πρώιμα ζώα ζούσαν ακόμα σε έναν κόσμο με χαμηλό οξυγόνο», πρόσθεσε ο Sperling.

«Για να κάνετε συγκρίσεις σε αυτές τις τεράστιες περιοχές της ιστορίας μας και να κατανοήσετε τις μακροπρόθεσμες τάσεις, χρειάζεστε μια συνεχή καταγραφή».