«Μπλακ άουτ» σε αεροδρόμια και σταθμούς: «Έπεσαν» τα πληροφοριακά συστήματα «γονάτισαν» οι μεταφορές

Μεγάλοι αερομεταφορείς σε όλο τον κόσμο καθήλωσαν τα αεροπλάνα τους επικαλούμενοι προβλήματα επικοινωνίας, ενώ προβλήματα αναφέρθηκαν και σε σιδηροδρομικούς φορείς, τράπεζες, μέσα ενημέρωσης και μεγάλες αλυσίδες λιανικής

Χάος στα αεροδρόμια
Χάος στα αεροδρόμια
Associated Press
5'

Μεγάλοι αερομεταφορείς των ΗΠΑ και της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων των American Airlines, Delta United Airlines και Lufthansa διέκοψαν δρομολόγια το πρωί της Παρασκευής επικαλούμενοι προβλήματα επικοινωνίας, λιγότερο από μία ώρα αφότου η Microsoft άρχισε να επιλύει τη διακοπή των υπηρεσιών cloud που επηρέασε αρκετές εταιρείες χαμηλού κόστους.

Δεν ήταν αμέσως σαφές εάν η κλήση να μην απογειωθούν οι πτήσεις σχετίζονταν με το πρόβλημα στη Microsoft, εκτός από την American και την Delta ωστόσο κολοσσοί όπως οι UAL και η Allegiant Air άλλαξαν επίσης τον προγραμματισμό τους

«Μια διακοπή λογισμικού τρίτου μέρους επηρεάζει τα συστήματα υπολογιστών παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης της United. Ενώ εργαζόμαστε για την αποκατάσταση αυτών των συστημάτων, κρατάμε όλα τα αεροσκάφη στα αεροδρόμια αναχώρησής τους» ανέφερε η United Airlines.

Τόσο η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa όσο και η SAS Airline, με έδρα τη Σκανδιναβία, είναι οι τελευταίες αεροπορικές εταιρείες που ανέφεραν διακοπή. Το αεροδρόμιο της Πράγας έχει επίσης επηρεαστεί από τη διακοπή του συστήματος check-in και λέει ότι ορισμένες αναχωρήσεις από την πρωτεύουσα της Τσεχίας έχουν καθυστερήσει.

Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Eurowings αναφέρει επίσης ότι το online check-in της δεν λειτουργεί επί του παρόντος. Και στη Βόρεια Ιρλανδία, το διεθνές αεροδρόμιο του Μπέλφαστ λέει ότι η διακοπή επηρεάζει το αεροδρόμιο, αλλά οι πτήσεις παραμένουν σε λειτουργία. Το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελβετίας στη Ζυρίχη λέει επίσης ότι δεν επιτρέπεται η προσγείωση αεροπλάνων.

Οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους Frontier Airlines, μια μονάδα της Frontier Group Holdings Allegiant και SunCountry είχαν αναφέρει νωρίτερα διακοπές λειτουργίας που επηρέασαν τις πτήσεις τους. Η Frontier δήλωσε αργά την Πέμπτη ότι βρισκόταν στη διαδικασία επανέναρξης των κανονικών επιχειρήσεων και ότι το πρόβλημα είχε λυθεί αρθεί.

Η Frontier είπε νωρίτερα ότι μια «μεγάλη τεχνική διακοπή της Microsoft» έπληξε προσωρινά τις δραστηριότητές της, ενώ η SunCountry είπε ότι ένας τρίτος προμηθευτής επηρέασε τις εγκαταστάσεις κρατήσεων και check-in της, χωρίς να κατονομάσει την εταιρεία.

Ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ Pete Buttigieg είπε ότι το τμήμα παρακολουθεί τα θέματα ακύρωσης και καθυστέρησης πτήσεων της Frontier, προσθέτοντας ότι ο οργανισμός θα κάνει την εταιρεία και όλες τις άλλες αεροπορικές εταιρείες να αναλάβουν «τις ευθύνες τους για την κάλυψη των αναγκών των επιβατών».

«Ο ιστότοπος της Allegiant δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμος λόγω του ζητήματος του Microsoft Azure», ανέφερε η Allegiant που εδρεύει στη Νεβάδα σε δήλωση στο CNN. Η Allegiant δεν απάντησε αμέσως στο αίτημα του Reuters για σχόλιο. Η Frontier ακύρωσε 147 πτήσεις την Πέμπτη και καθυστέρησε άλλες 212, σύμφωνα με την υπηρεσία παρακολούθησης δεδομένων FlightAware.

Το 45% των αεροσκαφών της Allegiant καθυστέρησε, ενώ η Sun Country καθυστέρησε 23% πτήσεις, έδειξαν τα στοιχεία. Οι εταιρείες δεν έδωσαν λεπτομέρειες για τον αριθμό των πτήσεων που επηρεάστηκαν.

Η Microsoft είπε ότι η διακοπή της ξεκίνησε περίπου στις 6 μ.μ. (τοπική ώρα την Πέμπτη), με ένα υποσύνολο πελατών της να αντιμετωπίζει προβλήματα με πολλές υπηρεσίες Azure στην περιοχή των Κεντρικών ΗΠΑ.

Στην Ισπανία, αναφέρθηκε επίσης ένα «περιστατικό» από τον εθνικό αερομεταφορέα σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας, αναγκάζοντας το προσωπικό να στραφεί σε «χειροκίνητα συστήματα». Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ έχει επηρεαστεί, ενώ στην Ιαπωνία, η JetStar, η Jeju Air, η Qantas, η HK Express και η Spring Japan ανέφεραν προβλήματα με τα συστήματά τους.

Οι επιβάτες των αυστραλιανών αεροπορικών εταιρειών Qantas, Jetstar και Virgin ανέφεραν επίσης καθυστερήσεις.Παρομοίως, η Ινδία μαστίζεται από διακοπές, με τα συστήματα check-in να επηρεάζονται στα μεγάλα αεροδρόμια του Δελχί και της Βομβάης. Σύμφωνα με τοπικές αναφορές, η Akasa Air και η SpiceJet είπαν ότι ορισμένες από τις διαδικτυακές τους υπηρεσίες θα είναι προσωρινά μη διαθέσιμες και άλλες αεροπορικές εταιρείες ανέφεραν ζητήματα υποδομής από τους παρόχους λογισμικού τους.

Ο σημαντικότερος σιδηροδρομικός φορέας της Βρετανίας εν τω μεταξύ ανακοίνωσε σήμερα ότι επηρεάστηκε από τεχνικό πρόβλημα του συστήματος πληροφορικής, κάτι το οποίο θα οδηγήσει πιθανόν σε ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής. «Αντιμετωπίζουμε αυτήν τη στιγμή εκτεταμένα προβλήματα του συστήματος πληροφορικής στο δίκτυό μας», ανακοίνωσαν σήμερα με αναρτήσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι τέσσερις σιδηροδρομικές εταιρείες του ομίλου Govia Thameslink Railway.

«Οι ομάδες τεχνικών πληροφορικής ερευνούν αυτήν τη στιγμή για να προσδιορίσουν την αιτία του προβλήματος», διευκρίνισαν, προσθέτοντας ότι αναμένονται "πιθανές ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής", καθώς οι εταιρείες δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ορισμένα συστήματα.

«Άλλα σημαντικά συστήματα, κυρίως οι πλατφόρμες μας ενημέρωσης πελατών σε πραγματικό χρόνο, έχουν επίσης επηρεαστεί», συνεχίζουν στην ανάρτησή τους, συνιστώντας στους επιβάτες να αναζητήσουν προηγουμένως πληροφορίες για τα δρομολόγιά τους. Η βλάβη αυτή σημειώνεται καθώς αυστραλιανές επιχειρήσεις επηρεάστηκαν από "τεχνικό πρόβλημα σε μεγάλη κλίμακα", ανακοίνωσε η μεγαλύτερη αρχή κυβερνοασφάλειας της χώρας.

Ο τεχνολογικός γίγαντας Microsoft ανακοίνωσε από την πλευρά του ότι έχει λάβει "μέτρα άμβλυνσης" μετά το τεχνικό πρόβλημα που επηρέασε πολλές επιχειρήσεις.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή