Διαμάντια στον πλανήτη Άρη - Τι έδειξε νέα μελέτη για τον «καλύτερο φίλο των κοριτσιών»

Η γκρίζα εικόνα του Ερμή δικαιολογήθηκε, ενώ οι επιστήμονες μέσω πειράματος συμπέραναν πως βαθιά κάτω από τον «μανδύα» του πλανήτη κρύβονται άπειρα διαμάντια

Unsplash

Επιστημονική μελέτη αποκάλυψε την πιθανή παρουσία ενός στρώματος διαμαντιών πάχους 11 μιλίων μεταξύ του πυρήνα και του «μανδύα» του πλανήτη Ερμή.

Πρόκειται για ένα αξιοσημείωτο εύρημα που αφορά στον πλανήτη Ερμή, ο οποίος εξακολουθεί να διατηρεί κρυφά τα μυστικά του, παρά το γεγονός ότι είναι ένας από τους πιο κοντινούς στη Γη.

Τα διαμάντια εκτός από τον «καλύτερο φίλο των κοριτσιών» αποτελούν πηγή καθαρού άνθρακα. Ο άνθρακας με τη σειρά του, είναι ένα «απαιτητικό» -ως προς την εξερεύνησή του- χημικό συστατικό στο ηλιακό μας σύστημα, καθώς από πολλές πηγές μπορούν να προκύψουν διαμάντια, υπό τον όρο ότι θα εκδηλωθούν οι κατάλληλες θερμοκρασίες.

Το διαστημόπλοιο MESSENGER από το 2011 έως το 2015 φανέρωνε εικόνες από τον Ερμή, στις οποίες ο πλανήτης αποτυπωνόταν ως εξαιρετικά γκρίζος λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε γραφίτη. Πρόκειται για ένα ακόμα ορυκτό καθαρού άνθρακα. Κάτι τέτοιο αποτέλεσε την ένδειξη για τους ερευνητές ότι τα διαμάντια μπορεί να υπάρχουν κάτω από την επιφάνειά του.

«Γνωρίζουμε ότι υπάρχει πολύς άνθρακας με τη μορφή γραφίτη στην επιφάνεια του Ερμή, αλλά υπάρχουν πολύ λίγες μελέτες για το εσωτερικό του πλανήτη», δήλωσε ο Yanhao Lin, ένας από τους ερευνητές που συμμετείχε στη μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε τον Ιούνιο στο περιοδικό Nature Communications.

Στη μελέτη τους οι ερευνητές τοποθέτησαν γραφίτη σε μια ειδική μηχανή πίεσης μαζί με μια σειρά από στοιχεία που πιστεύεται ότι είναι πλούσια στο στρώμα του «μανδύα» του Ερμή, όπως πυρίτιο, τιτάνιο, μαγνήσιο και αλουμίνιο.

Υπέβαλαν το μείγμα σε πίεση 70.000 φορές μεγαλύτερη από τη Γη στο επίπεδο της θάλασσας και στους 2.000 βαθμούς Κελσίου (3.630 βαθμούς Φαρενάιτ). Αυτές είναι οι συνθήκες που πιστεύεται ότι υπήρχαν στο οριακό στρώμα πυρήνα-«μανδύα» ενώ ο Ερμής σχηματιζόταν πριν από 4,5 δισεκατομμύρια χρόνια, όταν συγχωνεύτηκε από σύννεφα αερίου και σκόνης. Το αποτέλεσμα; Το ηλεκτρονικό μικροσκόπιο αποκάλυψε ότι το μείγμα έλιωσε και ο γραφίτης είχε μετατραπεί σε κρύσταλλο διαμαντιού.

Εξετάζοντας δεδομένα από την αποστολή MESSENGER σχετικά με τη σύνθεση ορυκτών και το βάθος του φλοιού, του μανδύα και του πλανητικού πυρήνα του Ερμή στο πλαίσιο του πειράματός τους, οι ερευνητές εκτιμούν ότι το στρώμα των διαμαντιών θα πρέπει να έχει πάχος περίπου 11 μιλίων.

Δεν θα ήταν δυνατή η εξόρυξη αυτών των διαμαντιών για τον ίδιο λόγο που δεν είναι δυνατή η εξόρυξη του «μανδύα» της Γης. Είναι άλλωστε, εκατοντάδες μίλια κάτω από την επιφάνεια.

Να σημειωθεί πως παρόλο που ο εξοπλισμός εξόρυξης θα έπρεπε να αντέξει επιφανειακές θερμοκρασίες υψηλότερες από 500 βαθμούς Φαρενάιτ, επιστήμονες από τη Γη έχουν καταφέρει να πραγματοποιήσουν εξορύξεις ήδη σε δύο αστεροειδείς χρησιμοποιώντας ρομπότ.

Κατά τους ερευνητές, είναι λογικό η συλλογή αυτών των κοσμημάτων να γίνει σ’ έναν πλανήτη όπου οι εργασίες εξόρυξης δεν θα θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τόσο των ανθρώπων όσο και των ζώων και δεν θα αποτελέσουν πηγή για… εσωτερικές κόντρες.

*Με πληροφορίες από goodnewsnetwork