Σικελία: Γιατί βυθίστηκε σε χρόνο ρεκόρ το σούπερ γιοτ Bayesian - Πού στρέφονται οι έρευνες
Σύμφωνα με ψαράδες, αυτόπτες μάρτυρες της τραγωδίας, η βύθιση του γιοτ ήταν ταχύτατη και εκτιμάται ότι χτυπήθηκε από ανεμοστρόβιλο
Στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή φαίνεται πως βρέθηκε το υπερπολυτελές γιοτ, που βυθίστηκε εν μέσω σφοδρής καταιγίδας ανοιχτά της Σικελίας, παρασύροντας στον θάνατο έξι ανθρώπους.
Τώρα οι έρευνες των Ιταλών εισαγγελέων εστιάζουν στο αν ο καπετάνιος και το πλήρωμα έλαβαν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για να αποτρέψουν την τραγωδία.
Ο 51χρονος Νεοζηλανδός καπετάνιος ανακρίθηκε την Τρίτη για περισσότερες από δύο ώρες.
Οι δύτες που σαρώνουν το ναυάγιο έχουν βρει τα πτώματα πέντε αγνοουμένων, ενώ εξακολουθεί να αγνοείται η 18χρονη κόρη του Βρετανού μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς, Χάνα.
Σύμφωνα με ψαράδες, αυτόπτες μάρτυρες της τραγωδίας, η βύθιση του γιοτ ήταν ταχύτατη και εκτιμάται ότι χτυπήθηκε από ανεμοστρόβιλο, κάτι που ενισχύεται από το γεγονός ότι άλλα μικρότερα παραπλέοντα σκάφη δεν επηρεάστηκαν.
Σύμφωνα με τη La Repubblica, δύτες που πραγματοποίησαν υποβρύχιες επιθεωρήσεις στο σκάφος ανέφεραν ότι η καταπακτή ήταν ανοιχτή, αν και αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί από αξιωματούχους. Εάν συνέβαινε αυτό, θα μπορούσαν να είχαν εισέλθει μεγάλες ποσότητες νερού στο γιοτ, αποσταθεροποιώντας ενδεχομένως το σκάφος.
Ο Γκαμπριέλ Μπρούνι, ένας ιστιοπλόος που έχει συμμετάσχει δύο φορές στο Κύπελλο Αμερικής και έχει προπονήσει την ιταλική Ολυμπιακή ομάδα, είπε: «Μια ανοιχτή καταπακτή σε ένα μεγάλο πλοίο όπως το Bayesian μπορεί να αντέξει την είσοδο μικρών ποσοτήτων νερού, αλλά, σε περίπτωση ισχυρής καταιγίδας, δεν θα εμπόδιζε την είσοδο μεγάλων ποσοτήτων νερού». Εκτίμησε ότι το νερό από κάπου μπήκε, διαφορετικά ένα σκάφος σαν αυτό δεν θα βυθιζόταν τόσο γρήγορα.
Άλλες πηγές ανέφεραν στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης ότι η κινητή καρίνα του σκάφους ήταν μερικώς ανυψωμένη. Σύμφωνα με στοιχεία από το ναυπηγείο Perini Navi, το οποίο κατασκεύασε το Bayesian, το σκάφος ήταν εξοπλισμένο με σύστημα ικανό να κατεβάζει την καρίνα σε βάθος έως και 10 μέτρα.
«Είναι σαφές ότι μια χαμηλωμένη καρίνα θα παρείχε μεγαλύτερη σταθερότητα στο ιστιοφόρο σε περίπτωση ισχυρών ανέμων», σχολίασε ο Μπρούνι. «Ωστόσο, πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι αυτά τα σκάφη συχνά δεν μπορούν να χαμηλώσουν εντελώς την κινητή καρίνα, ειδικά όταν βρίσκονται κοντά σε λιμάνι. Μια καρίνα με βάθος 10 μέτρων θα μπορούσε εύκολα να κολλήσει ανάμεσα στα βράχια στον βυθό της θάλασσας».
Το σκάφος σύμφωνα με μαρτυρία χτυπήθηκε από μίνι ανεμοστρόβιλο στις 3.55 και βυθίστηκε λίγο μετά τις 4.10.
Οι ερευνητές προσπαθούν να προσδιορίσουν γιατί το μεγαλύτερο μέρος του πληρώματος επέζησε, ενώ έξι καλεσμένοι και ο σεφ πέθαναν.