Πτήσεις: Τι αλλάζει από σήμερα στα αεροδρόμια της ΕΕ για χειραποσκευές και υγρά

Οι νέοι κανονισμοί για τα αεροδρόμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Πτήσεις: Τι αλλάζει από σήμερα στα αεροδρόμια της ΕΕ για χειραποσκευές και υγρά
Unsplash
3'

Νέοι κανόνες εφαρμόζονται από σήμερα, 1η Σεπτεμβρίου στα αεροδρόμια της ΕΕ που αφορούν κυρίως στις χειραποσκευές και στη μεταφορά υγρών και πλέον όλοι οι επιβάτες καλούνται να τους γνωρίζουν.

Οι αλλαγές έρχονται έπειτα από την αμφισβήτησε των νέων γενιάς σαρωτών στα αεροδρόμια της ΕΕ με αποτέλεσμα να επανέλθει το προηγούμενο μοντέλο. Ειδικότερα, στον τερματικό σταθμό όλα τα υγρά, τα οποία πρέπει να είναι κάτω από 100 ml, θα πρέπει να τοποθετούνται σε μια διαφανή σακούλα (20 cm x 20 cm) και να ακολουθεί ο έλεγχός τους. Ηλεκτρονικά αντικείμενα όπως φορητοί υπολογιστές και tablet θα πρέπει επίσης να αφαιρούνται από τις τσάντες και να ακολουθεί ο έλεγχός τους.

Τι ισχύει για τις αποσκευές στα αεροδρόμια

Η Ευρωπαϊκή Ένωση τερματίζει την ελευθερία πλαισίου των αεροπορικών εταιρειών ως προς τις χειραποσκευές των επιβατών, επιβάλλοντας ενιαίους κανόνες ως προς τις διαστάσεις και τα κιλά των αποσκευών που επιτρέπονται μέσα στην καμπίνα ενός αεροσκάφους.

Μέχρι τώρα, οι αεροπορικές εταιρείες ήταν ελεύθερες να θέτουν τους δικούς τους κανονισμούς σχετικά με τις χειραποσκευές. Η Ευρωπαϊκή Ένωση εισαγάγει μια νέα δέσμη κανόνων με στόχο να καταστήσει τις πτήσεις απλούστερες και λιγότερο απρόβλεπτες.

Οι νέοι κανονισμοί της ΕΕ θα επιβάλουν ομοιομορφία σε όλες τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιβάτες μπορούν πλέον να αναμένουν τυποποιημένα μεγέθη και βάρη αποσκευών.

Έτσι οι επιβάτες θα μπορούν να φέρουν μαζί τους μία μικρή αποσκευή (τσάντα χειρός ή backpack) και μία χειραποσκευή η οποία δεν υπερβαίνει σε βάρος τα 10 κιλά.

Οι μέγιστες διαστάσεις (συμπεριλαμβανομένων των χειρολαβών και των τροχών), ορίζονται σε 55 x 40 x 20cm, ενώ το προσωπικό αντικείμενο πρέπει να είναι 40 x 30 x 15cm.

Η ισχύς των κανονισμών

Η Επιτροπή περιγράφει το μέτρο ως «προσωρινό», χωρίς όμως να δίνει συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης. Το Συμβούλιο Διεθνών Αερολιμένων Ευρώπης (ACI Europe) χαρακτηρίζει τις αλλαγές αυτές ως σημαντική οπισθοδρόμηση τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα αεροδρόμια.

«Τα αεροδρόμια που υιοθέτησαν πρώτα αυτή τη νέα τεχνολογία τιμωρούνται βαριά, τόσο επιχειρησιακά όσο και οικονομικά», δήλωσε ο Olivier Jankovec, Γενικός Διευθυντής του ACI Europe. «Είχαν λάβει την απόφαση να επενδύσουν και να αναπτύξουν σαρωτές C3 με καλή πίστη, βασιζόμενοι στο ότι η ΕΕ είχε εγκρίνει αυτόν τον εξοπλισμό χωρίς περιορισμούς. Η απόφαση να επιβληθούν τώρα σημαντικοί περιορισμοί στη χρήση τους αμφισβητεί την εμπιστοσύνη που μπορεί να έχει η βιομηχανία στο τρέχον σύστημα πιστοποίησης της ΕΕ για τον εξοπλισμό ασφαλείας της αεροπορίας. Πρέπει να αντλήσουμε τα μαθήματα από αυτήν την κατάσταση και να διασφαλίσουμε ότι το σύστημα πιστοποίησης της ΕΕ θα παρέχει τη νομική βεβαιότητα και τη λειτουργική σταθερότητα που απαιτείται για το μέλλον».

*Με πληροφορίες από BBC

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή