Ξεκίνησε η δίκη του του πρώην CEO της Volkswagen, Μάρτιν Βίντερκορν

Ο 77χρονος Βίντερκορν επρόκειτο να δικαστεί το 2021 μαζί με άλλα τέσσερα στελέχη της VW, αλλά η υπόθεσή του αναβλήθηκε λόγω προβλημάτων υγείας
3'

Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen, Μάρτιν Βίντερκορν, δικάστηκε σήμερα Τρίτη με την κατηγορία της απάτης και της χειραγώγησης της αγοράς σε σχέση με το εταιρικό σκάνδαλο όσον αφορά τη χρήση από τη Volkswagen ενός πειραγμένου λογισμικού που επέτρεπε σε εκατομμύρια αυτοκίνητα να εξαπατούν στις δοκιμές εκπομπών ρύπων και να εκπέμπουν υψηλά επίπεδα επιβλαβών ρύπων.

Οι εισαγγελείς λένε ότι ο Βίντερκορν γνώριζε για το παράνομο λογισμικό πολύ πριν η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ ανακοινώσει την ανακάλυψη της παράβασης τον Σεπτέμβριο του 2015. Παραιτήθηκε λίγες ημέρες αργότερα.

Ο ίδιος έχει πει ότι έμαθε για την πρακτική μόνο λίγο πριν από την ανακοίνωση και νωρίτερα κατέθεσε κατά τη διάρκεια αστικής διαδικασίας ότι οι ισχυρισμοί εναντίον του «δεν είναι σωστοί».

Ο δικηγόρος του Βίντερκορν, Φέλιξ Ντόερρ, δήλωσε ενόψει της δικαστικής διαδικασίας στο Μπράουνσβαϊγκ την Τρίτη ότι «ο πελάτης μας απορρίπτει κατηγορηματικά τις κατηγορίες που διατυπώνονται εναντίον του». Είπε ότι η θέση του Βίντερκορν ως διευθύνοντος συμβούλου δεν δικαιολογεί να καταστεί υπεύθυνος για το σκάνδαλο σε όλες του τις πτυχές.

Ο 77χρονος Βίντερκορν επρόκειτο να δικαστεί το 2021 μαζί με άλλα τέσσερα στελέχη της VW, αλλά η υπόθεσή του αναβλήθηκε λόγω προβλημάτων υγείας.

Το σκάνδαλο ντίζελγκεϊτ είχε εκτεταμένες συνέπειες για την εταιρεία και την αυτοκινητοβιομηχανία. Η Volkswagen κατέληξε να πληρώνει περισσότερα από 31 δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα και νομικούς διακανονισμούς.

Οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, που κάποτε προτιμούνταν για την αποδοτικότητά τους σε σχέση με τα βενζινοκίνητα οχήματα, έπεσαν κατακόρυφα ως μερίδιο της αγοράς αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Ο Βίντερκορν αντιμετωπίζει τρεις ξεχωριστές κατηγορίες: εξαπάτηση των αγοραστών αυτοκινήτων με την πώληση των αυτοκινήτων με παράνομο λογισμικό, χειραγώγηση του χρηματιστηρίου με τη μη αποκάλυψη των απαιτούμενων πληροφοριών στους επενδυτές και ψευδείς δηλώσεις ενώπιον κοινοβουλευτικής εξεταστικής επιτροπής το 2017. Αντιμετωπίζει ποινή φυλάκισης έως και 10 ετών σε περίπτωση καταδίκης.

Οι συνεδριάσεις του δικαστηρίου έχουν προγραμματιστεί μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2025 για την πολύπλοκη υπόθεση. Μόνο το κατηγορητήριο για απάτη εκτείνεται σε 692 σελίδες, συμπεριλαμβανομένων των άλλων τεσσάρων κατηγορουμένων, ενώ η δικογραφία αποτελείται από 300 τόμους με 75.000 σελίδες δικαιολογητικών εγγράφων.

Οι εισαγγελείς ισχυρίζονται στο κατηγορητήριο ότι ο Βίντερκορν έμαθε για το θέμα τουλάχιστον από τον Μάιο του 2014, αλλά συνέχισε να επιτρέπει την πρακτική και επέτρεψε την πώληση στημένων αυτοκινήτων. Λένε ότι το λογισμικό εμφανιζόταν στα αυτοκίνητα της Volkswagen στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ ήδη από το 2006.

Το λογισμικό ενεργοποιούσε τους ελέγχους εκπομπών κατά τη διάρκεια των δοκιμών και στη συνέχεια τους κατέβαζε κατά την καθημερινή οδήγηση, επιτρέποντας στα αυτοκίνητα να εκπέμπουν περισσότερα από τα επιτρεπόμενα επίπεδα οξειδίων του αζώτου. Το οξείδιο του αζώτου μπορεί να ερεθίσει τους αεραγωγούς των ανθρώπων και να συμβάλει στην ανάπτυξη άσθματος.

Με πληροφορίες από το AP News