Άνδρας κατηγορείται ότι χρησιμοποιούσε bots και τεχνητή νοημοσύνη για να κερδίζει έσοδα από streams

Οι εισαγγελείς λένε ότι είναι η πρώτη ποινική υπόθεση του είδους του που έχουν χειριστεί
5'

Ένας μουσικός στις ΗΠΑ κατηγορείται ότι χρησιμοποίησε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και χιλιάδες bots για να μεταδίδει με απατηλό τρόπο δισεκατομμύρια φορές τραγούδια προκειμένου να διεκδικήσει δικαιώματα εκατομμυρίων δολαρίων.

Ο Μάικλ Σμιθ, από τη Βόρεια Καρολίνα, έχει κατηγορηθεί για τρεις κατηγορίες για απάτη μέσω τηλεπικοινωνιών, συνωμοσία για απάτη μέσω τηλεπικοινωνιών και συνωμοσία για νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.

Οι εισαγγελείς λένε ότι είναι η πρώτη ποινική υπόθεση του είδους του που έχουν χειριστεί.

«Μέσω του θρασύτατου σχεδίου απάτης του, ο Σμιθ έκλεψε εκατομμύρια σε δικαιώματα που θα έπρεπε να έχουν καταβληθεί σε μουσικούς, συνθέτες και άλλους κατόχους δικαιωμάτων των οποίων τα τραγούδια μεταδίδονταν νόμιμα», δήλωσε ο εισαγγελέας των ΗΠΑ Ντέμιαν Γουίλιαμς.

Σύμφωνα με το αποσιωπημένο κατηγορητήριο που περιγράφει λεπτομερώς τις κατηγορίες, ο 52χρονος χρησιμοποίησε εκατοντάδες χιλιάδες τραγούδια που δημιουργήθηκαν με τεχνητή νοημοσύνη για να χειραγωγήσει τα streams.

Τα τραγούδια μεταδόθηκαν δισεκατομμύρια φορές σε πολλαπλές πλατφόρμες από χιλιάδες αυτοματοποιημένους λογαριασμούς bot για να μην εντοπιστούν.

Οι αρχές λένε ότι ο Σμιθ διεκδίκησε περισσότερα από 10 εκατομμύρια δολάρια σε πληρωμές δικαιωμάτων κατά τη διάρκεια του σχεδίου, το οποίο διήρκεσε αρκετά χρόνια.

Οι εισαγγελείς δήλωσαν ότι ο Σμιθ επρόκειτο τελικά να «αντιμετωπίσει τη μουσική» μετά την έρευνά τους, στην οποία συμμετείχε και το FBI.

«Το FBI παραμένει αφοσιωμένο στο να ξετρυπώνει όσους χειρίζονται την προηγμένη τεχνολογία για να αποκομίζουν παράνομα κέρδη και να παραβιάζουν το γνήσιο καλλιτεχνικό ταλέντο άλλων», δήλωσε η αναπληρώτρια υποδιευθύντρια του FBI Κρίστι Μ. Κέρτις.

«Άμεση μουσική ;)»

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ο Σμιθ λειτουργούσε κατά καιρούς έως και 10.000 ενεργούς λογαριασμούς bot για τη ροή των τραγουδιών που δημιουργούσε η τεχνητή νοημοσύνη του.

Φέρεται ότι τα εν λόγω κομμάτια δόθηκαν στον Σμίθ μέσω μιας συνεργασίας με τον διευθύνοντα σύμβουλο μιας ανώνυμης εταιρείας τεχνητής νοημοσύνης στη μουσική, στον οποίο απευθύνθηκε το 2018.

Ο συνεργάτης φέρεται να του παρείχε χιλιάδες κομμάτια τον μήνα με αντάλλαγμα μεταδεδομένα του κομματιού, όπως ονόματα τραγουδιών και καλλιτεχνών, καθώς και μηνιαίο μερίδιο από τα έσοδα του streaming.

«Έχετε κατά νου τι κάνουμε μουσικά εδώ... αυτό δεν είναι «μουσική», είναι «στιγμιαία μουσική ;)», έγραψε το στέλεχος στον Σμίθ σε ένα email τον Μάρτιο του 2019 και αποκαλύφθηκε στο κατηγορητήριο.

Παραθέτοντας περαιτέρω emails που ελήφθησαν από τον Σμίθ και άλλους συμμετέχοντες στο σύστημα, το κατηγορητήριο αναφέρει επίσης ότι η τεχνολογία που χρησιμοποιούνταν για τη δημιουργία των κομματιών βελτιώθηκε με την πάροδο του χρόνου, καθιστώντας το σύστημα πιο δύσκολο για τις πλατφόρμες να το εντοπίσουν.

Σε ένα email του Φεβρουαρίου, ο Σμιθ ισχυριζόταν ότι «η υπάρχουσα μουσική του έχει παράγει σε αυτό το σημείο πάνω από 4 δισεκατομμύρια streams και 12 εκατομμύρια δολάρια σε δικαιώματα από το 2019».

Ο Σμιθ αντιμετωπίζει δεκαετίες φυλάκισης εάν κριθεί ένοχος για τις κατηγορίες.

Νωρίτερα φέτος ένας άνδρας στη Δανία φέρεται να καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 18 μηνών αφού κρίθηκε ένοχος για απάτη με σκοπό την αποκόμιση κέρδους από τα δικαιώματα μουσικής streaming.

Οι πλατφόρμες streaming μουσικής, όπως το Spotify, το Apple Music και το YouTube, απαγορεύουν γενικά στους χρήστες να διογκώνουν τεχνητά τον αριθμό των ροών τους για να κερδίσουν δικαιώματα και έχουν λάβει μέτρα για την πάταξη ή έχουν συμβουλεύσει τους χρήστες για το πώς να αποφεύγουν την πρακτική αυτή.

Σύμφωνα με τις αλλαγές στις πολιτικές δικαιωμάτων που τέθηκαν σε ισχύ τον Απρίλιο, το Spotify δήλωσε ότι θα χρεώνει τις εταιρείες και τους διανομείς ανά κομμάτι, εάν εντοπίζει τεχνητές μεταδόσεις του υλικού τους.

Αύξησε επίσης τον αριθμό των streams που χρειάζεται ένα κομμάτι σε μια περίοδο 12 μηνών για να καταβληθούν τα πνευματικά δικαιώματα και επέκτεινε το ελάχιστο μήκος του κομματιού για ηχογραφήσεις θορύβου, όπως τα κομμάτια λευκού θορύβου.

Ευρύτερες ανησυχίες

Η ευρύτερη άνοδος της μουσικής που δημιουργείται με τεχνητή νοημοσύνη και η αυξημένη διαθεσιμότητα δωρεάν εργαλείων για τη δημιουργία κομματιών έχουν αυξήσει τις ανησυχίες των καλλιτεχνών και των δισκογραφικών εταιρειών σχετικά με το αν θα λάβουν το δίκαιο μερίδιο των κερδών που προκύπτουν από τα κομμάτια που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη.

Τα εργαλεία που μπορούν να δημιουργήσουν κείμενο, εικόνες, βίντεο, ήχο μετά από ζήτηση από κάποιον υποστηρίζονται από συστήματα που έχουν «εκπαιδευτεί» σε τεράστιες ποσότητες δεδομένων, όπως διαδικτυακά κείμενα και εικόνες που συλλέγονται, συχνά αδιακρίτως, από όλο τον ιστό.

Περιεχόμενο που ανήκει σε καλλιτέχνες ή προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα έχει συλλεχθεί για να αποτελέσει μέρος ορισμένων από τα δεδομένα εκπαίδευσης για τέτοια εργαλεία.

Αυτό έχει προκαλέσει την οργή των καλλιτεχνών σε όλες τις δημιουργικές βιομηχανίες, οι οποίοι αισθάνονται ότι το έργο τους χρησιμοποιείται για τη δημιουργία φαινομενικά νέου υλικού χωρίς τη δέουσα αναγνώριση ή ανταμοιβή.
Οι πλατφόρμες έσπευσαν να αφαιρέσουν ένα κομμάτι που κλωνοποιούσε τις φωνές του Drake και του The Weeknd το 2023 αφού έγινε viral και μπήκε σε υπηρεσίες streaming.

Νωρίτερα φέτος, καλλιτέχνες όπως οι Billie Eilish, Chappell Roan, Elvis Costello και Aerosmith υπέγραψαν ανοιχτή επιστολή με την οποία ζητούσαν τον τερματισμό της «αρπακτικής» χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στη μουσική βιομηχανία.

Με πληροφορίες από το BBC