Έρχεται το ZEMU: Το νέο κομψό τρένο του Λος Άντζελες που δεν θα ρυπαίνει την ατμόσφαιρα

Το τρένο θα κινείται τροφοδοτούμενο με υδρογόνο και θα εκπέμπει ελάχιστους ρύπους στην ατμόσφαιρα - Αναμένεται να βγει στις σιδηροδρομικές ράγες στις αρχές του 2025

Το τρένο ZEMU που αναμένεται να φέρει επανάσταση τις σιδηροδρομικές διαδρομές καθώς βασίζεται στην καύση υδρογόνου

Ελβετική εταιρεία Stadler, υπεύθυνη για την κατασκευή του ZEMU
2'

Ο συρμός ενός προαστιακού τρένου στο Λος Άντζελες αναμένεται να κάνει τη μεγάλη διάφορα καθώς θα «τροφοδοτείται» με κυψέλες υδρογόνου, συμβάλλοντας δραστικά στην καταπολέμηση τόσο της τοπικής όσο και της παγκόσμιας αιθαλομίχλης.

Το τρένο θα εκπέμπει πολύ χαμηλούς ρύπους στην ατμόσφαιρα, διότι τα κύρια καύσιμά το θα είναι το υγρό και το αέριο υδρογόνο, που αποτελούν την καλύτερη πράσινη εναλλακτική στα βαρέα καύσιμα. Σε λίγους μήνες λοιπόν, το τρένο ZEMU θα πατήσει στις σιδηροδρομικές ράγες για τα τακτικά του δρομολόγια από το Σαν Μπερναρντίνο και το Ρέντλαντς στο Λος Άντζελες.

Ο συρμός διαθέτει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλους που κινούνται χωρίς να καταναλώνουν άνθρακα, όπως τα ηλεκτρικά. Τα τελευταία μάλιστα, απαιτούν κοστοβόρα χρηματοδότηση ως προς την επαναφόρτιση αλλά και τη συντήρησή τους, ενώ δεν αποτελούν την ιδανική λύση προκειμένου να καλυφθούν μεγάλες αποστάσεις.

«Στην πραγματικότητα το νέο τρένο μπορεί να χρησιμοποιηθεί οπουδήποτε υπάρχει ήδη σιδηρόδρομος», είπε ο Τιμ Γουάτκινς, επικεφαλής νομοθετικών και δημοσίων υποθέσεων στην Αρχή Διέλευσης της Κομητείας του Σαν Μπερναρντίνο, την υπηρεσία πίσω από το έργο. «Δεν απαιτεί νέα επένδυση κεφαλαίου σε υποδομές».

Κατασκευασμένα από την ελβετική εταιρεία Stadler, τα τρένα ZEMU χρησιμοποιούν καύσιμο υδρογόνου, παράγοντας ενέργεια που επαναφορτίζει μια ηλεκτρική μπαταρία. Αυτή με τη σειρά της τροφοδοτεί τους κινητήρες του τρένου. Η μπαταρία είναι επίσης επαναφορτίσιμη, κάτι που οδηγεί στην εκπομπή κυρίως υδρατμών.

«Πιστεύω ότι θα επιτρέψει σε πολλά μέρη να “απελευθερωθούν” από τον άνθρακα χωρίς να απαιτούνται εξαιρετικά δαπανηρές επενδύσεις σε υποδομές», είπε ο Γουάτκινος στο Fast Company Magazine. Επί του παρόντος το έργο βρίσκεται στην τελική φάση δοκιμών και βάσει του προγραμματισμού θα ξεκινήσει στις αρχές του 2025.

*Με πληροφορίες από goodnewsnetwork

Σχετικές ειδήσεις