Νέος «πονοκέφαλος» για τη Boeing: Χιλιάδες εργαζόμενοι του κολοσσού κατεβαίνουν σε απεργία

Περισσότεροι από 30.000 εργαζόμενοι της Boeing κατεβαίνουν σε απεργία, σε μία ακόμη ιστορική δοκιμασία για τον αμερικανικό κολοσσό αεροναυπηγικής
AP
3'

Οι εργαζόμενοι της Boeing πρόκειται να προχωρήσουν σε απεργία αφού απέρριψαν με συντριπτική πλειοψηφία μια προκαταρκτική συμφωνία μεταξύ εκπροσώπων των συνδικάτων και της εταιρείας κατασκευής αεροπλάνων που περιελάμβανε αύξηση μισθού 25%. Περισσότεροι από 30.000 εργαζόμενοι - οι οποίοι κατασκευάζουν αεροπλάνα, συμπεριλαμβανομένων των 737 Max και 777 στις περιοχές του Σιάτλ και του Πόρτλαντ -θα «κατεβάσουν τα εργαλεία τους« από τα μεσάνυχτα της Παρασκευής (13/9)

Η απεργία είναι ένα ακόμη πισωγύρισμα για την εταιρεία, η οποία αντιμετωπίζει βαθύτερες οικονομικές απώλειες καθώς αγωνίζεται να αποκαταστήσει τη φήμη της μετά από μια σειρά ζητημάτων ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων δύο θανατηφόρων ατυχημάτων. Αποτελεί επίσης ένα σημαντικό πλήγμα για τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο της Boeing, Kelly Ortberg, ο οποίος διορίστηκε τον περασμένο μήνα με στόχο να επαναφέρει τη χαμένη αξιοπιστία του κολοσσού.

Σχεδόν το 95% των μελών του συνδικάτου που ψήφισαν απέρριψαν τη συμφωνία αμοιβών, με το 96% να υποστηρίζει την απεργία. «Τα μέλη μας μίλησαν δυνατά και καθαρά απόψε», είπε ο Τζον Χόλντεν, πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Μηχανολόγων και Εργατών Αεροδιαστημικής Περιοχής 751.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, εκπρόσωποι των συνδικάτων συμβούλεψαν τα μέλη να υποστηρίξουν την προσωρινή συμφωνία. Εκτός από την αύξηση των μισθών κατά 25% σε διάστημα τεσσάρων ετών, η προκαταρκτική συμφωνία που απέρριψαν οι εργαζόμενοι περιελάμβανε δέσμευση της Boeing να κατασκευάσει το επόμενο εμπορικό της αεροπλάνο στην περιοχή του Σιάτλ, εάν το έργο ξεκινούσε κατά τη διάρκεια της σύμβασης.

Το συνδικάτο στόχευε αρχικά μια σειρά βελτιώσεων στα πακέτα των εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των μισθών κατά 40%. Ο Όρτμπεργκ έκανε μια τελευταία έκκληση στους εργαζομένους πριν από την ψηφοφορία, προειδοποιώντας τους ότι μια απεργία θα έθετε σε κίνδυνο την «ανάκαμψη» της εταιρείας.

Η τρέχουσα σύμβαση μεταξύ της Boeing και των συνδικάτων συνήφθη το 2008 μετά από απεργία οκτώ εβδομάδων. Το 2014, οι δύο πλευρές συμφώνησαν να επεκτείνουν τη συμφωνία, η οποία πρόκειται να λήξει τα μεσάνυχτα της Πέμπτης.

«Ποτέ δεν είναι καλή στιγμή για απεργία, τουλάχιστον από τη σκοπιά της διοίκησης, η τρέχουσα κατάσταση την καθιστά ακόμη πιο προβληματική», δήλωσε ο Γκρεγκ Γουόλντρον διευθύνων σύμβουλος υπεύθυνος για την Ασία στον ιστότοπο αεροπορικών ειδήσεων FlightGlobal.

«Παρόλα αυτά, πολλά θα εξαρτηθούν από το πόσο θα διαρκέσει η απεργία. Οι διευθύνοντες σύμβουλοι αεροπορικών εταιρειών που έχουν παραγγείλλει 737 Max θα παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις» πρόσθεσε. Τον Ιούλιο, η Boeing πραδέχθηκε την ενοχή της για απάτη και έλαβε ποινικό πρόστιμο σχεδόν 244 εκατομμυρίων δολαρίων σε σχέση με τις θανατηφόρες συντριβές δύο αεροπλάνων της πριν από περισσότερα από πέντε χρόνια.

Αντιμετωπίζει επίσης κι άλλες αγωγές και έρευνες μετά από μια έκρηξη εν πτήσει τον περασμένο Ιανουάριο μιας τάπας πόρτας σε ένα νέο αεροπλάνο που πετούσε η εταιρεία Alaska Airlines. Εκτός από τις αυξανόμενες οικονομικές απώλειες, η εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων χρειάστηκε να επιβραδύνει τις γραμμές συναρμολόγησης της λόγω του ανώτατου ορίου παραγωγής 737 Max που επιβλήθηκε από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ.

Πηγή: ΒΒC